7 Şubat 2012 Salı
iflasta alacak kaydı
…. İFLAS DAİRESİ MÜDÜRLÜĞÜ'NE
Müvekkilim ………………, Müflis …………………den ……………. TL.- alacaklı olup, alacağına ilişkin belgeler ekte sunulmuştur.
Müvekkilim …………… alacağının kabul edilerek, tasfiye sonunda alacağının ödenmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
……/……/200…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Alacak kayıtları örneği
iflasta alacaklılar toplantısı kararları hakkında şikayet
....İCRA TETKİK MERCİİ HAKİMLİĞİNE,
DAVACI (ALACAKLI) :
VEKİLİ :
DAVA KONUSU : Alacaklılar toplantısı kararının kaldırılması talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. Borçlu …………… iflası üzerine müvekkilim alacağını süresinde iflas masasına yazdırmış bulunmaktadır. Ancak alacaklılar toplantısında …/…/….. tarihinde alınan …… sayılı kararla müvekkilimin alacağı 4. sıraya kaydedilmiştir. Fakat bu kayıt yanlıştır.
2. Bu nedenle, alacaklılar toplantısında alınan karara karşı İİK.m.225 uyarınca sayın hakimliğinize başvurma zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : İİK.m.225 vd. ve tüm ilgili mevzuat
SUBUT DELİLLERİ : Alacaklılar toplantısında …/…/…. tarihinde alınan ………… sayılı karar, ………….. sayılı iflas dosyası, alacaklılar sıra cetveli ve hür türlü delil.
SONUÇ ve TALEP : Gerekli incelemeler yapılarak, alacaklılar toplantısında …/…/….. tarihinde alınan ………. sayılı kararın kaldırılmasını ve müvekkilimin alacağının 2. sıraya yazılmasına karar verilmesini arz ve talep ederim.
……/……/200…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Alacaklılar toplantısında …/…/….. tarihinde alınan ………… sayılı kararı,
3.) ……. sayılı iflas dosyası örneği,
4.) Alacaklılar sıra cetveli örneği.
iflasın kaldırılması kararının icra müdürlüğüne tebliğ
T.C
……… İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ
…….İCRA MÜDÜRLÜĞÜ'NE
İLGİ : …………
………. Asliye Ticaret Mahkemesinin …/…/….. tarih ve ……./…Esas, …../…Karar sayılı kararı ile ……. İli, ………….. No: …….. ticaret yapan ve ticaret sicilinin …../……. sayısında kayıtlı …………….. hakkında verilen iflas kararının, bu defa ………. Asliye Ticaret Mahkemesinin …/…../…… tarih ve ……/… Esas ve ……./… Karar sayılı ilamı ile kaldırılmasına karar verilmiştir.
İşbu husus İcra ve İflas Kanunun 182. maddesi gereğince tebliğ olunur
……/……/…..…
İflas Müdürü
İLGİ : …….. Asliye Ticaret Mahkemesinin …./…../…… tarih ve ……/… Esas ve ………/… Karar sayılı "iflasın kaldırılması kararı" örneği
iflasın kaldırılması talebi
. …. TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞI'NA
İFLASIN KALDIRILMASI
TALEBİNDE BULUNAN : .
ALACAKLI VEKİLİ :
KARŞI TARAF : Hasımsız
DAVA KONUSU : Tüm borçların itfası nedeniyle iflasın kaldırılması talebidir.
OLAYLAR :
1. Müvekkilim ………. hakkında mahkemenizin ../… esas ve …./… karar sayılı ilamıyla iflas karar verilmiş bulunmaktadır. Ancak müvekkilim iflas kararı verilmesine neden olan tüm borçlarını itfa etmiş ve şu anda herhangi bir borcu bulunmamaktadır.
2. Bu itibarla İİK. m. 182 hükümleri gereğince müvekkilim hakkında verilmiş bulunan iflasın kaldırılmasını talep etme zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : İİK. m. 182 ve ilgili maddeleri, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu ve ilgili sair mevzuat.
