8 Mart 2013 Cuma

ipoteğin paraya çevrilmesi yolu ile takip taleplerinde ödeme emri


T.C.                                                                                                      
…..Müdürlüğü
Dosya No :

İpoteğin Paraya Çevrilmesi Yolu İle Takip Taleplerinde
Ö D E M E   E M R İ

1- Alacaklı ve varsa vekilinin adı,
soyadı ve ikametgahı :

2- Borçlunun ve varsa kanuni
temsilcisinin adı soyadı ve ikametgahı :

3- Alacağın Türk parasıyla tutarı, faiz
miktarı ile işlemeye başladığı gün :

4- İpotek belgesi ve tarihi (ipotek bir
cari hesap veyaişlemeyecek kredi
vesaire gibi bir mukavelenin teminatı
olarak verilmişse tarih ve numarası) :

5- Merhunun ne olduğu :

6- Merhun üçüncü şahıslar tarafından
rehnedilmiş veya mülkiyeti üçüncü
şahıslara geçmiş ise adı, soyadı,
ikametgahı :

İşbu icra emrinin tebliği tarihinden itibaren (30) gün içinde borcu ödemeniz, borca karşı bir itirazınız varsa tebliği tarihinden yedi gün içinde yazılı veya sözlü olarak (ipotek hakkına itiraz edilemez mad. 150) icra dairesine bildirmeniz, borcun bir kısmına itirazınız varsa o kısmın cihet ve miktarını açıkça göstermediğiniz takdirde itiraz etmemiş sayılacağınız, senet altındaki imzayı inkar ediyorsanız ayrıca ve açıkca bildirmeniz, aksi takdirde senetteki imzayı kabul etmiş sayılacağınız, süresi içinde itiraz edilemez ve borç ödenmezse alacaklının gayrimenkulun satışını istiyebileceği ihtar olunur.

(İc. İf. K.149/b)

İcra Müdürü
         Mühür ve İmza

Yönetmelik  No: 9

ipoteğin paraya çevrilmesi yolu ile takip taleplerinde icra emri


T.C.                                                                                                          
…..Müdürlüğü
Dosya No :

İpoteğin Paraya Çevrilmesi Yolu İle Takip Taleplerinde
İCRA  E M R İ

1- Alacaklı ve varsa vekilinin adı,
soyadı ve ikametgahı :

2- Borçlunun ve varsa kanuni
temsilcisinin adı soyadı ve ikametgahı :

3- Alacağın Türk parasıyla tutarı, faiz
miktarı ile işlemeye başladığı gün :

4- Borç senedi ve tarihi ve taahhüdün
sebebi :

5- Merhunun ne olduğu :

6- Merhun üçüncü şahıslar tarafından
rehnedilmiş veya mülkiyeti üçüncü
şahıslara geçmiş ise adı, soyadı,
ikametgahı :

İşbu icra emrinin tebliği tarihinden itibaren (30) gün içinde borcu ödemeniz, bu süre içinde borç ödenmez veya tetkik merciinden icranın geri bırakılmasına dair bir karar getirilmezse alacaklının gayrimenkulun satışını isteyebileceği ihtar olunur.

(İc. İf. K.149)

                  İcra Müdürü
                Mühür ve İmza

Yönetmelik   No: 6

talep ve takip gider makbuzu


T.C.                                                                                                          
…..Müdürlüğü
Dosya no :

Takip talebinde bulunulduğuna,verilen belgelere ve
talep ve takip giderlerine dair verilecek
M A K B U Z

1- Alacaklı ve varsa vekilinin
adı,soyadı ve ikametgahı :

2- Ödenen giderler :

3- Makbuzun kime verildiği :

4- Takip talebinde bulunduğu tarih :

5- Verilen belgenin adedi :

İşbu makbuz İc.İf.K.nun 58.maddesi gereğince verilmiştir.

Makbuzu alan İcra Müdürü  
   İmza Mühür   ve imza

Yönetmelik   No :17

17 Şubat 2013 Pazar

avukatlık sözleşmesi





                     I)-TARAFLAR



1.İŞ SAHİBİ:



a- Adı,soyadı (Unvanı)…………………………………………………………………..........



b Adres ……………… …………..……………… …………… …………… ……............... ............................. ............................. ................................. ................ .........................

c- Tel:



a- İş: (…….)…..…………..............



b- Ev: (……)………………............



c- Cep: (……)………………..........



d- FAX: (………..)…………...........



e- E.MAİL………………………......



2.AVUKAT/AVUKATLIK ORTAKLIĞI:



a- Adı, soyadı (Unvanı)………………………………………………………………….......



b- Adres…………… ………………… ………………… ……………… ……………... ............................... ................................. .....................................................................



II)- HUKUKİ YARDIMIN KONUSU : ………………… …………………… ……………… …....................................... …………… …………………………………………………… ……………….………………................... .................................



III)-YARGILAMA HARÇ VE GİDERLERİ:



1) Yargılama harç ve giderleri iş sahibince karşılanacaktır. İş sahibi giderler için Avukata/Avukat Ortaklığına avans olarak .........................TL (........................................)ödeyecektir.



2) Dava ile ilgili olarak gerekirse vergi,harç,seyahat,geçici ikamet gibi giderler iş sahibince karşılanacaktır. Dava ile ilgili olan masrafların artması halinde, bu masraflar iş sahibi tarafından ilk talepte Avukata/Avukat Ortaklığına veya ilgili mercie ödenecektir. Masrafların zamanında karşılanmaması halinde ortaya çıkan zararlardan iş sahibi sorumludur. Masrafların zamanında tevdi edildiğini ispat yükü iş sahibine aittir. Masrafların eksik olarak verilmesi halinde Avukat/Avukat Ortaklığı, dava konusundan alacağını mahsup ettikten sonra kalanını iş sahibine iade eder. Avukatın bürosundan ayrı kaldığı her gün için......................................TL ödenecektir.



3) Dava ile ilgili olarak masraf yapılmasını gerektiren usulî işlemlerin ve kanun yollarıyla ilgili taleplerin ortaya çıkması halinde,iş sahibince yerine getirilmesi gereken yükümlülüklerin ve verilmesi gereken masrafların ifası için avukatça iş sahibine ihbarda bulunulması gerekirse, ihbarın yapılmış olduğu kabul edilir. Bu ihbar, iş sahibine telefon, fax, e-mail ve diğer iletişim araçlarıyla  yapıldığında da geçerli olacaktır.



4) İş sahibi uyuşmazlığını arabuluculuk,sulh veya feragatle, dava dışında bitirilmesini isterse, durumu avukata yazılı olarak bildirecektir.



IV)-AVUKATLIK ÜCRETİ:



1)-MAKTU ÜCRET:



Avukatın/Avukat Ortaklığının hukuki yardımının karşılığı olarak .............................TL (...............................) olarak kararlaştırılan vekalet ücretinin..............................TL (...................) kadarı peşin olarak, kalan ....................... TL (.......................) tutarı ise ....................... ödenecektir. Belirli sürelerde yapılması gereken ödemelerden, herhangi birisi yapılmadığı takdirde ücretin tamamı muaccel olacaktır.



2)-NİSBI ÜCRET:



Avukatlık ücreti mahkeme tarafından hükmolunacak şeyin değerinin yahut paranın karar tarihindeki toplam tutarının yüzde (.........) .......................olarak ödenecektir.



Alınacak vekâlet ücreti dava olunan değer esas alınarak saptanacaktır. Dava olunan değerin miktarı toplam.............olarak belirlenmiştir. Ödenecek avukatlık ücreti bu değerin yüzde .................. olan .................. TL’ den ibarettir.



3) Bu ücret yalnız bu iş içindir. Ücret bu işle ilgili olsa da bundan doğacak başka bir işi kapsamaz. Karşılık dava açılması veya bu işle ilgili diğer uyuşmazlıkların çıkması halinde Avukata/Avukat Ortaklığına ayrıca ücret ödenecektir. Kanun yollarında veya uyuşmalık çözen diğer mercilerde yapılacak duruşmalarda sözleşmeye, sözleşme yapılmamışsa Avukatlık Ücret tarifesine göre ayrı ücret ödenecektir.



4) Avukat/Avukat Ortaklığı, bu sözleşmeyle üslendiği işi kanunlar ve meslek kuralları uyarınca sonuna kadar takip edecektir. Avukat/Avukat Ortaklığı, bu görevi kendisi yapabileceği gibi, gözetimi altında başka Avukatlarla/Avukat Ortaklıklarıyla işbirliği yaparak, onları da kovuşturma ve savunmasına alabilecektir. Ancak, bu durumlarda iş sahibinden ek ücret istemeyecektir .



5) İş sahibi, Avukatın/Avukat Ortaklığının yazılı muvafakatini  almadan bu iş için başka bir Avukata /Avukat Ortaklığına vekâlet veremeyecektir. Tersine davranılması halinde Avukata/Avukat Ortaklığına ücretin tamamı ödenecektir.



6) İş sahibi, işten feragat eder veya avukata işi kovuşturma olanağı vermezse yahut sözleşmeyle yüklendiği vecibelerini yerine getirmezse, Avukat /Avukat Ortaklığı kalan ücretini istemek hakkını kazanacaktır.



7) Sözleşme, süresinden önce iş sahibince tek taraflı fesih edilirse Avukat/Avukat Ortaklığı ücretin tamamını isteme hakkını kazanır .



V)- İHTİLAFLARIN ÇÖZÜMÜ:

Taraflar arasında akdedilen bu avukatlık sözleşmesinden ve vekâlet ücretinden kaynaklanan uyuşmazlıklar öncelikle, Ankara Barosu Yönetim Kurulunun arabuluculuk girişimiyle çözümlenecektir. Arabuluculuk masraflarına taraflar eşit olarak katlanacaktır. Arabuluculuk girişiminden sonuç alınamazsa, uyuşmazlık Baro Hakem Kurulunca çözümlenecektir. Türkiye Barolar Birliği Hakem Yönetmeliği bu sözleşmenin bir parçasıdır.



