1 Şubat 2012 Çarşamba

yenileme dilekçesi


…. ASLİYE HUKUK HAKİMLİĞİ'NE,

DOSYA NO :
DAVACI :

DAVACI VEKİLİ :

DAVALI :

DAVA KONUSU : Müracaata bırakılan davamızın yenilenmesi talebidir.

OLAYLAR :
1. Mahkemenizde görülmekte olan ……./… esas sayılı davamız, …/…/……. tarihli duruşmaya katılamamamız dolayısıyla müracaata bırakılmıştır.
2. HMK. m. 150 gereğince kanuni süresi içinde davamızı yenileme talebinde bulunduğumuzdan, yenileme talebimizin kabulü ile, taraflara duruşma gününü belirten davetiye çıkarılarak davamıza kalındığı yerden devam edilmesine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.

……/……/ …
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,

davanın yenilenmesi dilekçesi


. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİĞİNE


DOSYA NO          :

DAVACI              :
VEKİLİ                :

DAVALI               :
                                   

D.KONUSU           : Müracaata bırakılmış olan davanın yenilenmesi talebidir.
                                 1-Yukarıda dosya nosu verilmiş davamız   günü duruşmada bulunamayışımız nedeni ile müracaata bırakılmıştır.
                                 2-HMK.150.maddesi gereğince yasal süresi içinde davamızı yenileme talebinde bulunuyoruz.

İSTEM SONUCU   : Yenileme talebimizin kabulü ile taraflara duruşma gününü belirtir davetiye tebliğine,yargılamaya kalındığı yerden devam edilmesine karar verilmesini saygıyla bilvekale talep ederim.


                                                                                                                       Davacı Vekili

     

davanın naklini talep


ADALET BAKANLIĞI'NA
……………….

SANIK : .

VEKİLİ : .
..

MÜŞTEKİ : .

NAKLİ İSTENEN
DAVA : ………… Ağır Ceza Mahkemesi'nin ……. Esas sayılı dava dosyası.

T.KONUSU : Davanın "kamu güvenliği nedeni ile" başka bir yere  nakli talebidir.

AÇIKLAMALAR :
1 Vekil eden, yukarıda numarası belirtilen davada "taammüden adam öldürmek" suçundan yargılanmaktadır. Yargılaması ……………. tarihine bırakılmıştır. Bu suçlamadan ötürü maktulün yakının değişik yerlerde vekil edeni vuracağı şeklinde beyanda bulunmaktadır.
2 Daha önce benzer olaylardan adı geçen kişi yargılanmıştır. Buna ilişkin ……………. …………..Ağır Ceza Mahkemesi'nden kesinleşmiş, öldürmeye teşebbüs ve Adam Öldürme olarak iki ayrı suçtan yargılanmış ve cezaları infaz edilmiştir.
3 Belirtilen nedenlerle davanın başka bir yere naklini talep etmek zaruri olmuştur.
Vekil eden adına saygı ile takdirlerinize sunuyorum.


Sanık  Vekili
Av. .

EK:
A-(Vekaletname sureti)

davanın yenilenmesi


......... ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ'NE

 
DOSYA NO   : .../....

DAVACI :

VEKİLİ :

DAVALI :

D.KONUSU : Müracaatta bırakılmış olan davanın yenilenmesi talebidir.

 1) Yukarıda dosya no'su belirtilen davamız ...... günü duruşmada bulunamayışımız nedeni ile müracaatta bırakılmıştır.
 2) HMK 150 m. gereğince yasal süresi içerisinde davamızı yenileme talebinde bulunuyoruz. 

İSTEM SONUCU : Yenileme talebimizin kabulü ile taraflara duruşma gününü belirtir davetiye tebliğine, yargılamaya kalındığı yerden devam edilmesine karar verilmesini saygıyla bilvekale ederim.

Davacı Vekili

Eki. Tebligat pulu.

dosyanın görevli mahkemeye gönderilmesi talebi


.............................SAYIN HAKİMLİĞİ'NE


DOSYA NO             :.......

DAVACI                      :.......

VEKİLİ                        :.......

DAVALI                       :.......

VEKİLİ                        :.......

KONU                          : Davanın Görevli Mahkemeye Gönderilmesi İstemimizdir.

AÇIKLAMALAR          :

1-Mahkemenizce  yukarıda esas numarası belirtilen dosya ile ilgili olarak Görevsizlik kararı verilmiştir.

2-Taraflara tebliğ edilen Görevsizlik kararı   kesinleşmiştir.

3-Dosyanın görevli ....... gönderilmesini istemekteyiz.

İSTEM SONUCU         :
Açıklanan nedenler ile ....... tarih ve ....... Karar sayılı kararı ile Görevsizlik nedeni ile reddettiği dava dosyasının görevli olan ....... gönderilmesine karar verilmesini talep ederiz.

DAVACI VEKİLİ
    Av………….……


davanın ıslahı


….. …. SULH HUKUK HAKİMLİĞİ'NE

DOSYA NO : .

DAVACI : ..

DAVACI VEKİLİ :

DAVALI :

DAVA KONUSU : Islah talebinden ibarettir.

OLAYLAR :
1. Müvekkilim …………….., ihtiyaç vakıasını ileri sürerek tahliye davası açmıştır.
2. İlişikte tahliye taahhütnamesi de sunularak tahliye taahhütnamesine dayanılarak davanın bu yönde ıslahı için müracaat zarureti hasıl olmuştur.

HUKUKİ SEBEPLER : Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu m. 83 vd. ve ilgili sair mevzuat.

SUBUT DELİLLER : Tahliye taahhütnamesi ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.

SONUÇ ve TALEP : Yukarıda saydığımız nedenlerle, davamızın kabulü ile dava dilekçemizin arz edilen biçimde ıslahını saygılarımla arz ve talep ederim.

……/……/200…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Tahliye taahhütnamesi

delil listesi verilmesi


   .... MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİĞİ’ NE
                     
DOSYA NO:      /         E.