SUBUT DELİLLER : Borçların ödendiğine ilişkin imzalı ve onaylı makbuzlar, ……… Asliye Hukuk Hakimliği …../… esas ve …../… karar sayılı ilamı, ….. … İcra Müdürlüğünün …../… esas sayılı icra takip dosyası ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda saydığımız nedenlerle; müvekkilimin tüm borçlarını itfa etmiş olması nedeniyle İİK. m. 182 gereğince hakkında verilmiş bulunan iflasın kaldırılmasına karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
……/……/200…
Alacaklı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği
2.) İmzalı ve onaylı ödeme makbuzları.
iflasın kapanması talebi
....ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞINA,
DAVACI : .. İflas İdaresi
DAVA KONUSU : İflasın kapanmasına karar verilmesi talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. Müflis ……………..'ın iflas masasına giren tüm borçlarının dağıtımı yapılarak alacaklılarına ulaştırılmıştır. Bu husus idaremizce hazırlanan ……/…./……. tarih ve …./……….. sayılı rapor ile sabittir.
2. İflas idaremizce yapılacak başkaca bir işlem kalmadığından iflasın kapanması gerekmektedir. Bu nedenle işbu talebin yapılması zorunluluğu hasıl olmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : İİK.m.254 ve tüm ilgili mevzuat
SUBUT DELİLLERİ : İflas idaresinin ..…/…./……. tarih ve …../…………. sayılı raporu, …../…../…….. tarihli dağıtım listesi, ……………. sayılı iflas dosyası, ve hür türlü delil.
SONUÇ ve TALEP : Gerekli incelemeler yapılarak, İflas idaresinin …../…../……… tarih ve ……../……. sayılı raporu da göz önüne alınarak İİK.m.254'e göre borçlu ………………………. iflasının kapanmasına karar verilmesini arz ve talep ederim.
……/……/200…
………... İflas İdaresi
EK:
1.) İflas idaresinin …./…../……. tarih ve …../…….. sayılı raporu,
2.) …./…./……. tarihli dağıtım listesi örneği.
3.) ……………. sayılı iflas dosyası örneği.
iflasın açılmasının bankalara bildirilmesi
T.C
…………..İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ
………BANKASI ÇORUM ŞUBESİ MÜDÜRLÜĞÜ'NE
İLGİ : ……/…….
….. Asliye Ticaret Mahkemesinin …./…./….. tarih ve …../…Esas, ……../…Karar sayılı kararı ile ………. İli, ……. Caddesi No: ….-….. ticaret yapan ve ticaret sicilinin …../…… sayısında kayıtlı ………r'un iflasına karar verilmiştir.
İşbu husus İcra ve İflas Kanunun 166. maddesi gereğince tebliğ olunur
……/……/…..
İflas Müdürü
iflasın açılmasının notere bildirilmesi
T.C
…………. İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ
……….. …NOTERLİĞİNE
İLGİ : …./……
…….. Asliye Ticaret Mahkemesinin …/…./……. tarih ve ……./…Esas, ……../…Karar sayılı kararı ile ……. İli, …… Caddesi No: ………. ticaret yapan ve ticaret sicilinin …./….. sayısında kayıtlı …..r'un iflasına karar verilmiştir.
İşbu husus İcra ve İflas Kanunun 166. maddesi gereğince tebliğ olunur
……/……/….
İflas Müdürü
iflasın açılması kararının icra müdürüne sorulması
……… İCRA MÜDÜRLÜĞÜ'NE
İLGİ : ……… Asliye Ticaret Mahkemesinin …./…/……. tarih ve …….…Esas ve 2001/…Karar sayılı İflas Kararı.
…….Asliye Ticaret Mahkemesinin …./…/…… tarih ve ……..…Esas ve ……./… Karar sayılı kararı ile ………i Caddesi No: …..-….'de ………….'nın iflasına ve iflasın aynı gün saat ….:…. de açılmasına karar verilmiştir.
İcra ve İflas Kanunun 193. maddesi gereğince işlem yapılması bu arada ilişiği varsa «iflas şerhi» konulması ve müflisten haczedilen mal varsa masaya intikali için gereği tebliğ ve rica olunur
……/……/….
İflas Müdürü
iflas ve konkordato işlerinde özel çıkar sağlayanların cezalandırılması
CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞINA,
MÜŞTEKİ (ALACAKLI) :
VEKİLİ :
SANIK (BORÇLU) :
VEKİLİ :
SUÇ : İİK.m.333'e aykırı eylem.