VI)-ÖZEL KOŞULLAR:



1) İş sahibi, bu sözleşmede yazılı olan adresi kanuni ikametgahı olarak kabul etmiştir. Avukatın/Avukat Ortaklığının iş sahibine yapacağı her türlü ihbar ve tebligat bu adrese gönderilecektir. Adres değişikliğinin Avukata /Avukat Ortaklığına bildirilmesi yazılı ve zorunlu olup, adres değişikliği nedeniyle iş sahibine ulaşmayan tebligat nedeniyle Avukata/Avukat Ortaklığına sorumluluk yüklenemeyecektir.



2) Bu sözleşmede yer almayan konularda, Avukatlık Kanunu’nun Avukatlık Sözleşmesine ilişkin hükümleri tamamlayıcı olarak uygulanacaktır.



İşbu ücret sözleşmesi iki nüsha halinde düzenlenmiş olup, taraflarca okunarak imzalanmıştır.



Avukat/Avukat Ortaklığı                               İş Sahibi

arşiv yönetim sistemi yazılım programı sözleşmesi




1. TARAFLAR

İşbu Arşiv Yönetim Sistemi Yazılım VE Doküman Yönetim Sistemi Programı Sözleşmesi (“Sözleşme”), ….. adresinde mukim İstanbul Maden ve Metaller İhracatçıları Birlikleri (“İDARE ...”) ve ….adresinde mukim YÜKLENİCİ … (“YÜKLENİCİ ...”) arasında aşağıdaki şartlarla akdedilmiştir.
 İşbu Sözleşmede İDARE ... ve YÜKLENİCİ .... Ayrı ayrı Taraf ve beraberce Taraflar olarak anılabilir.

2. TANIMLAR

İşbu Sözleşme Metninde geçen;

PORDOC: İşbu sözleşmenin konusunu teşkil eden, Lisansı YÜKLENİCİ ...’a ait olan Arşiv Yönetim Sistemi Yazılım Programı’nı,
 Sözleşme: Arşiv Yönetim Sistemi Yazılım Programı Sözleşmesi’ni (işbu sözleşmeyi),
 Proje: YÜKLENİCİ ... tarafından İDARE ... bünyesindeki Müşteri Dosyalarının yönetilmesinde kullanılmak üzere Arşiv Yönetim Sistemi Yazılım Programının İDARE ... kayıt ve sistemlerine entegrasyonunu,
 Proje Ofisi: İDARE ... binası içerisinde yer alan ve İDARE ... tarafından gösterilecek olan alanı,
 ÇALIŞMA:  İşbu sözleşmenin konusunu teşkil eden, Lisansı YÜKLENİCİ ...’a ait olan Arşiv Yönetim Sistemi Yazılım Programı’nın İDARE ... kayıt ve sistemlerine entegrasyonunu İfade eder.

3. SÖZLEŞME’NİN KONUSU

YÜKLENİCİ ... tarafından tüm fonksiyonları ile sözleşmenin 8.  Maddesinde tanımlanan İDARE ... bünyesindeki Arşiv dosyalarının yönetilmesinde kullanılmak üzere,  Arşiv Yönetim Sistemi Yazılım Programının lisansına sahip olduğunu beyan ve taahhüt ederek, bu lisans altında tüm yasal uygulama ve mevzuata uygun olarak programın kurulumunu, İDARE ... kayıt ve sistemlerine entegrasyonunu yapmayı bu sözleşme ile üstlenmiştir.
 Bunun karşılığında İDARE ... iş bu sözleşmenin 8.2. Maddesinde belirtilen koşul ve sürelerde programın bedelini ödemeyi kabul etmiştir.

4. YÜKLENİCİ ... ’IN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

4.1.  YÜKLENİCİ ..., işbu Sözleşme kapsamında, aşağıda dökümü verildiği şekilde,  Arşiv Yönetim Sistemi Yazılım Programını İDARE ... kayıt ve sistemlerine entegrasyonunu yapacaktır. İDARE ... yazılımda yaptırmak istediği değişiklikleri aşağıda belirtilen ücretler karşılığı revizyon hakkına sahiptir.

Yazılım = PORDOC

4.2. PORDOC programının çalışması sırasında İDARE ... tarafından gösterilecek daha önceden excel dosyasında tutulan arşiv lokasyon bilgilerini PORDOC bünyesine aktaracaktır.

4.3.  YÜKLENİCİ ..., çalışma sonucunda dijital ortama aktarılan verinin sağlıklı bir şekilde depolanması ve depolandığı ortamdan hızlı bir şekilde erişilmesi için gerekli alt yapıyı donanımları için danışmanlık yapacaktır.

4.4. YÜKLENİCİ ... çalışmalarını İDARE ... binası içerisinde yer alan ve İDARE ... tarafından gösterilecek olan alan içerisinde gerçekleştirecektir.

5. EĞİTİM VE DANIŞMANLIK

YÜKLENİCİ ..., işbu Sözleşme kapsamında, ayrıca ücret talep etmeksizin İDARE ...’e aşağıda belirtilen hususlarda eğitim ve danışmanlık hizmeti sağlayacaktır.

• Çalışmalar sırasında elde edilen bilgi birikiminin İDARE ... çalışanları ile paylaşılması.
 • İDARE ... çalışanlarına, kurulan sistemin tamamlanmasını müteakiben uygulamalı olarak eğitiminin verilmesi. Eğitimler, merkezde uygulamalı olarak yapılacaktır.
 • Proje kapsamında kurulan sistemde meydana gelen aksaklık ve problemler konusunda İDARE ... çalışanlarına danışmanlık hizmeti verilmesi ve ortaya çıkan aksaklık ve problemlerin en geç 48 (kırksekiz) saat içerisinde giderilmesinin sağlanması, (PORDOC’un vaad edildiği şekilde çalışmaması, çalışma sırasında aksaklıkların ortaya çıkması ya da beklenen verimi sağlamaması aksaklık olarak değerlendirilir. İDARE ...’in teknik donanım arıza ve sorunlarından kaynaklanan zaman, bu sürece dahil edilmez).
 • İhtiyaç duyulduğunda, toplu eğitim ihtiyaçlarının karşılanması için eğitim süreci 1 hafta olacak, gerek görülmesi halinde bu süreç uzatılacaktır.
 • 12 ay içerisinde, 6 (altı) kez (6 X 3 saat) yerinde sınırsız, 12 ay uzaktan internet üzerinden ve sözlü yardımlar sınırsız ve ücretsiz olarak verilecektir.
 • Eğitim kapsamında YÜKLENİCİ ... tarafından eğitim videosu, sunumu ve yazılı broşür hazırlanarak verilecektir.

6.  PROJE SÜRESİ

YÜKLENİCİ ..., Projeyi, yer tesliminden itibaren en geç 1 (bir)  ay içerisinde tamamlayacaktır.


7.  SÖZLEŞME SÜRESİ

İşbu Sözleşme Taraflarca imza altına alındığı tarihte yürürlüğe girer ve eğitim hizmetleri, danışmanlık hizmetleri,  kurulum, aktarım ile garanti süresinin tamamlanması ile sona erer.

8. İDARE ...’İN YÜKÜMLÜLÜĞÜ:

8.1. İDARE ..., Projenin ve işbu Sözleşme kapsamındaki diğer hizmetlerin YÜKLENİCİ ... tarafından Sözleşme’ye ve hukuka uygun bir şekilde yerine getirilmesi şartı ile verilen hizmetin karşılığı olarak, aşağıda ayrıntıları gösterildiği şekilde YÜKLENİCİ ...’a ödemede bulunacaktır.

Konu: Sınırsız kullanıcı PORDOC doküman yönetim sistemi teklifimiz.

ARŞİV MODÜLLERİ:
No Modül Açıklama
 1 AAA
 2 BBB
 3 CCC
 4 DDD
 5 EEE
 6 FFF
 ARŞİV MODÜLLERİ TOPLAM (Sınırsız Kullanıcı):
   



8.2. Sözleşmede belirlenen ürün ve hizmet bedeli 25.000,00 TL+ KDV’dir. Bu bedelin , % 50’i peşin olarak sözlemenin yürürlüğe girdiği tarihte, bakiyenin %50’i kurulum, uyarlama, tarama ve entegrasyon,mail, fax sistemlerinin kurulup çalıştırılması, teknik ve kullanıcı eğitimlerinin tamamlanması, organizasyonun belirlenmesi ve anahtar teslim sürecinin sonunda peşin olarak tahsil edilecektir.
 
 8.3. PORDOC yazılımı için gerekli SQL lisansları İDARE ... tarafından karşılanacaktır.

8.4. İstanbul dışı kurulum ve eğitimlerde yol ve konaklama masrafı müşteriye aittir.

8.5. Yukarıda gösterilen fiyatlara KDV dahil değildir.

    8.6. Yıllık bakım bedeli ilk fiyat teklif bedelinin %20’sidir. Garanti sonrası bakım, güncelleme ve destek hizmetleri uzaktan erişim ile yapılacaktır.
 
9.  YÜKLENİCİ ...’IN GARANTİ YÜKÜMLÜLÜĞÜ

9.1. YÜKLENİCİ ...,, Garanti kapsamında bir sorun oluştuğu takdirde, İDARE ... telefon, faks veya e-posta yoluyla YÜKLENİCİ ...’a bildirimde bulunabilecektir. Bu bildirim anı, sorun başlangıcı sayılacaktır. Soruna en geç bir gün içinde müdahale edilecek ve en fazla iki gün içinde sorun giderilmiş olacaktır. PORDOC’un vaad edildiği şekilde çalışmaması, çalışma sırasında aksaklıkların ortaya çıkması, benzer arızaların tekrarlaması ya da beklenen verimi sağlamaması aksaklık olarak değerlendirilir.

9.2. YÜKLENİCİ ..., PORDOC yazılımını İDARE ...’in gösterdiği bilgisayarlara kuracaktır. İntranet paylaşımını İnternet Explorer üzerinden lisans gerektirmeden yapacaktır.