         

DAVALI :

VEKİLİ : Av. …………..

DAVACI :

VEKİLİ :
                                                   
T.KONUSU : Davalının delil listesinin arzıdır.



1- …………..
2- ……………
3- ………….
4- ……………
5- Keşif ve bilirkişi incelemesi.            
6- Tanık beyanı, yemin ve sair her türlü yasal delil.
7- vs…
       
                                     
                              Davalı Vekili

29 Ocak 2012 Pazar

davaların birleştirilmesi talebi


…. ASLİYE HUKUK HAKİMLİĞİ'NE,

DOSYA NO :

BİRLEŞTİRME TALEBİNDE
BULUNAN (DAVACI) :

DAVACI VEKİLİ :

DAVALI :

DAVA KONUSU : Mahkemenizde görülmekte olan ……./… Esas sayılı taşkın inşaata ilişkin dava ile yine mahkemenizde görülmekte olan ……./… esas sayılı tapu iptali ve tescil davasının birleştirilerek görülmesi talebidir.

OLAYLAR :
1. Mahkemenizde görülmekte olan …/… esas sayılı dava dosyasında, mülkiyeti davalı ………………. ye ait olan ve üzerine müvekkilim, ……………………… tarafından iyi niyetle ev inşa edilen arsa parçasının sayın mahkemeniz tarafından belirlenecek uygun bir tazminat karşılığında müvekkilim adına tesciline karar verilmesini talep etmiştik.
2. Ancak, bu seferde davalı ……………., müvekkilimin üzerine dubleks bina inşaa etmiş olduğu ve tapuda müvekkilim adına kayıtlı olan arsanın aslında tamamının kendisine ait olduğunu, tapu kayıtlarında yanlışlık bulunduğunu ileri sürerek tapu kaydının tashihi ile tapu iptali ve tescil davası açmış bulunmaktadır. Söz konusu bu dava da halen derdesttir.
3. Mahkemenizde halen görülmekte olan ve tarafımızdan açılmış bulunan taşkın inşaata ilişkin ……./… esas numaralı dava ile, aleyhimize açılmış bulunan ve halen derdest olan ………/… esas numaralı dava birbirine bağlı olan davalar olup birisi hakkında verilecek olan karar diğerini de etkileyecek niteliktedir. Bu itibarla iş bu dava dosyalarının HMK. m. 166 gereği birleştirilerek birlikte görülmesini talep etme zorunluluğu doğmuştur.

SONUÇ ve TALEP : Yukarıda sayılan nedenlerle halen derdest olan taşkın inşaata ilişkin ………/… esas numaralı dava dosyası ile ………/… esas numaralı dava dosyasının HMK. m.166  gereği birleştirilerek birlikte görülmesine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim..

……/……/…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,

davaların ayrılması talebi


………. …ASLİYE HUKUK HAKİMLİĞİ'NE

DOSYA NO : ……

DAVALARI AYIRMA
TALEBİNDE BULUNAN
(DAVACI) :

DAVACI VEKİLİ :

DAVALILAR :

DAVA KONUSU : Mahkemenizde görülmekte olan …/…./…… tarihli vasiyetnamenin iptaline ilişkin …../… esas sayılı dosyanın ayrılması  talebidir.

OLAYLAR :
1. Mahkemenizde görülmekte olan ../…./…… tarihli vasiyetnamenin iptaline ilişkin …../… esas sayılı davada, davalılardan ……………., davanın açılmasından sonra ………….'da çalışmakta olduğu bir otelde tanışıp anlaştıkları bir turistle yurt dışına çıkmış, bütün aramalarımıza rağmen kendisinin izine rastlanılamamıştır.
2. Davamızın en kısa sürede sona erdirilebilmesi açısından ve davanın ilerleyen aşamalarında Davalı …………………….' a gerekli tebligatların yapılabilmesi hem hukuken hem de fiilen mümkün değildir.
3. Bu itibarla davalı …………… hakkındaki davanın (dosyanın) ayrılarak diğer davalılar ve ……………. hakkında her iki davanın ayrı takibine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.

……/……/200…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği

davaların birleştirilmesi talebi


......... ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ'NE

   DOSYA NO   : .../....
BİRLEŞTİRME TALEBİNDE BULUNAN (DAVALI) :
DAVACI :
VEKİLİ :
D.KONUSU : Mahkemenizde görülmekte olan .../... sayılı dosya ile, .../.... sayılı dava dosyalarının birleştirilerek görülmesi talebidir.
OLAYLAR :
İSTEM SONUCU : Yukarda andığım sebeple, birbiri ile sıkı ilişkisi bulunan ve her ikisi de Mahkemenizde görülmekte olan .../... nolu dosyasının ..../ ... sayılı dava dosyası ile birleştirilmesini arz ve talep ederim. .../.../...

Davacı vekili

(İmza)

EKİ : Dava dilekçesi örneği

davadan feragat


. ASLİYE HUKUK HAKİMLİĞİ'NE,

DOSYA NO : ….

DAVADAN FERAGAT
EDEN (DAVACI) :

DAVACI VEKİLİ :

DAVALI :

DAVALI VEKİLİ :

DAVA KONUSU : Davadan feragatimize ilişkin beyanımızın sunulmasından ibarettir.

DÖNME NEDENLERİ :
1. Mahkemenizde görülmekte olan …/… esas numaralı davada, davalı ……………. nin, müvekkilim ………… adına kayıtlı  .. ada ../…. parsel sayılı ve Yenimahalle sınırları içerisinde bulunan arsa üzerine yapmış olduğu haksız inşaat nedeniyle el atmanın önlenmesi kararının verilmesi istenilmiş olup dava halen devam etmektedir.
2. Yukarıda esas numarasını vermiş olduğumuz el atmanın önlenmesine ilişkin bu  davadan feragat ediyoruz. Feragatimize ilişkin iş bu beyanımızın kabulü ile feragat beyanımızın karşı taraf olan davalıya tebliğini saygılarımla arz ve talep ederim.