SUÇ TARİHİ :
OLAYLAR :
1. Sanık boçlu, konkordato anlaşmasında oyunu almak üzere alacaklı ……………….. yarar sağladığını öğrenmiş bulunmaktayız.
2. Sanığın bu eylemi İİK.m.333'e aykırı eylem olup cezalandırılması gerekmektedir. Bu nedenle işbu şikayette bulunma zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : İİK.m.333 ve tüm ilgili mevzuat
SUBUT DELİLLERİ : İcra takip dosyası, konkordato dosyası, tanık bilirkişi incelemesi ve hür türlü delil.
SONUÇ ve TALEP : Sanık …………….. eylemi İİK.m.333'e aykırı bir davranış olduğundan dolayı sanık hakkında soruşturma yapılarak kamu davası açılmasını ve cezalandırılmasın arz ve talep ederim.
……/……/200…
Müşteki Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) İcra takip dosyası örneği,
3.) Konkordato dosyası örneği.
iflasın kapatılması talebi (iflas müdürlüğünden)
T.C
……….. İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ
……… ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞI'NA
İLGİ : ……… Asliye Ticaret Mahkemesinin ………/…/…. tarih ve ……../…Esas, ……./….Karar sayılı İflas Kararı
….. Asliye Ticaret Mahkemesinin …./…/…… tarih ve …./…Esas, ……./…Karar sayılı kararları gereğince iflas tasfiyesine başlanılan ….. İli, ….. Caddesi No: …….. ticaret yapan ve ticaret sicilinin …….. sayısında kayıtlı ………'un iflas durumu resmi dairelere ve diğer ilgili yerlere bildirilmiş, …….ve …….t Gazetelerinin Gazetesinin …../…./…… tarihli sayısında ilan edilmesine rağmen müflisin mal varlığı bulunamamış ve bildiren de olmamıştır.
Müflis Şirketten alacaklı olarak S.S.Kurumu vekili müracaatta bulunup başkaca müracaat eden olmamıştır.
Müflis Şirketin tasfiyesinin İcra ve İflas Kanunun 217. maddesi gereğince kapatılmasına karar verilip bu durum ……… ve ……… Gazetelerinin …../……/…… tarihli sayısında ilan edilmesine rağmen verilen bir aylık müddet içinde müracaatla müflis şirketin mal varlığını bildiren olmamıştır.
Alacaklı olarak müracaatta bulunan S.S.Kurumunun alacağı kadar aciz belgesi tanzim edilmiştir
Müflis hakkındaki ekli dosyaların tetkiki ile iflas tasfiyesinin İcra ve İflas Kanunun 217. maddesi gereğince kapatılmasına karar verilmesi arz olunur
……/……/…….
İflas Müdürü
İLGİ : ….. İflas Müdürlüğünün ……../… Esas sayılı İflas Dosyası ve ekleri, ekte sunulmuştur.
iflas masasına borçlu olanları ödemeye davet
Sayın: ……
………..Mahallesi
……..i Sokak
No: ………..
İLGİ : İflas Masasına Olan Borcun Ödenmesi.
………Asliye Ticaret Mahkemesinin …../…./…….. tarih ve ……./…Esas ve ……/… Karar sayılı ilamı ile ………… Sanayii AŞ.'nin iflasına karar verilmiş olup halen tasfiyesi devam etmekte olduğundan;
Müflis ……….. Sanayii AŞ.'den satın almış olduğunuz Blok Tuğlaların bakiye kalan bedeli olan ……………..TL.- borcunuzûn müflise ait kanuni defterlerin tetkikinden halen ödenmemiş olduğu görülmüştür
Söz konusu bu borcunuzu müflisin iflas masasına bir an evvel ödemeniz, aksi takdirde cebri icra yoluna gidileceği tebliğen rica olunur.
……/……/…..
İflas Müdürü
5 Şubat 2012 Pazar
iflas kararının bildirilmesi
………….. İCRA VE İFLAS MÜDÜRLÜĞÜ'NE
İLGİ : …….. Asliye Ticaret Mahkemesi ……/. Esas Sayılı dava dosyasından verilen ara karar hakkında.
Davacı ……. Kurumu tarafından ………. aleyhine açılan iflas davasında verilen ara kararı gereğince.