9.3. Programın Garanti Süresi 12 aydır.

9.4.  12 ay ücretsiz güncelleme (Upgrade). Bu süre içerisinde yeni sürüm çıkarılırsa yeni sürüm ücretsiz entegre edilecektir.


10.  FİKRİ VE SINAİ HAKLAR

YÜKLENİCİ ..., Proje kapsamında kullandığı yazılım ve donanımların lisanslı ve orijinal olduğunu, bunlar üzerinde hak sahibi olduğunu ve İDARE ...’in bunlar üzerindeki fikri ve sınai haklar dolayısı ile üçüncü kişilerin talep ve davaları ile karşılaşmayacağını beyan, kabul ve taahhüt eder. YÜKLENİCİ ..., İDARE ...’in bu maddede sayılan hususlar nedeni ile uğrayacağı her türlü zararı ilk talepte karşılayacağını, kayıtsız ve şartsız, gayrikabili rücu kabul ve taahhüt eder.

11.  GİZLİLİK

11.1. Aksi İDARE ... tarafından belirtilmedikçe ve/veya bildirilmedikçe, gerek işbu Sözleşme’nin imzalanmasından önce ve Sözleşme’nin imzalanmasını takiben yürürlükte kaldığı süre boyunca ve gerekse de Sözleşme’nin herhangi bir sebeple sona ermesinden itibaren süresiz olarak, bizatihi işbu Sözleşme ve Ekleri de dahil olmak üzere, İDARE ... tarafından YÜKLENİCİ ...’a aktarılacak veya verilecek ve/veya YÜKLENİCİ ...’ın Sözleşme’nin imzalanmasından önce ya da sonra herhangi bir şekilde ve yolla temin edeceği veya muttali olacağı; İDARE ... Müşteri sistemine ilişkin bilgiler, İDARE ... müşterilerine ilişkin bilgiler,  İDARE ... altyapı bilgileri dahil fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere, İDARE ...’e ilişkin her türlü bilgi, İDARE ... servis tanımları, iş planları, eğitim planları ve dökümanları, İDARE ...’e ve/veya İDARE ...’in ticari ilişki, müşteri ilişkisi ya da ticari ilişkisi içinde bulunduğu 3. gerçek ya da tüzel kişiler ile İDARE ...’in grup şirketlerine, iştiraklerine ait tüm ve her türlü bilgi ve belgeler, Sözleşme konusu ile ilgili olarak YÜKLENİCİ ... ile yapılan her türlü tartışma, görüşme, toplantı vb. dahil ve bunlarla sınırlı olmamak kaydıyla; yazılı, sözlü, elektronik tüm bilgi ve belgeler (ki bundan böyle “Gizli Bilgiler” diye anılacaktır) münhasıran İDARE ...’in mülkiyetindedir. YÜKLENİCİ ..., edindiği işbu Gizli Bilgi’leri, gerek işbu Sözleşme’nin yürürlükte kaldığı süre boyunca ve gerekse işbu Sözleşme’nin herhangi bir sebeple feshedilmesi ya da sona ermesinden itibaren süresiz olarak hiçbir şekilde ifşa etmeyecektir.

11.2. YÜKLENİCİ ..., Gizli Bilgiler’i sadece Sözleşme’nin yürütülmesi ve gerçekleşmesinde çalışacak ilgili personeline, “gizli” şeklinde, gizlilik düzeyi hakkında uyarıcı notlar ve ibareler koymak suretiyle iletecektir. YÜKLENİCİ ..., gizli bilgileri açıkladığı ilgili personelinin işbu Madde 11 kapsamında belirtilen gizlilik yükümlülüklerine uymasını sağlayacağını ve bu gizlilik yükümlülüğünün görevde kaldıkları ve/veya hizmet verdikleri süre içinde veya daha sonra süresiz olarak bu sayılanlar tarafından ihlal edilmesinden dolayı İDARE ...’e karşı münhasıran sorumlu olduğunu kabul, beyan ve taahhüt etmiştir.

11.3. YÜKLENİCİ ..., edindiği Gizli Bilgi’leri, İDARE ...’in yazılı onayı olmaksızın, hiçbir şekilde kopyalamayacak, çoğaltamayacak; herhangi bir sebeple hiçbir 3. gerçek ya da tüzel kişiye, kamuya ve Sözleşme konusu iş ve hizmet ile ilgili olmayan personeline açıklamayacak ya da bu şekilde sonuçlanacak davranışlarda bulunmayacaktır.

11.4. YÜKLENİCİ ... ve onun ilgili personeli ile YÜKLENİCİ ... adına hareket eden kişilerin işbu gizliliği koruma yükümlülüğü, sadece Sözleşme kapsamında İDARE ...’in verdiği ve/veya ifşa ettiği ya da YÜKLENİCİ ...’ın İDARE ... hakkında edindiği değil; işbu Sözleşme’nin imzalanmasından önce bilinen ya da doğrudan ya da dolaylı olarak 3.kişilerden temin edilen Gizli Bilgi’ler için de geçerlidir.

11.5. Gizli Bilgi, YÜKLENİCİ ... tarafından kısmen ya da tamamen, işbu Sözleşme hükümlerine ve gizlilik yükümlülüğüne aykırı şekilde 3.gerçek ya da tüzel kişilere açıklanmış olsa bile, YÜKLENİCİ ...’ın açıklanmamış kısma ilişkin gizlilik yükümlülüğü aynı şekilde devam edecektir. İşbu Sözleşme’ye aykırı olan bu durum, Gizli Bilgi’nin geri kalan kısmının da açıklanması için hiçbir şekilde haklı gerekçe oluşturmaz.

11.6. YÜKLENİCİ ... işbu Sözleşme’nin sona ermesi veya feshedilmesi halinde, kendisine verilmiş ve/veya ifşa edilmiş tüm bilgi, doküman ve materyaller dahil; edindiği tüm Gizli Bilgiler’i İDARE ...’in talebine gerek kalmaksızın ve hiçbir suret almaksızın Sözleşme’nin sona erdiği tarihten itibaren en geç 24 (yirmidört) saat içinde İDARE ...’e iade edecektir.

11.7. YÜKLENİCİ ..., kendisinin ve personelinin işbu Madde 11’de düzenlenmiş olan yükümlülüklere aykırı davranması halinde, İDARE ...’in ve/veya İDARE ...’in ticari ilişkisi içinde bulunduğu 3.gerçek ya da tüzel kişiler ile İDARE ...’in grup şirketleri ile iştiraklerinin uğradığı ya da uğrayacağı her türlü zararı nakden ve defaten ve peşin olarak tazmin edecektir.

11.8. İşbu Madde 11 ile getirilen gizlilik yükümlülüğü, Sözleşme süresince ve Sözleşme sonrasında süresiz olarak geçerlidir.

11.9. YÜKLENİCİ ... ve yukarıda sayılan diğer gerçek ve tüzel kişiler tarafından gizlilik yükümlülüğüne aykırı davranılarak gizliliğin ihlal edilmesinden YÜKLENİCİ ... sorumlu olacaktır. Gizliliğin ihlali Sözleşme süresi içerisinde meydana gelmiş ise İDARE ... Sözleşme’yi hiçbir ihbar ve ihtara gerek kalmaksızın derhal feshedebilir.

11.10. Sözleşme konusu Proje’nin icra edilmesi kapsamında Firma tarafından hazırlanan tüm arşivleme sistemi ve bu sistemde yer alan bilgiler İDARE ...’in mülkiyetinde olacaktır. Firma, sayılan bütün bu bilgi ve belgeleri, Sözleşme kapsamında İDARE ...’e teslim edecek ve bu bilgi ve belgeleri hiçbir şekilde açıklamayacak veya açıklanması sonucunu doğuracak davranışlarda bulunmayacaktır.

12. SÖZLEŞMEYE AYKIRILIK VE SÖZLEŞME’NİN FESHİ

12.1. İDARE ..., 3 (üç) gün önceden feshi ihbarda bulunmak kaydı ile işbu Sözleşme’yi dilediği zaman feshetme hakkına sahiptir.

12.2. İDARE ..., YÜKLENİCİ ...’ın işbu Sözleşme’nin herhangi bir hükmünü ihlal etmesi halinde, Sözleşmeyi derhal ve ihbarsız olarak feshedebilir. Bu, durumda YÜKLENİCİ ..., İDARE ...’in fesih dolayısı ile doğmuş ve doğacak her türlü zararını ilk talepte karşılayacağını, o güne dek ödenmiş tüm bedelleri geri ödemeyi kayıtsız ve şartsız, gayrikabili rücu kabul ve taahhüt eder.

12.3. Sözleşme’nin İDARE ... tarafından 12.1. veya 12.2. madde uyarınca feshi halinde, YÜKLENİCİ ..., İDARE ...’den tazminat veya her ne ad altında olursa olsun benzeri hiçbir talepte bulunamayacaktır.

12.4. Sözleşmenin İDARE ... tarafından 12.1. veya 12.2. madde uyarınca feshi halinde, Proje’nin fesih anına kadar tamamlanmış olan kısmı İDARE ...’e ait olacak ve İDARE ...’de kalacaktır. YÜKLENİCİ ..., projenin fesih anına kadar tamamlanmış kısmını hiçbir şekilde herhangi bir yerde kullanamayacaktır.

12.5. Proje’nin, YÜKLENİCİ ... tarafından süresi içerisinde bitirilememesi halinde,  Sözleşme’nin 12.1., 12.2., 12.3. ve 12.4. maddelerde düzenlenen hükümler saklı kalmak kaydı ile YÜKLENİCİ ..., İDARE ...’e gecikilen her gün için Sözleşme bedelinin .1 oranında gecikme cezası ödeyecektir.

13. VERGİ VE DİĞER MALİ YÜKÜMLÜLÜKLER

İşbu Sözleşmenin imzalanmasından Taraflar kendilerine düşen her türlü vergi resim ve harçlar ile sözleşmenin imzası ve kendilerinde kalan nüshadan doğan damga vergisinden kendileri sorumludurlar.