……/……/200…
Davacı Vekili

davadan feragat


                                                   …………………HUKUK MAHKEMESİ'NE
                                                               


DOSYA NO :           /          Esas

DAVADAN FERAGAT EDEN :

DAVACI :

VEKİLİ :

DAVALI :

VEKİLİ :

DAVA KONUSU :Davadan feragat ettiğimize ilişkin beyandır.

HUKUKSAL NEDENLER :HMUK.91-95 ve ilgili mevzuat hükümleri.

AÇIKLAMALAR :1) Yukarıda dosya no. su yazılı olan davadan feragat ediyoruz.

                      2) Feragat beyanımızın karşı tarafa tebliğini talep ediyoruz.

SONUÇ VE İSTEK :Vaki feragat beyanımız nedeniyle gerekli kararın verilmesini  saygı ile bilvekale arz ve talep ederiz.  /  /2002



EKİ:PTT Tebligat pulları                                                          DAVACI VEKİLİ
                                                                                                         Av. …………



NOT:1)Feragat duruşmada sözlü olarak yapılabilir
          2)Karşı tarafın eline feragat dilekçesi geçmeden feragatten dönülebilir.
          3)İsteğin bir bölümünden feragat olabilir,ancak koşullu feragat olamaz.
          4)Feragat eden,yargılama giderleriyle avukatlık ücretini öder. Feragat nedeniyle dava reddedilir.

                                                   


davacının sosyal güvenlik numarasının istemi


SGK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NE

İLGİ : Davacı …………….'ın SGK sicil dosyasının ………../… Esas Sayılı Dava Dosyamıza Gönderilmesi

Davacı …………. tarafından davalı …………… aleyhine açılan tazminat davasının yapılan açık duruşmasında.
Mahkememizce ………………….. sigorta sicil nolu davacı …………..'a ait SGK sicil dosyasının celbine karar verilmiştir.
Karar gereğince yukarda belirtilen davacının şahsi SGK sicil dosyasının duruşmanın atılı bulunduğu …./…./….. tarihinden evvel Mahkemenize gönderilmesinin temini rica olunur.

……/……/………

Hakim

şahsi sicil dosyasının istenmesi


………. ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ'NE

İLGİ : Davacı ……….'ın şahsi sicil dosyasının ……….… Esas Sayılı Dava Dosyamıza Gönderilmesi

Davacı …………. tarafından davalı ………… Üniversitesi Rektörlüğü aleyhine açılan tazminat davasının yapılan açık duruşmasında.
Mahkememizce davacı ………..'a ait şahsi sicil dosyasının celbine karar verilmiştir.
Karar gereğince yukarda belirtilen davacının şahsi sicil dosyasının duruşmanın atılı bulunduğu …../…./…….. tarihinden evvel Mahkemenize gönderilmesinin temini rica olunur.

……/……/……

Hakim

Eki : Mahkemenize ait …../… Esas sayılı dava dosyası.

davacının aranan kişi olup olmadığının sorulması


İÇ İŞLERİ BAKANLIĞI
İSTİHBARAT DAİRE BAŞKANLIĞI'NA

İLGİ : ………… … Asliye Hukuk Hakimliği ………/… Esas

Davacı ………….. tarafından Yukarıda verilen esas numarası ile Mahkememizde açılan isim tashihi davasında;
………. İli, …….. İlçesi, ……….. Köyü, Cilt ….-…., Hane …., Sayfa ….. de nüfusa kayıtlı ………….'nın aranan kişilerden olup olmadığının araştırılarak duruşmanın atılı bulunduğu …./…./…… gününden önce Mahkememize bildirilmesi rica olunur.

……/……/….

Hakim

NOT : Cevap için … TL.- lık Posta Pulu eklidir

temyiz talebi


DANIŞTAY İLGİLİ İDARİ DAVA DAİRESİ SAYIN BAŞKANLIĞI'NA
SUNULMAK ÜZERE

.......... İDARE MAHKEMESİ SAYIN BAŞKANLIĞI'NA

DANIŞTAY'DA DURUŞMA TALEPLİDİR.

DOSYA NO :

TEMYİZ EDEN (DAVACI) :

VEKİLİ :

DAVALI :

DAVA KONUSU : ……….. İdare Mahkemesinin …./…/…… tarih ve ……….. Esas, 2000/326 Karar sayılı kararının Bozulması dileğiyle temyiz sebeplerimizin sunulmasından ibarettir

TEBLİĞ TARİHİ :

TEMYİZ TARİHİ :

TEMYİZ SEBEPLERİ :
1. Mahkeme kararı usul ve kanuna aykırıdır.  Mahkeme kararı eksik İncelemeye dayanmaktadır. Gerekçe kısmı çelişkili bilgilerden oluşmakta olup, hukuki olmaktan uzaktır. Hukuk devleti, düzenli ve istikrarlı idare, kazanılmış hak gibi hukukun genel ilkeleri ve mevzuatın zaman bakımından uygulanmasına ilişkin hukuk ilkeleri dikkate alınmaksızın, idarenin bakış açısıyla verilen mahkeme kararı usul ve kanuna aykırı olup bozulması gerekir.
2. Eksik inceleme olduğundan karar gerekçesi yanlış bilgilerden oluşmaktadır. Mahkeme kararının gerekçe kısmının 3. paragrafı aynen; "Dosyanın incelenmesinden; …taşınmazın …/…/….. tarihinde …… köyü manevi şahsiyeti adına mera olarak tescil edilmişken mera vasfını kaybetmesi üzerine …./…/…… gün 1930 yevmiye ile Maliye hazinesi adına tescil edildiği, 1/25.000 ölçekli Yeni Sanayii yöresi çevre düzeni planında askeri alanda kalan taşınmazın 400 m2'si için …./…/…… gün 1203 sayılı tapu tahsis belgesi verildiği, Milli Savunma Bakanlığı Çorum İnşaat Emlak Başkanlığı'nın Milli Emlak Müdürlüğüne yazdığı yazı üzerine Milli Savunma Bakanlığına tahsisli taşınmaz için sehven verilen Tapu Tahsis Belgesinin …./…/…. günlü işlem ile iptal edilerek Tapu Sicilinden terkin edildiği…….. Valiliğinin yazısı üzerine dava konusu işlemin tesis edildiği anlaşılmıştır" şeklindedir. Bu bilgiler olayın fiili ve hukuki durumunu yansıtmaktan uzaktır. Karar usul ve kanuna aykırıdır. Şöyle ki;
3. Tapu Tahsis Belgesi askeri alanda kalan yere verilmiş değildir. Kanun gereği hazine yerine verilmiştir. Müvekkilime verilen tapu tahsis belgesi, askeri alanla ilgili değil, mera vasfını kaybederek Hazineye geçen yerle ilgilidir. Zira müvekkilim binayı yaptığında, yer mera vasfındadır. Daha sonra hazineye geçmiş ve 2805 sayılı Kanun ve 2981 (3290) sayılı Kanunlarla aftan yararlanılarak 09.08.1984 tarih ve 1/445 sayı ile müvekkil adına Tapu Tahsis belgesi verilmiş, bu belge …./…/……. tarihinde 1203 sayı ile tapu kütüğünün beyanlar hanesine kaydedilmiştir. Müvekkilime tahsis edildikten sonra askeri alan olarak gösterilmiştir. Bu husus iddialarımızda yer almasına rağmen mahkemece araştırılmamıştır.
4. ……………… yöresi çevre düzeni planı (askeri alan olarak gösteren plan) 1993 yılında yapılmıştır. Tapu tahsis belgesinin dayanağı 2981 sayılı on yıl önce çıkmıştır. Dolayısıyla 2981 sayılı kanunun 3. maddesi tapu tahsis belgesini hukuka aykırı kılmaz. Çünkü o tarihte askeri bölge değildir. İdare mahkeme kararının dayanağı olan 1/25.000 ölçekli …………….. yöresi çevre düzeni planı 1993 yılında yapılmış olan bir plandır.Bu planla dava konusu yer askeri alan olarak gösterilmiştir.Oysa müvekkilimin tapu tahsis belgesinin veriliş tarihi 1984 ve tapu siciline şerh tarihi ………… tarihidir. Müvekkilime verilen tahsis belgesi askeri alanda kalan bir yere verilmemiş ancak ………. planında daha önce müvekkilime tahsis edilen yer askeri alanda gösterilmiştir.
5. Tapu tahsis belgesi …./…/……. tarihli değil, …./…/…… tarihlidir. Müvekkil binayı …. yılında yapmış, …. yılında Tapu Tahsis Belgesi verilmiş, ……. yılında bu belge tapunun beyanlar hanesine idare tarafından kaydedilmiştir. Bu husus dosyaya sunduğumuz Tapu Tahsis Belgesi üzerinde açık ve seçik bir şekilde belli olduğu halde mahkemece bu dahi gereği gibi incelenerek karara doğru olarak geçmemiştir. Eksik inceleme yapıldığı apaçıktır.
6. Sehven yapılan işlem müvekkilime tapu tahsis belgesi verilmesi değil, Tapu Tahsis Belgeli ve 25 yıldan beri meskun mahallin askeri alan olarak gösterilmesidir. Dava konusu yer önce müvekkilime tahsis edilmiş, sonra yerin ve çevresinin 25 yıldan beri Müftülüğe ait huzureviyle, Cami, Kur'an Kursu ve lojmanlarıyla meskun bir mahalle olduğu, kısacası fiili ve hukuki durumu dikkate alınmadan yanlışlıkla askeri alan olarak tesbit edilmiştir. Çorum Valiliğinin …../…./…… tarih ve 581 sayılı, müvekkilimin yeri ile birlikte yıkımı istenen yerlerin durumunun belirtilen yazısı incelendiğinde asıl askeri alan olarak tahsisinin sehven yapıldığı açıkça görülecektir. Bu yanlışlık düzeltilmek yerine, bu yanlış işleme dayanılarak, kanunların açık hükmü gereği verilen, hukuken doğru olan müvekkile Tapu Tahsis Belgesi verilmesi işlemi iptal edilerek yıkım yapılmıştır. Bu hususlar mahkemece incelenmeden karar verilerek Anayasanın eşitlik ilkesi de ihlal edilmiştir.
7. İmar affı uygulanan yere 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunun uygulanması mümkün değildir. İmar affı daha eski tarihlidir. Devlet İhale Kanunu ise sonraki bir tarihte yürürlüğe girdiğinden yürürlüğe girdiği tarihten sonraki işgaller için uygulanır. Aksinin kabulü kanunların yürürlük kuralları gereği mümkün değildir.
8. İşlem hukuki dayanaktan yoksun olup, keyfidir. İşlemin hiç bir hukuki dayanağı yoktur. Tamamen keyfi olarak icra edilmiştir. Aşağıda sunduğumuz belgede sayılan yerlerden sadece müvekkilimin evinin yıkılması da bunun açık göstergesidir. Davalı idare hem işlemi tesis ederken, hem de mahkemeye sunduğu gerekçelerde çelişkiye düşmüş, hangi kanun hükmünü uyguladığını açık bir şekilde ortaya koyamamıştır. Çünkü mevcut durumda mevzuat idareye yıkım görevi ve hakkı vermemektedir. Bu durumda idare, Medeni Kanun'un mülkiyet ve zilyetliğe ilişkin hükümleri çerçevesinde hukuki yollara başvurma yerine idari yola başvurarak keyfi işlem tesis etmiştir. Kamu yararı amacı gözetilmemiştir.
9. İdari işlem irade yönünden sakat bir işlemdir. Davalı idarenin mahkemeye sunduğu savunmaları ve özellikle ….. Jandarma Komutanlığına hitaben (…/…./……. gün ve ….. …. sayılı emirleriniz, ilgili)…./…/…… gün ve 581 sayılı yazı incelendiğinde davalı idarenin emirleri yerine getirmemek için diğer yerler için imar affı ve tapu tahsis belgeleri olmadığı halde hukuki olmayan ancak fiili durumdan kaynaklanan bahaneler bulduğu ancak müvekkilimin yerine bir bahane bulamadığı, yada tabiri caizse kurban olarak seçildiği için müvekkilimin evinin yıkıldığı anlaşılmaktadır. Yıkım yapıldıktan sonra da yer fiilen askeri alan içine de alınmamıştır. Davalı idare zayıf durumda olan müvekkili mağdur etmeyi tercih etmiştir. Bu hususlar tahkik edilmeden mahkeme karar vermiştir.
10. Bu karar imar affı kanununun amacını engellemektedir. Yetki, şekil, sebep, konu ve maksat unsurları yönünden açıkça usul ve kanuna aykırı işlemin iptali gerekirken, hukuka uygun bulunursa; bundan böyle imar affından yararlanıp tapu tahsis belgesine bağlanan yerlerden bir kısmının askeri alanlara tahsis edip af kanununun amacı önlenmiş olur. Bu da idarelerin keyfi uygulamalarının hukuken önünü açacaktır. Bu nedenle mahkeme kararının bozulması gerekmektedir.
11. Keşif talebimiz değerlendirilmemiştir. Dava konusu yerin askeri alanda olmasının mümkün olamayacağını, belediye tarafından imar uygulaması görmüş bir yerin ve meskun mahalde kalan bir yerle ilgili planda böyle gösterilmiş diye keşif yapılmadan mahkemenin karar vermesi bir eksik inceleme ve savunmamızı kısıtlamaya yöneliktir. Keşif yapılsaydı görülecekti ki hiçbir surette askeri alan olamayacağını mahallenin ortasında kaldığını askeriyeye tahsisinin idari işlemlerin kamu yararı unsuru ile bağdaşmadığı ortaya çıkacaktı. Kaldı ki ……….. Sulh Hukuk Mahkemesi kanalıyla yaptırmış olduğumuz keşif neticesinde meskun mahalde olduğu ve askeri hiç bir emareye rastlanmadığı açık olarak belirtilmiştir.