14. İHTİLAFLARIN HALLİ

İşbu Sözleşme nedeni ile Taraflar arasında ortaya çıkabilecek ihtilafların hallinde İstanbul mahkemeleri ve icra daireleri yetkili kılınmıştır.

15. TEBLİGATLAR

Taraflar, birbirlerine yapacakları her türlü bildirim ve tebligatı aşağıdaki adreslere göndereceklerdir.

İDARE ...

Adres:

YÜKLENİCİ ...
 Adres:

Adres değişiklikleri, diğer Tarafa yazılı olarak bildirilmedikçe Tarafların birbirine yapacakları her türlü tebligat yukarıda yazılı adreslerine yapılacak ve geçerli bir tebliğin yasal sonuçlarını doğuracaktır.

İşbu Sözleşme kapsamında gönderilecek, 9. madde kapsamındaki bildirimler hariç, tüm bildirimler noter vasıtası ile veya iadeli taahhütlü posta yolu ile gönderilmelidir.

16. DEVREDİLEMEZLİK

YÜKLENİCİ ..., bu Sözleşmedeki hak ve yükümlülüklerini İDARE ...’in yazılı izni olmaksızın üçüncü kişilere devredemez.

17.  MÜCBİR SEBEPLER

17.1. Tarafların kontrolü dışında gelişen ve tarafların bu Sözleşme’yle yüklendiği borçlarını yerine getirmesini engelleyici, geciktirici hallerin meydana gelmesi  (grev, lokavt, savaş hali, iç savaş, terör eylemleri, doğal afet, İDARE ... bünyesinde var olan yazılımlarından veya yapısından kaynaklanan olumsuzluklar, PORDOC yazılımının yetenekleri dışında olan talepler vb.) mücbir sebep halleri olarak değerlendirilecek ve taraflar mücbir sebep halleri nedeni ile yükümlülüklerini tam ya da gereği gibi yerine getirememeleri halinde sorumlu tutulmayacaklardır.

17.2. Mücbir sebep hallerinin aralıksız 10 (on) gün sürmesi halinde taraflar bir araya gelerek işbu Sözleşme’nin devamı, askıya alınması, feshi veya başka şekilde tasfiyesini müzakere edeceklerdir.

17.3. Mücbir sebep hallerinin on (10) gün daha devam etmesi ve tarafların bu süre içerisinde bir anlaşmaya varamaması halinde, taraflardan biri işbu Sözleşme’yi feshedebilecektir.


18. BÖLÜNEBİLİRLİK

İşbu Sözleşme’nin tüm maddeleri ayrı ayrı değerlendirilir. Herhangi bir neden ile Sözleşme hükümlerinden biri veya birkaçı iptal edilmek durumunda kalınırsa veya uygulanamaz ise, bu maddeler olmaksızın Sözleşme’nin yürütülmesinin imkansız olması veya Sözleşme’den beklenen amaçların ortadan kalkması hali hariç olmak üzere, bu durum Sözleşme’nin bütün olarak ortadan kalkması anlamına gelmez ve işbu Sözleşme’nin yürütülmesi hususunda engel teşkil etmez. Sözleşme’nin diğer tüm maddeleri geçerliliğini korur. Ancak taraflar aralarında müzakere ederek iptal edilen maddelerin yerine yeni hükümler getirebilirler.
 Taraflardan herhangi birinin işbu Sözleşme’den doğan haklarından birini kullanmaması,  söz konusu hakkın ve takip eden hakların kaybı anlamına gelmez ve bu konuda ticari teamül oluşturmaz.

19. DİĞER HÜKÜMLER

19 (ondokuz) maddeden oluşan işbu Sözleşme 05.07.2012 tarihinde iki nüsha halinde imzalanmış olup, orijinal nüshaların bir adedi İDARE ...’de diğer nüsha da YÜKLENİCİ ...’da kalmıştır. Taraflar kendilerine düşen her türlü vergi resim ve harçlar ile sözleşmenin imzası ve kendilerinde kalan nüshadan doğan damga vergisinden kendileri sorumludurlar.






 İDARE ...             YÜKLENİCİ ...

8 Şubat 2013 Cuma

rehin açığı belgesi


              T.C. 

                                                                                                                     

...................... İcra Dairesi
Dosya No : ........................





REHİN AÇIĞI BELGESİ



1-Alacaklının adı, soyadı                      : ...........................................................................

2-Borçlunun adı, soyadı                        : ...........................................................................
                                                            
3-Alacağın miktarı                                : ...........................................................................

                                                               Yalnız ................................................................

4-Rehnedilene takdir edilen değer        : ..............................................................................

5-Satış tutarı                                        : ..............................................................................

6-Satış yapılmamışsa sebebi                 : ..............................................................................

7-Geriye kalan alacak miktarı   : ...............................................................................

                                                           ..............................................................................



            İşbu rehin açığı belgesi İcra ve İflâs Kanununun 152 nci maddesi uyarınca       ...../....../....... tarihinde alacaklı ................................................. verilmiştir.  ....../....../.............

(İİK m.152)




......./......./..........
   İcra Müdürü
 Mühür ve İmza



*: Bu örnek, bu Yönetmelikten önceki uygulamada kullanılan Örnek 160’a karşılık gelmektedir.



tevdi listesi

tevdi listesi



3 Şubat 2013 Pazar

iş sözleşmesi



Bir taraftan …………………………………………… adresinde mukim ………………………………………. (Bundan böyle İŞVEREN olarak anılacaktır.) ile diğer yandan ……………………………..…………... adresinde mukim …………………… (Bundan böyle İŞÇİ olarak anılacaktır.) aşağıdaki şartlarda anlaşmışlardır.
Madde 1- Sözleşmenin Konusu
İşbu sözleşme şirkete ait ………………………………….……………… adresindeki işyerinde ve/veya şirketin göstereceği yerlerde kanuni düzenlemeler kapsamında çalışmak üzere işe alınan kişinin görev ve sorumluluklarını kapsar.
Madde 2- İşçinin Görevleri
İşçi, İşveren tarafından kendisine gösterilen işyerindeki ve/veya işyeri dışındaki işverene ait olan işleri azami ihtimam göstererek yerine getirecektir.
İşçi, gerek işyeri dahilinde gerekse işveren tarafından görevlendirildiği yerlerde işyeri disiplin kurallarına, işveren firmanın piyasadaki saygın imajına, müşteri memnuniyeti ve toplam kalite ilkelerine uygun olarak çalışacaktır.
İşçi, işyerinde işveren tarafından konulan işçi ve işyeri sağlığı, iş güvenliği, işin yürütülmesine ilişkin tüm kural, ilke ve prensiplerine uygun hareket eder.
Madde 3- İşverenin Görevleri
İşveren, işçinin sağlıklı ve huzurlu bir ortamda çalışabilmesi için gerekli tedbirleri alır.
İşveren, işçinin işini en iyi şekilde yapabilmesi için gerekli özel mesleki eğitim ve donanımı işçiye sağlar. Gerekirse firma içi ya da başka firmalarda mesleki formasyon eğitimine tabi tutulabilir. İşveren işçinin işini yapabileceği alet ve malzemeleri işçiye temin eder.
Madde 4- Süre
İş bu sözleşme, işçi ile işveren arasında ../.../…. tarihinde başlamak üzere 2 (iki) yıl süreli olarak imza edilmiştir. Sözleşmenin bitim tarihinden 3 ay evvel taraflardan biri sözleşmeyi sona erdirdiğini karşı tarafa bildirmediği taktirde, sözleşme her seferinde kendiliğinden …. yıllık dönemler halinde uzamış sayılacaktır. Devam eden yıllar için de aynı usul geçerlidir.
Madde 5- Cezai Şart
İşbu sözleşmenin işçi tarafından süresi dolmadan ve haklı bir sebebe dayanmadan fesh edilmesi halinde, yahut  işveren tarafından haklı bir sebebe dayanılarak iş aktinin feshedilmesi halinde işçi ………..$ (……………..Amerikan Doları) cezai şart ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde 6- Şirket Sırları
İşçi, gerek çalıştığı süre içerisinde, gerekse işten ayrıldıktan sonra şirket sırlarını saklama yükümlülüğü altındadır. Bu kapsamda işçi, şirketin ticari sırlarını 3. kişilere sözlü, yazılı, görüntülü medyaya açıklayamaz, kendi menfaati lehine kullanamaz. Aksi taktirde cezai sorumluluğu saklı kalmak kaydıyla ……. $ (……..Amerikan Doları) ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
Madde 7- Rekabet Yasağı
İşçi gerek şirketle çalıştığı süre içerisinde gerekse şirketle olan çalışması sona erdikten sonra .. yıl süre ile şirketin faaliyet gösterdiği alanda kendi nam ve hesabına ticari faaliyet gösteremez, aracılık, komisyonculuk yapamaz. Bu alanda kurulmuş ticari yahut adi ortaklıklarda ortak, sorumlu müdür, işçi sıfatları adı altında faaliyet gösteremez, filen dahi olsa bu işleri yürütemez. Aksi taktirde bu işlerden elde ettiği gelirin tamamından şirket lehine vazgeçmeyi kabul ettiği gibi ……….$ (……Amerikan Doları) cezai şart ödemeyi de kabul ve taahhüt eder.
Madde 8- Yetki Şartı
İşbu protokolden doğabilecek İhtilafların hallinde …………. Mahkeme ve İcra Daireleri yetkilidir.
Sekiz maddeden ibaret işbu sözleşme …/…/…... tarihinde iki nüsha olarak tanzim, imza ve teati olunmuştur.
         İşveren                                     İşçi

oto satış sözleşmesi



SATICI    :
ALICI       :
Araca İlişkin Bilgiler:
Cinsi      :             Modeli    :
Rengi      :             Plakası    :
Motor No   :             Şase No   :
   Yukarıda cins ve evsafı yazılı oto, aşağıda belirtilen şartlarla ……… tarihinde satıcı …………………. tarafından alıcı ……………..’e satılmıştır.
1-     Sözkonusu oto sağlam olarak alıcı tarafından alınmış olup, satış tarihinden sonra alıcının kendisi veya başkalarının  kullanımı sonucu ortaya çıkacak  cezai ve   hukuki yükümlülüklerin tamamı alıcıya aittir.
2-     Satıma konu oto, toplam ………..YTL (yenitürklirası)’ye  satılmış olup, ödemeler ……… tarihli kur üzerinden hesap edilerek aşağıda gösterildiği şekilde döviz üzerinden yapılacaktır.
a)      Alıcı, satıcıya …………. tarihinde  ………… EURO kaporo bedeli olarak,
b)      Aracın trafik sicilde alıcı adına devri anında da alıcı, satıcıya YTL’yi satış bedeli olarak ödeyecektir.
3-     Satış tarihi olan ………… tarihinden itibaren 15 (onbeş) gün içinde devir için tüm şartların oluşmasına  rağmen, alıcı aracın kaydını kendi üzerine almaktan imtina etmesi halinde kaporo bedeli olan …. EURO’nun satıcıya ait olacağını ve ayrıca cezai şart bedeli olarak da ….. EURO’yu  satıcıya ödemeyi şimdiden kabul ve taahhüt eder.
4-     İş bu sözleşmeden doğan ihtilafların çözümünde İstanbul  mahkemeleri ve icra daireleri
yetkilidir. …./…../……
Satıcı             Alıcı          Şahit          Şahit