SONUÇ ve TALEP : Yukarıda arz ve izah edilen nedenlerle ve re'sen rastlanacak sair sebeplerle;
1.) Temyiz İncelemesinin Duruşmalı olarak yapılmasına;
2.) Usul ve kanuna aykırı olan ve eksik incelemeye dayanan … 2.İdare Mahkemesinin …./…./……. tarih ve …../…… Esas, ……. Karar sayılı kararının Bozulmasına;
3.) Yargılama masrafları ile ücreti vekaletin davalı idareye yükletilmesine, karar verilmesini saygılarımızla dileriz

……/……/2001


Davacı Vekili

müdahale talebi


......................SAYIN HAKİMLİĞİ'NE

ANKARA
DOSYA NO            :.......

MÜDAHELE
TALEBİNDE BULUNAN    :.......

VEKİLİ                    :.......

DAVACI              :.......

VEKİLİ                 :.......

DAVALI                          :.......

KONU                 : Davacı yanında davaya katılmamıza karar verilmesi istemimizdir.


AÇIKLAMALAR          :
1-Davacı tarafından, alt kiracısı davalıya karşı açılan kiralananın kötü kullanılmasından doğan alacak davasının neticesi, davacının müvekkilimizin kiracısı olması nedeni ile  müvekkilimizin haklarını da etkileyecektir. Bu nedenle  davacının yanında katılan davacı olarak yer almak istiyoruz.

2-Davacı müvekkilimizin kiracısıdır. Kendisine bütün olarak kiraladığımız apartman dairesinin bir odasını davalıya alt kiracı olarak kiralamıştır. Alt kiracı müvekkilimize ait olan dairenin kendi kullandığı odasını ve müşterek alanları hor kullanmış, -kendi deyimi ile sanat yapmış - müvekkilimizin deyimi ile ise her tarafı rengarenk boyayarak perişan etmiştir. Müvekkilimizin davacıyı .......Noterliğinin ....... tarih ve ....... yevmiye numaralı ihtarnamesi ile uyarmış ve bunun üzerine davacı davalıya karşı bu davayı açmıştır.

3-Müvekkilimizi yakından ilgilendiren bu davada Katılan Davacı olarak yer almak istemekteyiz.

YASAL NEDENLER       : HMK 66-70 ve sair mevzuat.

KANITLAR             : Kira sözleşmesi, tanıklar, ihtarname ve diğer kanıtlar

İSTEM SONUCU         :
Açıklanan nedenler ile Yukarıda arz ve izah ettiğimiz  sebeplerden ötürü; Davacı yanında davaya katılmamıza, karar verilmesini talep ederiz.


            MÜDAHALE TALEBİNDE
  BULUNAN VEKİLİ
                              Av.......

yürütmeyi durdurma ve iptal dava dilekçesi


. İLGİLİ DAVA DAİRESİ SAYIN BAŞKANLIĞI'NA

(YÜRÜTMEYİ DURDURMA TALEBİ VARDIR)

DAVACI :

DAVACI VEKİLİ :

DAVALI :

DAVA KONUSU : Üniversitelerarası Kurulun Tarih ve Sayısı Belli olmayan ancak Ankara Üniversitesi Rektörlüğünün …./…/…… Tarih ve ……… sayılı yazısıyla bildirilen Kararının Yürütülmesinin Durdurulması ve İptali İsteminden ibarettir.

TEBELLÜĞ TARİHİ :

OLAYLAR :
1. ……………………. Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümünde Yard. Doç. Dr. olarak çalışmaktayım. Başvuru süresi 30 Haziran 2001 tarihinde sona erecek olan Doçentlik Sınavı başvurusu için tüm hazırlıklarımı tamamlamış iken Üniversitelerarası Kurulunun Doçentlik Temel alanları ve Doçentlik Başvuru Koşullarına İlişkin olarak Haziran ayının ikinci haftasında almış olduğu tarih ve sayısı bildirilmeyen kararı söz konusu başvurumu engellemektedir. Üniversitelerarası Kurulunun Doçentlik Temel alanları ve Doçentlik Başvuru Koşullarına İlişkin olarak almış olduğu tarih ve sayısı bildirilmeyen kararı, aşağıda belirtmiş olduğumuz hususlardan dolayı hukukun temel ilkeleri ve İdare Hukukuna hakim olan temel esaslara aykırı olduğundan yürütülmesinin durdurularak iptaline karar verilmesi gerekir.
2. Öncelikle, Alınan Karar İYUK m. 27'de Belirtilen Şartları Taşıdığından Yürütülmesinin Durdurulması Gerekir. Aşağıda da ayrıntılı olarak belirtildiği üzere, Üniversitelerarası Kurulunun Doçentlik Temel alanları ve Doçentlik Başvuru Koşullarına İlişkin olarak aldığı karar açıkça hukuka aykırıdır ve uygulanması halinde telafisi güç veya imkansız zararların doğmasına neden olacaktır. Bu nedenle yürütülmesinin durdurulması gerekmektedir.
3. Üniversitelerarası Kurulun Almış Olduğu Karar İdari İşlemlerin Tabi Olduğu Şekil Şartına Aykırı Olduğundan Yürütülmesinin Durdurulması ile İptaline Karar Verilmesi Gerekir. …/…/…… tarih ve 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu, tanımlar başlığını taşıyan 3. maddesinin "m" bendinde öğretim üyelerini, Yükseköğretim Kurumlarında görevli profesör, doçent ve yardımcı doçentler olarak belirledikten sonra aynı bendin 2. alt bendinde de "Doçent" kavramını  "doçentlik sınavını başarmış akademik ünvana sahip kişi" şeklinde ifade etmiştir.  Yine yukarıda anılan 2547 sayılı Kanunun 24. maddesinde de akademisyenlerin doçent ünvanı alabilmeleri için başarmaları gerekli olan "Doçentlik Sınavı"na ilişkin ilke ve esaslar belirlenmiş bulunmaktadır. Kanun koyucu, Doçentlik unvanının akademisyenlik ve öğretim üyeliğinde taşıdığı önemden dolayı, anılan Kanunun 65. maddesinde kanun kapsamındaki yükseköğretim kurumlarında yardımcı doçentlik, doçentlik ve profesörlüğe yükseltilme ve atanma işlemlerine ilişkin genel ilkelerle sınava ilişkin esas ve şartların ayrıntılı olarak Yönetmelikle düzenlenmesi gerektiğini hükme bağlamıştır. Bu itibarla Üniversitelerarası Kurulun kanunun açık hükmü karşısında yönetmelikle düzenlenmesi gereken bir düzenleyici işlemi, İlke kararlar şeklinde yayınlayarak yürürlüğe koyması şekil şartına aykırılık teşkil ettiğinden yürütülmesinin durdurularak iptaline karar verilmesi gerekir. 2547 sayılı Kanunun 65. maddesine istinaden …/…/…… tarihinde Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Doçentlik Sınav Yönetmeliği ise, "Üniversitelerarası Kurul Tarafından Düzenlenen Doçentlik Sınavının Usul ve Esaslarını Belirlemek" amacı ile çıkarılmıştır. Doçentlik Sınav Yönetmeliğinde Doçentlik sınavı, başvuru tarihleri de dahil olmak üzere en ince ayrıntılarına kadar düzenlenmiş ve adaylarda aranacak başvuru şartlarıyla, sınavın yapılışında izlenecek bütün ilke ve kurallar tespit edilmiş bulunmaktadır. 2547 sayılı kanunda, doçentlik sınavının Üniversitelerarası Kurul tarafından yılda bir defa açılacağı düzenlenmiş ve yine Doçentlik Sınav Yönetmeliğinde de 2001 yılı Doçentlik Sınavı başvurularının en geç …/…/….. tarihine kadar yapılması gerektiği, emredici bir düzenleme ile hükme bağlanmıştır. Kanun ve Yönetmeliğin açıkça getirmiş olduğu sınav başvuru süresinin …../…/……. tarihinde dolacağına ilişkin emredici hükümlerine rağmen, Üniversitelerarası Kurul, söz konusu başvuru sürelerini doçentlik sınavına başvuru ilke ve koşullarını yeniden belirleyeceği gerekçesiyle önce …../…./….. tarihine, daha sonra da …./…./………. tarihine kadar uzattığını ilan etmiştir. Ancak Kurul, başvuru sürelerini uzatmasına rağmen doçentlik başvurusuna ilişkin olarak getirmeyi planladığı yeni ilke ve kurallar hakkında herhangi bir açıklamada bulunmadığı gibi, konuyla ilgili olarak Doçent adaylarını da bilgilendirmemiştir.
4. Üniversitelerarası Kurulun Almış Olduğu Söz Konusu Karar ve Yapmış Olduğu Düzenleyici İşlem, Doçent Adaylarının İdari Müktesep Haklarını İhlal Edici Nitelikte Olduğundan Yürütülmesinin Durdurularak İptal Edilmesi Gerekir Yukarıda da belirtildiği üzere, Kurul Doçentlik Sınavlarına son başvuru tarihi olarak önce …./…./…… tarihini belirlemiş, daha sonra bu tarihi 30 Nisana uzatmış ve nihayet son başvuru tarihini …../…/……. tarihine uzattığını açıklamış ve de Doçent adaylarının kalan iki haftalık süre içerisinde hem maddi hem de hukuki olarak yerine getirmeleri mümkün olmayacak şartlar ve ilkeleri ise haziran ayının ikinci haftasında ilan etmiştir. Doçent adaylarının haziran ayının ilk haftasında belirlenen söz konusu şartlar ve ilkeleri Doçentlik Sınavına son başvuru tarihi olan …./…/……. tarihine kadar yerine getirmeleri imkansızdır. Bu durum, doçentlik sınavına başvuru için bekleyen doçent adaylarının söz konusu başvurularını yapamayacağı anlamına geldiği gibi, telafisi güç ve de imkansız olan zararların doğmasına yol açmaktadır. Üniversitelerarası Kurul, Haziran ayının ikinci haftasında belirlemiş olduğu Doçentlik Sınavı Başvuru İlke ve Şartları ile o güne kadar gündemde dahi olmayan SSCI kapsamında yer alan dergilerde