şirket devir sözleşmesi




1-) TARAFLAR

-
Adres:
(Bundan böyle satıcılar olarak anılacaklardır)

-
Adres:
(Bundan böyle “alıcı” olarak anılacaklardır.)

2-) KONUSU

Satıcıların, ……………… San. Ve Tic. A.Ş.’deki hisselerinin alıcıya devredilmesi ile şirket borç ve alacaklarının devir tarihi itibarı ile ödenmesi, şirketin tasfiyesi ve davların temliki hakkında.

3-) ŞARTLARI

1) Satıcılardan ………………., San. Ve tic. A.Ş.’deki %25 hissesini 10.000 YTL. Bedelle, ………………….. ise  San. Ve Tic. A.Ş.’deki  %25 hissesini yine 10.000 YTL. Bedelle alıcı San. Ve Tic. A.Ş.’ne satmış olup satış bedelini nakden ve defaten almışlardır.

2) Satıcılar, hisse satış bedellerini alıcıdan nakden ve defaten almış olduklarından en geç ………………… tarihine kadar hisse devir işlemlerini alıcıya bizzat yapacaklar veya hisse devir işlemlerinin yapılması konusunda alıcı şirketin belirleyeceği bir şahsa gayri kabulü rücu olmak üzere vekaletname vereceklerdir.

3) Satıcılar, satış tarihi olan ………………….. tarihi itibari ile şirketin doğmuş ve doğacak tüm alacaklarının alıcıya ait olduğunu ve bu alacaklar nedeni ile alıcıdan herhangi bir hak ve alacak talebinde bulunmayacaklarını peşinen kabul beyan ve taahhüt etmişlerdir. Alıcıda, 4. madde hariç ………………………..tarihi itibari ile şirketin doğmuş ve doğacak tüm borçlarının alıcıya ait olduğunu ve bu borçlar nedeni ile satıcılardan herhangi bir hak ve alacak talebinde bulunmayacaklarını peşinen kabul beyan ve taahhüt etmişlerdir.

4) Taraflar, hisse devri yapılan şirketin ………… bankası ………. şubesinde nezdinde ki  banka kredi borçlarının tamamen satıcılara ait olduğunu ve borçların en geç ……………… tarihine kadar ödenmesi, bunun dışındaki tüm borçlarının alıcıya ait olduğunu ve alıcının da bu borçlardan vergi ve ceza borçlarını en geç …………….. tarihine kadar kapatmak sureti ile bu vergi ve ceza borçları nedeni ile satıcıların araçları üzerindeki tüm hacizlerin fekkini temin etmesi konusunda mutabakata varmışlardır.


5) Taraflar, Hisse devri yapılan şirketin alacak ve borçlarını yukarıdaki şartlar dahilinde paylaşmışlar ise de şirketin tasfiyesi ile ilgili tüm masraflar (herhangi bir vergi incelemesi veya SSK incelemesi nedeni ile devir tarihinden önceki dönemlere ilişkin olarak resmi makamlar tarafından re’sen veya ikmalen tarh edilecek vergi, resim, SSK primi, eksik işçilik, idari para cezası ile bu vergi ve primlere ilişkin olarak kesilecek cezalar ile gecikme zamlarının) alıcılar tarafından ödeneceğini taraflar baştan kabilirücü kabul etmiş sayılır.

4- ) CEZAİ ŞART

Taraflar yukarıda belirtilen hükümlerin her hangi birisine uymadıkları taktirde 500,00 $ cezai şart ödemeyi baştan kabul etmiş sayılır.

5-) TEBLİGAT

Taraflar yukarıda belirtilen adreslerdeki değişiklikleri birbirlerine yazılı olarak bildirmedikleri sürece bu adreslerine noter ve mahkeme kanalı ile yapılan tebligatlar geçerli sayılacaktır.

6-) İHTİLAF MERCİİ

Taraflar, ihtilaf halinde İstanbul Mahkemeleri ve İcra Dairelerinin yetkili olduklarını peşinen kabul etmişlerdir.

6 (Altı) maddeden ibaret iş bu protokol taraflar ve tanıklar huzurunda iki nüsha olarak tanzim ve imza edilmiş olup birer nüshası taraflarda kalmıştır.      /01/2007

bayilik sözleşmesi



Bir taraftan.... ilinde.... mahallesinde..... caddesinde.... noda kain.....(Bundan böyle sadece Distribütör olarak adlandırılacaktır.) ile diğer taraftan ................................................ bundan böyle sadece Bayii olarak adlandırılacak) arasında aşağıdaki şartlarla bir Bayilik sözleşmesi akdedilmiştir.
1. ..............................................aşağıda adı belirtilen resmi evrakları en kısa zamanda.... ibraz etmekle yükümlüdür.
a.) Ticaret Odası Belgesi
b) Firma yetkilisi-İmza sirküleri
c.) Bankadan referans mektubu
d.) İkametgah belgesi
e.) Şirket ana sözleşme metni
f.) Ticaret sicil Gazetesi Örnek
g.) Nüfus cüzdanı fotokopisi.
h.) Bağlı olduğu Vergi dairesinden vergi borcu yoktur yazısı,
I.) Savcılıktan Hal Temiz kağıdı,
2.) Satışın konusu Distribütörün Türkiye münhasır satıcısı bulunduğu... marka.. üretimi olan işitme Cihazlarının ve aksesuarlarının ............................... il sınırları ile sınırlıdır. Komşu il sınırları için Distribütör firma ile irtibat kurularak bilgi alınmalıdır.
3.) Bayii kendi bölgesinde rakip firmaların faaliyetlerini yakından takip edecek ve rekabete taalluk eden bilgileri gecikmesiz olarak distribütöre intikal ettirecektir. Bayii her ay (5) beş cihaz satmayı taahhüt eder. Aksi takdirde satıcı konumunda kalır.
4.) Bayii.... işitme cihazları için konunun gerektirdiği şartlara haiz uygun ve iyi bir mevkide bir satış ve teşhir yeri tesis edecek ve bu satış ve teşhir yerini cephesinin estetiğine uygun büyüklükte ve... amblemi taşıyan (işitme çihazı satış merkezi) (T.C. Emekli Sandığı emekli, dul ve yetimlerine işitme cihazı verilir.) vitrin camlarının önüne bir tabela levhası ile teçhiz edecektir.
5.) Bayii........ işitme-cihazları-ve-aksesuarlarının............................... ilinde mevcut pazardan en iyi payı alması için gerekli bütün tedbirler hakkında Distribütör firmaya bilgi verip, Distribütör firma gerekli destek ve girişimlerde bulunacaktır.
6.) Bayii, distribütörün faturalarını tanzim tarihinden itibaren 30 günlük vade, Bayii’ye distribütörün önerdiği vadeye uygun olarak nakden veya çek karşılığı ödeyecektir. Bu süreyi aşan ödemeler için Barakaların ticari kredilere uyguladıkları brüt

miras payının devri sözleşmesi


                     

Madde 1-
TARAFLAR :

Bir tarafta ……………………………................. adresinde ikamet eden ....................... ile, diğer tarafta ……………………………................ adresinde ikamet eden ....................... arasında aşağıdaki koşullarla bir miras payının devri sözleşmesi aşağıdaki koşullarda akdolunmuştur.
                       
İşbu sözleşmede ;
     
.......................... " devreden ",
..........................." devralan " olarak anılacaktır.

Madde 2-
KONU :

İşbu sözleşmenin konusu, devredenin babasından kendisine intikal eden açılmış terekedeki taksim sonunda kendisine düşecek miras payının tamamını, mirasçılardan olan kardeşine (devralana) devretmesidir.

Madde 3-
TARAFLARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ :

Devreden, ../../20... tarihinde vefat eden babası ……………..............'dan kendisine intikal eden ve taksim sonunda kesinleşecek olan miras payının tamamını devralana, herhangi bir koşul ileri sürmeksizin ve ………………….. alarak, gayri kabili rücu olarak devretmiştir.

Madde 4-
YETKİLİ MAHKEME :

İşbu sözleşmeden doğacak muhtemel uyuşmazlıklarda...................... Mahkemelerinin ve İcra Dairelerinin yetkili olacağını taraflar kabul taahhüt ve beyan etmiştir.

İşbu sözleşme, ../../20... tarihinde .............................' da iki nüsha olarak düzenlenerek imzalanmış ve bir nüshası devralanda ikinci nüshası devredende bulunmaktadır.


                  Devreden               Devralan

                  .………………                                              ………………  

trampa sözleşmesi




ANKARA, .../.../....



         MADDE 1. TARAFLAR



.... adresinde ikamet eden Hüseyin B. ile ...... adresinde ikamet eden Hasan B. arasında aşağıdaki koşullarla bir trampa sözleşmesi akdolunmuştur.



         MADDE 2. KONU



İşbu sözleşmenin konusu, mülkiyeti...............’e ait olan ................................. ile mülkiyeti .............ait olan .... marka .......'nun birbiriyle, trampa edilmesidir.



         MADDE 3. TARAFLARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ



.../.../.... tarihinde ................................ teslim edecektir .



   



İşbu sözleşme, .../.../.... tarihinde Ankara’da iki nüsha olarak hazırlanıp taraflarca imzalanmış olup birer nüshası taraflara verilmiştir.



......................                                                                                                           ..............


2 Şubat 2013 Cumartesi

yapım sözleşmesi



 
TARAFLAR

1-  Bir tarafta yapı sahibi( yada iş sahibi) ……………………   (bundan sonra yapı sahibi olarak anılacaktır) diğer yanda yapı müteahidi …………………….. (bundan sonra Yapı Müteahidi olarak anlıcaktır) arasında aşağıda ki şartlarla iş bu sözleşme akt olunmuştur.

TAAHHÜDÜN YERİ KONUSU VE BEDELİ

2- ……………………………………………………………… adresinde yapılacak olan …………….. TL. bedelli …………………….. işini ykarıda adı ve adresi verilen YAPI MÜTEAHİDİ, bu sözleşme ve eklerinde belirtilen şartlara uygun olarak belirlenen fiyat üzerinden yapmayı kabul ve taahhüt etmiştir.
          YAPI MÜTEAHİDİ; taahhüt ettiği işlerin, proje ve mahal listesine, bu hususlarda mevcut teknik ve idari tüzük, yönetmelik, standart şartnameler ile fen ve sanat kurallarına ve yapı sanatının genel olarak bilinen kaidelerine uygun olarak yapılmasından sorumludur.

YAPIYA BAŞLAMA VE BİTİRME TARİHİ İLE GECİKME HALİNDE CEZALAR

3-   Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren YAPI MÜTEAHİDİ  ……. Gün içerisinde işe başlayacak ve YAPI MÜTEAHİDİ işin tümünü …/…./2004 tarihinde bitirerek, tamamı ile kullanılır olarak teslim etmiş olacağını taahhüt etmiştir.
       Süre uzatımı hariç, iş zamanında bitirilemediği takdirde geçen her takvim günü için YAPI MÜTEAHİDİ  alacağından, taahhüt bedelinin % 0……. Gecikme cezası olarak kesilecektir.
       Proje ve işin yapılma şeklini gösterir belgeler sözleşmenin imza edilmesi esnasında YAPI SAHİBİ tarafından YAPI MÜTEAHİDİ’ NE VERİLİR.

İŞİN DENETİMİ

4-   Yapı sahibi denetim hizmetlerini yürütmek üzere ……………………………… tayin etmiştir.Görev değişikliği olması halinde bunu ……. Gün içinde YAPI MÜTEAHİDİ’ ne bilidirecektir.YAPI MÜTEAHİDİ, idarenin, yapı denetim kuruluşu (yada şahıs) yada yapı denetim komisyonlarının kararlarını uyarılarını uygulamak zorundadır.
       YAPI MÜTEAHİDİ ayrıca iin başında bişr şantiye şefi bulunduracaktır.

UYGUN VASIFTA OLMAYAN MALZEME

5-   Standardına, şartnamesine ve fenni vasıflara haiz olmayan malzeme ihzar edilemez ve yapıda kullanılamaz.YAPI MÜTEAHİDİ  uygun olmayan malzemeyi kullanmaktan dolayı sorumludur ve eğer uygun olmayan malzeme mevcut ise bunu 3 gün içerisinde değiştirmekle yükümlüdür.

YAPIM BEDELİNİN DEĞİŞMESİ

6-   YAPI MÜTEAHİDİ gerek esas taahhüt süresi içinde, gerekse mücbir sebeplerden dolayı uzatılan süre içerisinde  ‘’taahhüdün  tamamen ifasına kadar’’ vergilere zam yapılması veya yeni vergiler ve resimler konulması, fiyatların yükseltilmesi, taşıma ve işçi ücretlerinin artması gibi sebeplere dayanarak fazla verilmesi yada taahhüd bedelinin artırılması gibi taleplerde bulunamaz.

İŞ MİKTARINDA ARTMA YADA EKSİLME

7-   Sözleşmenin uygulanması esnasında bedel hesabına, esas keşifte ve sözleşmede öngörülmeyen iş artışı yada eksilmesi zorunlu hale gelirse tarafların uygun görmesi halinde işe devam edilir.

ÖDEME ŞARTLARI

8-   Ödeme şartları ve şekli taraflarca belirlenir ve sözleşmeye eklenir.YAPI SAHİBİ  ödeme yapmadan önce yapı denetleme kuruluşu yada başkaca herhangi bir şahısca işin kontrolünün yapılmasını denetlenmesini isteyebilir.

YAPIM SIRASINDA KAZA OLMASI

9- YAPI MÜTEAHİDİ ‘’ Yapı işlerinde işçi Sağlığı ve İş Güvenliği Tüzüğü ‘’ hükümlerini yerine getirmekle yükümlüdür.İşin yapılması esnasında oluşabilecek kazalar ve bunların meydana getirdiği zararlardan YAPI MÜTEAHİDİ ve şantiye şefi birlikte mesul olacaktırlar.

İŞÇİLERİN HAKLARI VE MALZEME BEDELLERİ

10-  YAPI MÜTEAHİDİ, işlerini layıkı ile yapamayan işçiler yada elemanlarını derhal değiştirecektir.İşçilerin ücretlerinin ödenmesinden yada işçi alacakları ile ilgili ortaya çıkacak anlaşmazlıklardan doğrudan sorumludur.
        YAPI MÜTEAHİDİ, işçi alacaklarını yada işin yapılması ile ilgili malzeme bedellerini vs. zamanında ödeyeceğini ve bunlardan YAPI SAHİBİ’ nin sorumlu olmayacağını peşinen kabul ve taahhüt eder.

TEMİNAT MİKTARI VE SÜRESİ

11-   YAPI MÜTEAHİDİ, ……………. TL. kesin teminat vermiştir.Teminat süresi işin tamamı ile bitirlip kullanılabilir halde tam olarak YAPI SAHİBİ’ ne teslimi ile sona erer.

MÜTEAHİDİN KANUNİ ADRESİ

12-   YAPI MÜTEAHİDİ ………………………………… adresini kanuni adresi olarak göstermiştir.Bu adrese yapılacak hertürlü tebligat aynı günde MÜTEAHİDİN kendisine  yapılmış sayılır.İşbu kanuni adres noterce yapılacak tebligat ile değiştirilebilir.

YAPININ MUAYENESİ, KABULÜ

13- İşin bitirlmesi gereken günde yanını, YAPI MÜTEAHİDİ ve ya vekili hazır olduğu halde yapı denetim kuruluşu elemanları ile YAPI SAHİBİ veya temsilcisi tarafından iş mahallinde tetkik edilerek o günkü durmu tutanakla tesbit edilir.
       İş hazır değilse, eksik ve kusurlu işleri gösteren tutanak, yapı denetim kurluşu elemanları, YAPI MÜTEAHİDİ VE YAPI SAHİBİ  tarafından düzenlenir.Eksik ve kusurlu işler, belirli bir süre verilerek YAPI MÜTEAHİDİ tarafından ikmal edilir.İşin tamamı ile bitmesinden YAPI SAHİBİ tarafından teslim alınıncaya kadar geçecek süre içerisinde meydana gelecek zarar ziyan vs. tazminatı gerektirecek hertürlü durumlardan YAPI MÜTEAHİDİ sorumludur.


İŞ YERİNİN TEMİZLENMESİ

14-   İşin tamamlanmasından sonra ve son ödeme yapılmadan önce MÜTEAHİD, işyerinde mevcut fazla malzeme, inşaat kalıntılarını  kaldırmak, işçiler için yada malzemelerin depolanması için kurulmuş depo yatakhane vs. benzeri geçici şeyler var ise bunlarıda sökerek işyerini tamamı ile temizlemekle yükümlüdür.

TAAHÜDÜN YAPILMAMASI HALİ

15-   Sözleşme yapıldıktan sonra, YAPI MÜTEAHİDİ’ nin taahhüdünden vazgeçmesi veya taahütname şartnamesi ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya yapı denetim kuruluşunca tespit edilen hususların yerine getirilmemesi üzerine mal sahibinin en az 10 gün süreli ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın teminat gelir kaydedilir  ( teminat alınmamışsa bir cezai TL üzerinden miktar belirleyin) ve sözleşme fesh edilerek genel hükümlere göre tasfiye edilir.

İHTİLAFLARIN HALLİ

16-  Bu sözleşmenin hüküm yada tatbikinden doğacak anlaşmazlılarda sorun …………… mahkmelerinde yada icra dairelerinde çözülecektir.

ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER

17-  Bu sözleşmede   yer almayan hususlarda öncelik sırası ile ‘’Yapı Denetimi Hakıında KHK’’, İmar Kanunu, Borçlar Kanunu, Medeni Kanun ve ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.

              İş bu sözleşme …/…/2004 tarihinde ……. Nüsha olarak düzenlenmiş ve taraflarca imza edilmiştir.