makale yayınlama şartı getirerek bu şartı taşımayan adayların Doçentlik Sınavına başvuruda bulunamayacakları kuralını koymuştur. Doçentlik başvuru süresinin 30 Haziranda sona erdiği ve Türkiye'de de SSCI kapsamında yer alan dergilerin yayınlanmadığı düşünüldüğünde SSCI kapsamında yer alan dergilerde kalan 15 günlük süre içerisinde makale yayınlamak olanaksızdır. Zira, anılan dergilerde makale yayınlamak normal şartlarda minimum olarak 1 yada 1,5 yıl arasında değişen bir süreyi gerektirmektedir. Üniversiteler arası Kurulun başvuru süresinin sona ermesine iki haftadan daha kısa bir sürenin kaldığı bir dönemde açıklayarak uygulamaya koyduğu iş bu ilke ve şartlar, Doçent adaylarının sahip olduklarını müktesep haklarının ihlali niteliğindedir. Çünkü, daha önceki dönemlerde geçerli olan doçentliğe başvuru şartlarını (Doçentlik Dil Sınavı ve Doçentlik için gerekli olan akademik bilimsel çalışmalar da dahil olmak üzere) yerine getirmiş ve Kurulun belirleyeceği şartları bekleyen adaylar, sahip oldukları başvuru haklarını kullanamamaktadırlar. Diğer taraftan Hukuk Devleti ve Türk İdare Hukuku sitemine hakim olan ilkelerden biride, idari makamların alacakları kararlarla uygulamaya koyacakları düzenleyici işlemlerde ilgililerin tabi olacakları hukuki statüyü önceden ilgililere bildirme ilkesidir. Bu nedenle idari makamlar, ilgililerin hukuki statülerini belirleyecek kararlar alırlarken hukuksal öngürlebilirlik çerçevesi içerisinde hareket etmelidirler. İdari makamlar uygulamaya koyacakları ve söz konusu kararlardan etkilenecek kişilerin sahip oldukları haklar bakımından değişiklik zamanına kadar tabi oldukları kurallar gereği gerçekleştirmiş oldukları çalışmalar ve etkinliklerin tamamen boşa gitmesine yol açacak kararlar alarak düzenleyici tasarruflarda bulunması İdare Hukukunun Genel Esasları ve Hukuk Devletinin gerekleri ile bağdaşmamaktadır. İdarenin söz konusu düzenleyici tasarruflarda bulunarak, ilgili kararları alması eski kurallara tabi kişilerin yeni konuma uyumu için kendilerine geçiş hükümleri uygulanarak gerekli olan uyum zamanının tanınması şartıyla gerçekleştirilebilir. Nitekim, Yüce Danıştay'ın benzer olaylardaki tutumu da bu yöndedir. (8.D. E. 1989/498, K. 1991/588).
5. Üniversitelerarası Kurulun Almış Olduğu Söz Konusu Karar ve Uygulamaya Koyduğu Düzenleyici İşlem, Hukuk Devletinin Bir Zorunluluğu ve Anayasal Sistemimizin Temeli Olan Eşitlik İlkesine Aykırıdır. Üniversiteler arası Kurul, Doçentlik Sınavı başvuru şartları ve Başvuru Temel alanlarını belirlerken, Akademik olarak aynı statüye sahip olan Doçent adayları arasında eşitlik ilkesine aykırı uygulamalar kabul etmiş bulunmaktadır. Kurul, Doçentlik başvuru temel alanlarını belirlerken her alan için farklı farklı uygulamalara gitmiştir. Genel olarak tüm temel alanlar için getirilmesi öngörülen SSCI veya SCI-Expanded kapsamındaki dergilerde makale yayınlama zorunluluğunu bir kısım temel alanlarda 2001 yılı başvurularında kesin başvuru şartı olarak kabul ederken diğer bazı temel alanlarda  2001 yılı başvurularında böyle bir şartı aramamış ve hatta bir kısım temel alanlara SSCI veya SCI-Expanded kapsamındaki dergilerde makale yayınlama zorunluluğu dahi getirmemiştir. Ekte verilen Üniversitelerarası Kurulun belirlemiş olduğu doçentlik temel alanları ve ilgili şartlara ilişkin tablodan da görüleceği üzere; Koşul No 31 olarak gösterilen ve Tablo 3 de verilen Filoloji Temel Alanlarında getirilen SSCI ile AHCI kapsamındaki dergilerde makale yayınlama zorunluluğuna ilişkin şart ile özgün bir eser yayınlama şartı 2001 yılı başvurularında aranmayacaktır kuralı getirilerek Anayasanın temel ilkelerinden olan Eşitlik ilkesine aykırı hareket edilmiştir. Aynı şekilde Koşul No 61 olarak gösterilen ve Tablo 6 da verilen İlahiyat Temel Alanlarında ve  Koşul No 51 olarak gösterilen ve Tablo 5 de verilen Hukuk Temel Alanlarında SSCI, SCI-Expanded ve AHCI kapsamındaki dergilerde makale yayınlama şartı dahi getirilmediği gibi,  Özgün bir bilimsel kitap yayınlamış olma şartı ile ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde makale yayınlama şartı bile 2001 yılı Doçentlik başvurularında aranmayacağı kuralı getirilmek suretiyle Doçentlik başvurusunda bulunacak adaylar için bir geçiş dönemi öngörülmüştür. Bu geçiş dönemi uygulamasının Ziraat ve Ormancılık Temel Alanları da dahil olmak üzere tüm alanlar için de geçerli olması gerekir. Üniversitelerarası Kurulun söz konusu geçiş dönemi uygulamasını tüm Doçentlik temel alanları için uygulamaya koyması gerekirken yalnızca bir kısım alanlar için getirmiş olması, ortaya koyduğu uygulamanın çifte standartlı ve İdari işlem ve eylemlerde mutlaka göz önünde bulundurulması gereken  Eşitlik ilkesine aykırı hareket etmiş olduğunu ortaya koymaktadır.
6. Kurul tarafından ilan edilen Doçentlik Temel alanları ve Başvuru şartlarına ilişkin tablolar incelendiğinde, Üniversitelerarası Kurulun uygulamaya koyduğu Doçentlik Başvurusuna ilişkin ilkelerin gerek genel hukukun temel esaslarına ve İdare Hukukuna hakim olan temel ilkelere aykırı olduğu, gerekse doçent adayları arasında eşitlik ilkesinin göz önünde tutulmayarak Anayasal temel kuralların ihlal edildiği görülecektir. Söz konusu ilke ve şartların açıkça hukuka aykırı olması ve uygulanmasının da telafisi güç veya imkansız zararların doğmasına neden olacağından iş bu davanın açılarak yürütmenin durdurulması talebinde bulunma zarureti hasıl olmuştur.