       ………………….                                                          …………………………..
 Yapı Sahibi yada temsilcisi                                         Yapı Müteahidi yada temsilcisi

Ad, soyad İkametgah                                                    Ad, soyad İkametgah                                                  

NOT: vergileri kimin ödeyeceğine dairde bir madde koymakta fayda olabilir.

anlaşmalı boşanma protokolü



İş bu sözleşme ……….. ile ……… arasındaki  Boşanma ve Boşanmanın feri hükümlerine  karar verilmek üzere bizzat kendilerince akdedilmiş ve imzalanmıştır.Sözleşmenin hükümleri;
1) Taraflar,  ……..  tarihinde evlenmişler. Bu evlilikten …. erkek … kız çocukları vardır. Çocuklardan ……. 19.. doğumludur……….19…….. doğumlu ve ……… 19.. doğumludur.
2) Yıllardır ağır aksak ve taraflar için yıpratıcı olan bu evliliğin düzelmemesi ve çocukların yaşlarının büyümesi nedeniyle artık Taraflar evlilik birliğinin  birlikte yürütülemeyeceği kanısına varmışlardır. Evliliğin devamı ne eşler ne de çocuklar için bir fayda sağlamamaktadır. Bu nedenle en seri şekilde Boşanmaya karar vermişlerdir.
3) Boşanma davası taraflardan ……….. tarafından açılacak ve diğer taraf …… bu davayı kabul edecektir.
4) Şuan ki müşterek evi ……… terk edecek. Tarafların evlilik birliği içinde beraber yaşadıkları dönemde sahip oldukları eşyalar çocuklarla birlikte yaşayacak olan ………. 'de kalacaktır. ………… sadece şahsi kıyafetlerini alacaktır.
5) Davalı ……….., eşine ve çocuklarına aşağıda dökümü yapılacak nafakayı ödemeyi kabul ve taahhüt eder. …. ve …lisans düzeyinde eğitim görmektedirler. Her iki çocuğunda eğitimleri oldukça masraflıdır. Nafaka olarak; çocukların her biri için 450,00 YTL , eş Asiye Öztürk için 600 YTL  olarak kararlaştırılmıştır. Taraflar Boşanma kararının verildiği aynı gün, Temyizden feragat beyanlarını da dosyaya sunacaklardır.
6) İş bu protokol özgür irademizle düzenlenmiş olup imzalanmıştır. Sayın Mahkemenizin huzurunda da aynen ikrar edilecektir.
Ad soyad                                                                                         Ad soyad

vekalet sözleşmesi




MADDE 1-
TARAFLAR
...................adresinde ikamet eden .......... ile .............. adresinde ticari faaliyetlerini yürüten ........Şti. arasında aşağıdaki koşullarla bir vekalet sözleşmesi akdolunmuştur.

İşbu sözleşmede ; ......... 'vekil ' .......... Şti. 'müvekkil ' olarak anılacaktır.

MADDE 2-
KONU
İşbu sözleşmenin konusu, vekilin, İtalya 'nın Venedik kentine giderek, hediyelik cam eşya üreten Murano fabrikasından 500 adet kolye, 250 adet bilezik ve 300 adet cam gondolun müvekkil adına ve hesabına satın alınmasına ilişkin sözleşmeyi yapması ve sözkonusu eşyaları Türkiye' ye getirmesidir.

MADDE 3-
TARAFLARIN YÜKÜMLÜLÜKLERİ
Vekil, 25.3.1996 tarihinde Venedik ' e giderek, orada 3 gün kalacak ve Murano firması ile temaslarda bulunduktan sonra mümkün olan en uygun koşullarla, işbu vekalet sözleşmesinde belirtilen malların alımına ilişkin satım sözleşmesini müvekkil adına ve hesabına yapacaktır. Vekil, alacağı cam eşyaların en iyi kalitede olmasına dikkat etmek ve müvekkilin tüm menfaatlerini gözetmekle yükümlüdür. Vekil, 29.3.1996 tarihinde aldığı eşyalarla birlikte Türkiye' ye dönecek ve eşyaları müvekkile aynı gün teslim edecektir. Alınan malların tümü camdan yapıldığı için vekil, bunları özenli bir şekilde  taşımak/ taşıtmak ve herhangi bir zarar görmelerini önleyecek her türlü tedbiri almak zorundadır. Vekil, mallarda meydana gelecek her türlü ziya ve hasar dolayısıyla müvekkile karşı sorumludur.

Müvekkil, vekilin Venedik' e gidiş-dönüş uçak biletini temin edecek, Venedik' de kalacağı otel masrafları ile üç gün boyunca vekilin yapacağı yeme içme harcamalarını karşılayacaktır. Ayrıca müvekkil, vekilin tüm malları işbu sözleşmede belirtilen tarihte hasarsız olarak teslim etmesi durumunda vekile 500 milyon TL. ücreti aynı gün ödeyecektir.

MADDE 4-
YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmeden doğması muhtemel uyuşmazlıklar için Ankara Mahkemeleri ve icra daireleri yetkili olacaktır.

İşbu sözleşme, 22.3.1996 tarihinde Ankara'da iki nüsha olarak imzalanmış ve bir nüsha vekile teslim edilmiş, ikinci nüsha müvekkilde kalmıştır.

         Vekil                                                                                                              ( Adı, Soyadı, İmza )                                                                           ( Adı, Soyadı, İmza )                

faksla talimat sözleşmesi






Bir tarafta ............................................................ adresinde ............................ BANKASI A.Ş.(aşağıda BANKA diye anılacaktır.) ile diğer tarafta ....................................................... adresinde ikamet eden ..................................... (Aşağıda MÜŞTERİ diye anılacaktır.) aşağıdaki hususlarda anlaşmışlardır.



MADDE : I

                 SÖZLEŞMENİN KONUSU



Müşteri, Banka’ya faksla talimat iletmek istemiş, Banka da bunu kabul etmiştir. İşbu sözleşme, Müşteri’nin faksla talimat iletmek kolaylığından yararlanmasına uygulanacak esasları belirtmektedir.



MADDE : II

                 SÖZLEŞMENİN KAPSAMI



Bu sözleşme Müşteri’ye, Banka’nın buna dayanarak işlem yapması için, Banka’ya faksla talimat iletme kolaylığını sağlamaktadır.



MADDE : III

                 MÜŞTERİNİN ÖDEVLERİ



Müşteri, Banka’ya faksla talimat iletmesinin bütün sonuçlarını kabul ederek bundan doğacak sorumlulukları üstlenmiştir. Müşteri, Banka’ca sağlanan kolaylıktan yararlanırken aşağıdaki hususları yerine getirecektir. Banka, herhangi bir neden ileri sürmesi gerekmeksizin, kendi takdirine göre, faksla iletilen talimatı yerine getirmeyi red hakkını saklı tutar.



a) Müşteri, Banka’ya hangi faks numarasından talimat ileteceğini önceden yazılı olarak bildirecektir.



b) Müşteri, yalnız yetkililer tarafından Banka’ya faksla talimat iletilmesi için gerekli tedbirleri alacaktır.



c) Faksla iletilen talimatın bütün sayfaları Müşteri’nin yetkilileri tarafından imzalanacaktır.



d) Faksla talimatın orijinal nüshası derhal teyit için Banka’ya taahhütlü olarak posta ile gönderilecektir.



e) Müşteri işbu sözleşme ile sağlanan kolaylıktan yararlanırken, yürürlükteki mevzuatın hükümlerine aynen uyacaktır.



MADDE : IV

                 BANKA’NIN SORUMLU OLMADIĞI DURUMLAR



Banka Müşteri’nin fakslı talimatını aldığında, III/d uyarınca gönderilen yazılı teyidi beklemeksizin talimatı yerine getirecektir. Banka fakslı talimatın üzerindeki imzaları karşılaştırırken makul bir dikkat gösterecektir. Banka aşağıdaki hususlardan sorumlu değildir.



a) Banka, ilk bakışta ayırt edilemeyecek imza benzerliklerinin sonuçlarından sorumlu değildir.



b) Banka, hile ve sahteciliklerin sonuçlarından sorumlu değildir.



c) Banka, bağlı olduğu genel veya özel iletişim vasıtalarının işlememesinden veya arızalanmasından sorumlu değildir.



d) Banka, faks sistemi ile gelen bilgi ve talimatın yanlış veya yetersiz olmasından ya da yanlış veya değişik veya eksik iletilmiş olmasından ötürü sorumlu değildir.



e) Banka’nın ve personelinin genel olarak kendisine düşen dikkat ve ihtimamı gösterdiği karine olarak kabul edilir. Bunun aksini iddia eden Müşteri isbat yükümü altındadır. Banka veya personeli yalnız ağır kusurundan sorumlu tutulabilecektir. Banka, muhabirlerinin ve üçüncü kişilerin herhangi bir kusurundan sorumlu değildir. Banka doğan zararlardan, kar mahrumiyetinden ve manevi zararlardan ve gecikme faizinden sorumlu olmayacaktır.



MADDE : V

DELİL SÖZLEŞMESİ



Banka’nın defter, kayıt ve belgeleri faks sistemi ile gönderilen elindeki talimat örnekleri  Banka ile Müşteri arasındaki ilişkilerde, başkaca müstenidatı aranmaksızın, teyit edilmiş olsun veya olmasın, kesin delil niteliğindedir.



MADDE : VI

                 SÖZLEŞMENİN SÜRESİ



İmza tarihinde yürürlüğe giren işbu sözleşme, süresiz olarak yapılmıştır. Sözleşmenin uygulanmasının herhangi bir zamanında, taraflardan herbiri onbeş gün önceden diğer tarafa yazılı bir ihbarda bulunmak suretiyle onbeş günün sonunda işbu sözleşmeye son verebilir.



MADDE : VII

BANKA’NIN SÖZLEŞMEYİ DERHAL SONA ERDİREBİLMESİ



Müşteri işbu sözleşmenin herhangi bir hükmünü herhangi bir şekilde ihlal ederse, Banka, herhangi bir ön ihtara veya uyarıya gerek olmaksızın sözleşmeyi derhal ve süre vermeksizin sona erdirebilir.



MADDE : VIII

UYUŞMAZLIKLARIN HALLİ



Uyuşmazlıkların hallinde ......................... Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkilidir.

.../.../....



BANKA                                                                                                                  MÜŞTERİ

............................BANKASI A.Ş                                                                              (Adı ve Soyadı)

(İmza/Mühür)                                                                                    (İmza)

acentelik sözleşmesi






1-TARAFLAR



Bir tarafta, .........................................................................................adresinde mukim ...................... Ltd. (Bundan sonra kısaca MEŞE olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ............................................................................................................adresinde mukim ..................................................................................Ltd.Şti. (Bundan sonra yetkili satış acentesi olarak anılacaktır) arasında aşağıdaki şartlarla işbu acente sözleşmesi tanzim ve imza olunmuştur.



2- SÖZLEŞMENİN KONUSU



İşbu sözleşme ile MEŞE Yurtiçinde ve Yurtdışında hazırlamış olduğu hizmetlerin ve ürünlerin aşağıda belirtilen şartlarda yetkili satış acentesi tarafından satılması ve pazarlanmasıdır.



3- SÖZLEŞMENİN TMEŞEMI VE KAPSAMI



Sözleşme imzalandığı tarihten itibaren 3 (ÜÇ) yıl süreli bedelsiz olarak MEŞE şirketinin sağladığı online rezervasyon sisteminin yetkili acente tarafından kullanılarak online satış yapılmasıdır. MEŞE şirketinin sistem ve program altyapısı için yapmış olduğu yatırıma karşılık acenteye sağlamış olduğu bilabedel kullanım hakkının acentenin başka bir satış sistemine girmemesi üzerine düzenlenmiş bir rezervasyon ve satış şeklidir. Bu sistem içerisinde acente kendi turlarını düzenleyebilir. Fakat aynı destinasyonda Anı’nın Tur ve Otel programları var ise başka programları satamaz. Münferit rezervasyonlarını alabilir veya bir operasyonu varsa bunu devam ettirebilir.



4-YETKİLİ SATICI GÖREV TMEŞEMI VE SORUMLULUKLARI



4-A) Yetkili Satış Acentesi , A-B Veya C Grubu resmi seyahat acentesi olarak Türsab ve / veya Bakanlığının her türlü kanuni gereksinimlerini yerine getirmiş olacaktır. Ayrıca yetkili satış acentesi müşterilere doğru ve eksiksiz bilgi vermeyi, gerçek dışı beyanlarda bulunmamayı, daha sonra MEŞE unvanına gelebilecek zararlara izin vermemeyi taahhüt eder ve / veya bu taahhütten doğan tüm maddi ve manevi zararları karşılar.



4-B) Yetkili Satış Acentesi MEŞE satış ürünlerini satma yetkisini başka bir acente ve / veya kendisinin ortak olacağı bir acenteye devredemez. Acente başka Tur operatörlerinin ürünlerini MEŞE ‘in sağladığı sisteme eşdeğer veya aynı sistemle satış yapamaz. Ancak başka bir seyahat acentesi ile devam eden bir yetkili satış acenteliği anlaşması var ise ve bu acentenin tabelasını taşıyor ise her iki sistemi birden kullanabilir.



4-C) Yetkili Satış Acentesi sözleşme ile birlikte gerek MEŞE bağlı bulunduğu süre zarfında gerek sözleşmenin feshinden sonra MEŞE ’e ait hiçbir detayı,sistem ve metotları,tüm sirküler ve evrakları gizlilik esasına göre üçüncü şahıs ve kuruluşlara aktarılmamasını sağlamak ile de yükümlüdür.Gizlilik esaslarına uyulmadığı taktirde, MEŞE’nın belirleyeceği cezai şartları yerine getirmeyi taahhüt eder.



5-ÇALIŞMA SİSTEMİ



5-A) Yetkili Satış Acentesi satıştan sorumlu elemanı ve / veya elemanlarının isimlerini MEŞE’ya bildirecek bu konuda olacak değişiklikler için MEŞE ’dan referans alınacaktır.

5-B)Yetkili Satış Acentesi MEŞE operasyon departmanı tarafından hazırlanmış oteller hakkında detaylı bilgiler ve tesislerle ilgili genel kuralların yazdığı dokümanlar dominant programı tarafından Voucher (Tesise Giriş Belgesi) ve / veya müşteri sözleşmesi olarak ikinci nüsha halinde basılır ve müşteriye imzalatılır. Bu belgenin müşteriye imzalatılmış olması yetkili satış acentesinin sorumluluğundadır. Aksi takdirde müşterinin uğrayabileceği her türlü zarar yetkili satış acentesi tarafından karşılanır, MEŞE bu tür bir hatanın ve bu hatadan kaynaklanabilecek herhangi bir anlaşmazlık ve / veya davanın tarafı değildir. Bu tip bir hatadan kaynaklanacak olan MEŞE şirketinin kayıpları yetkili acenteye herhangi bir ihtar ve ihbara gerek kalmaksızın aynen rücu edilir.



5-C) Yetkili Satış Acentesi yaptığı satışlara ilişkin ödemeleri V - pos Sistemi ile kabul edecektir. Bunun dışında yapılan tahsilatlarda sistem voucher ve tahsilat makbuzu kesmeyecektir.



5-D) Yetkili Satış Acentesi yaptığı satışlara ilişkin komisyon, kendisine düzenlenecek fatura üzerinde indirim yapılarak, net tutarı kapsayan fatura cari hesabına borç kaydedilecektir.



5-E) Uygulanacak Komisyon Oranları Şöyledir:



Yurt İçi Turlarda                  :% 5                                  Kıbrıs Turlarında                  :% 5

Yurt Dışı Turlarda                :% 5                                  Uçak Bileti                          :Hariç



Sistemde belirtilen bazı tesislerde komisyon oranı yukarıda belirlenmiş komisyon oranlarından farklı olabilir ve transfer ücretlerinden komisyon verilmez. (Vize Masrafları,Alan Vergileri,Ulaşım Ücretlerinden Komisyon Verilmez)



6- Yetkili Satış Acentesi (4.) maddede belirtilen hususlara uyulmaması nedeni ile müşteriler tarafından yapılacak her türlü maddi, manevi tazminat talepleri yetkili satış acentesi tarafından karşılanır. Yetkili satış acentesi bu tür tazminat taleplerinin de muhatabı olduğunu baştan kabul ve taahhüt eder.



7-SÖZLEŞMENİN SÜRESİ



İş bu sözleşme imza tarihinden itibaren 3 (ÜÇ) yıl süre ile geçerlidir. Sözleşme süresinin bitiminden 1 ay öncesinde taraflarca yazılı ihtar olmaması halinde bu sözleşme süresi kadar tekrar uzamış olur.



8-SÖZLEŞMENİN FESHİ



8-A) Yetkili Satış Acentesi işbu sözleşmenin hükümlerine aykırı davrandığında ve / veya sirkülerde ki talimatlara kısmen veya tamamen uymadığında MEŞE bu sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir.



8-B) Sözleşme süresince veya sözleşmenin feshedilmesi halinde yetkili satış acentesi fesih tarihinden itibaren 1 ay süre ile başka bir acente ile iş ortaklığı yapamaz, herhangi bir konudaki ürününü satamaz ve komisyon ilişkisine giremez.



8-C) Taraflardan birinin iflası , mal varlığını alacaklılara veya başkasına devretmesi konkordato akdetmesi halinde diğer taraf sözleşmeyi derhal feshedebilir.



8-D) İşbu sözleşmenin feshi halinde yetkili satış acentesi MEŞE herhangi bir ad ve şekil altında tazminat, kar mahrumiyeti ve benzeri talepte bulunmayacaktır.



8-E) Sözleşmenin feshi yetkili satış acentesinin müşterilerine karşı olan yükümlülüklerini ortadan kaldırmayacaktır.



8-F) Sözleşmenin feshi halinde yetkili satış acentesi MEŞE Tarafından kendisine ücretsiz olarak verilmiş olan her türlü malzemeyi broşürü, hizmeti (İnfo gibi) vs.‘yi MEŞE’ya 15 ( Onbeş ) gün içerisinde iade edecektir. MEŞE yetkili satış acentesi olduğuna dair hiçbir beyanda bulunmayacak ve böyle bir intiba uyandıracak her türlü ilan, reklam ve davranıştan kaçınmayı şimdiden kabul ve taahhüt etmiştir.



9-GEZİ SÖZLEŞME ŞARTLARIMIZ



9-A) Kayıt şartları , operasyon tarafından bildirilen fiyat listelerinde veya sistemde yer alan genel bilgiler bölümündeki kayıt şartları geçerlidir.



9-B) Yetkili satış acentesi tarafından yapılan rezervasyon iptallerinde gezi hareket tarihine 15 gün kala yapılan iptallerde gezi bedelinin %50’si 14 - 0 gün kala yapılan iptallerde geziye habersiz katılmama uçak veya otobüsü kaçırma hallerinde gezi başlangıcından sonra isteyerek veya istek dışı geziye devam etmeme hallerinde gezi bedelinin tamamı yanar iade yapılmaz.



9-C) MEŞE geziye katılanlar ile taşıyıcı firmalar arasında aracı kurum niteliğindedir. Bu nedenle araçların programda gösterilen saatte hareket yerinde bulunmamasından arızalanmalarından hava muhalefetlerinden, grevden ve benzeri mücbir sebeplerden veya taşıyıcının kendine dönük nedenlerden meydana gelen gecikmelerden iptallerden ve her türlü değişikliklerden taşıma sırasında meydana gelebilecek her türlü kaza, yaralanma, kayıp, bagaj kaybı ve hasarından taşıyıcı firma sorumlu olup, Anı ve yetkili satış acentesinin herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır ve açılacak davalarda da muhatap olmazlar.



10-İHTİLAF HALİ VE TEBLİGAT ADRESLERİ



İşbu sözleşme TC. kanunlarına tabi olup uygulamasından doğacak ihtilaflardan ve uyuşmazlıklardan TC. Ankara Mahkemeleri yetkilidir. Bu sözleşmenin başında belirtilen adresler tebligat adresleridir. Adreslerdeki değişiklikler yazılı olarak bildirilecek olup, aksi halde bu adreslere yapılacak tebligatlar geçerli sayılacaktır. Toplam 10 maddeden ibaret işbu sözleşme 2 orijinal nüsha olarak .../.../.... tarihinde düzenlenmiş ve imzaya haiz kişilerce okunup imzalanmıştır.



MEŞE                                                                                                                                                              YETKİLİ SEYAHAT ACENTESİ

.........................A.Ş

YETKİLİ KİŞİ                                                                                                                              YETKİLİ KİŞİ