HUKUKİ SEBEPLER : 2575 Sayılı Danıştay Kanunu, 2577 Sayılı İdari Yargılama Usul Kanunu ve İlgili Sair Mevzuat

SUBUT DELİLLER : Üniversitelerarası Kurulun Doçentlik Başvuru Şartları ve Doçentlik Temel Alanlarına İlişkin Almış Olduğu İlke Kararlar, 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu, Doçentlik Sınav Yönetmeliği ve Gerektiğinde Her Türlü Deliller.

SONUÇ ve TALEP : Yukarıdan beri arz ve izah etmeye çalıştığımız hususlardan dolayı, Genel Hukuk Esaslarına ve İdare Hukukuna Hakim Olan Temel İlkelere aykırı olarak Üniversitelerarası Kurul tarafından Doçentlik Başvuru İlkeleri ile Doçentlik Temel Alanları konusunda alınan kararın "yürütülmesinin durdurulması ile iptaline", yargılama masraflarının da davalı idare üzerinde bırakılmasına karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim

……/……/……
Davacı Vekili

dahili dava


       
   ....................  ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ HAKİMLİĞİ'NE
 

                                                                                                                                İL                                                    

DOSYA NO :
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALI :



DAVAYA DAHİL EDİLENLER :
1)....................



TALEP VE DAVA KONUSU :Davalılar arasında iştirak halinde mülkiyet (=elbirliği ortaklığı) yani          
zorunlu dava arkadaşlığı bulunduğundan anılan kişilerin de davaya                                                      katılmaları hakkında karar verilmesi istemidir.


HUKUKSAL NEDENLER :HMK 57 vs.

DELİLLER :(DAVAYA KATMA NEDENLERİ)


OLAYLAR VE AÇIKLAMALAR:
1. ..........tarihli dava dilekçesinde davalı olarak gösterilmiş bulunan kişilerle,yukarıda ad ve adresleri belirtilen ve davaya dahil edilmeleri istenilen kişiler arasında zorunlu dava arkadaşlığı bulunduğu,yürüyen yargılama sırasında anlaşılmıştır.
2. Sözü edilen kişilerin davaya dahil edilmemeleri halinde,yargılamanın eksik yapılacağı ve verilecek kararın eksik olacağı anlaşılmıştır. Bu nedenlerle yukarıda ad ve adresleri yazılı kişilerin davaya dahil edilmelerini istemek zorunluluğu vardır.

CEVAP SÜRESİ : 10 gün

SONUÇ VE İSTEK:
                 Yukarıda arz ve izah olunan nedenlerle istemimizin kabul edilerek,ad ve adresleri belirtilen kişilerin davaya dahil edilmelerine ve gerekli tebligatın yapılmasına karar verilmesini saygı ile bilvekale arz ve talep ederiz

..../.../.....

 DAVACI VEKİLLERİ
                                                                                             

EKİ_______________________:


davayı ihbar


...... ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ'NE

 
DAVA NO   : .../...

DAVACI (LAR) VEKİLİ : :

DAVALI(LAR) :

DAVAYA DAHİL EDİLENLER : 1)    2)    3)

DAVA :

D. KONUSU : Davalılar arasındaki iştirak halinde mülkiyet (elbirliği ortaklığı) yani zorunlu dava arkadaşlığı bulunduğundan anılan kişilerin de davaya katılmaları hakkında dilekçedir.

DAVAYA KATMA NEDENİ : ... tarihli dava dilekçesinde davalı olarak gösterilmiş bulunan kişilerle, yukarda adları ve adresleri belirtilen ve davaya dahil edilmeleri istenilen kişiler arasında zorunlu dava arkadaşlığı bulunduğu, yürüyen yargılama sırasında anlaşılmıştır.  Sözü edilen kişilerin davaya dahil edilmemeleri halinde, yargılamanın eksik yapılacağı ve verilecek kararın yanlış olacağı anlaşılmıştır.  Bu nedenlerle, yukarda adları ve adresleri yazılı kişilerin davaya dahil edilmelerini istemek zorunluluğu doğmuş bulunmaktadır.

İSTEM SONUCU : Yukarda anılan nedenlerle, istemimizin kabul edilerek, adları ve adresleri belirtilen kişilerin davaya dahil edilmelerine ve gerekli tebligatın yapılmasına karar verilmesi saygı ile arz ve talep olunur.

Davacı Vekili