Yukarda esas numarası yazılı dava dosyamız ve İcra Müdürlüğünün ……../…, ……/… ve ……/… Esas sayılı dosyalarınızda belirtilen davacı Kurumun toplam alacağını karşılayacak şekilde, dava konusu kadar davalı ………'ün menkul, gayrimenkul malları ile 3. şahıslardaki alacakları ve bankalardaki mevduatları üzerine tedbir konul-masına, infaz yapıldıktan sonra neticenin Hakimliğimize bildirilmesi rica olunur.
Gereği rica olunur.
……/……/….…
Hakim
iddet müddetinin kısaltılması
ANKARA SULH HUKUK MAHKEMESİ
SAYIN HAKiMLiĞİNE
DAVACI :
VEKİLİ : Av...... .........
DAVALI : Hasımsız
KONUSU : İddet Süresinin Kısaltılması Talebinden ibarettir.
OLAYLAR : 1- Vekil eden ; / /2002 tarihli Ankara .Asliye Hukuk Mahkemesinin 2002/ Esas sayılı dosyası ile eski eşi 'dan boşanmıştır.
2- Vekil eden, yeni bir izdivaç yapıp evlenmeyi düşündüğünden hamile olmadığının tespiti için iddet süresinin kısaltılması ve kaldırılması için sayın hakimliğinize müracaat zorunluluğu hasıl olmuştur.
HUKUKİ NEDENLER : Medeni Kanun md.95/2 vs. ve ilgili hükümler
DELİLLER : Boşanma Kayıtları, Hastaneden alınacak hamile olmadığına dair rapor ve her türlü yasal delil.
SONUÇ VE TALEP : Yukarıda kısaca arz ve izah ettiğimiz nedenlerle, vekil edenin iddet süresinin kısaltılması, kaldırılması ile evlenmesi için karar verilmesini bilvekale saygılarımla arz ve talep ederim. 26/06/2001
Davacı Vekili
Av.
iflas davası
…. TİCARET MAHKEMESİ BAŞKANLIĞI'NA
İFLAS TALEBİNDE BULUNAN
(ALACAKLI) :
ALACAKLI VEKİLİ :
DAVALI KARŞI TARAF
(BORÇLU) :
DAVA KONUSU : Borçlunun iflasına karar verilmesi talebidir.
OLAYLAR :
1. Müvekkilim ………………, …………………..'ne karşı açmış olduğu davayı kazanmış ve ……….. … Asliye Hukuk Hakimliği ../… esas ve ……/… karar sayılı ilamıyla davalı şirketi müvekkilime ………………….) TL.- tazminat ödemeye mahkum etmiştir.
2. Müvekkilimin söz konusu tazminatı ödemesi için şirkete birkaç defa başvuruda bulunmasına rağmen şirket ödemeyi yapmamıştır. Bunun üzerine müvekkilim .. … Asliye Hukuk Hakimliğinin …./… esas ve ….1/… karar sayılı ilamını icraya koymuş ve davalı şirkete Ankara … İcra Müdürlüğünün …../… esas sayılı icra takip dosyasından icra emri gönderilmiştir.
3. Ancak borçlu şirket, söz konusu icra emrine rağmen herhangi bir ödemede bulunmadığı gibi herhangi bir itirazda da bulunmamıştır. Bu itibarla İİK. m. 177 hükümleri gereğince borcunu ödemeyen davalı şirketin iflasına karar verilmesi amacıyla iş bu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : İİK. m. 177 ve ilgili maddeleri, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu ve ilgili sair mevzuat.
SUBUT DELİLLER : ….. … Asliye Hukuk Hakimliği …../… esas ve …../… karar sayılı ilamı, …….. İcra Müdürlüğünün ……./… esas sayılı icra takip dosyası ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda saydığımız nedenlerle; davalının icra emrini tebellüğ etmesine rağmen borcunu ödemediği ve herhangi bir itirazda da bulunmadığı anlaşıldığından İİK. m. 177 hükümleri gereğince iflas talebimizin kabulü ile ………………...'nin iflasına karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
……/……/200…
Alacaklı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
idari para cezasına karşı sulh ceza mahkemesine itiraz
……………… SULH CEZA MAHKEMESİ HAKİMLİĞİ'NE
İDARİ CEZAYA
İTİRAZ EDEN :
İTİRAZ EDİLEN
İDARİ CEZA :……..Belediyesi Encümeninin 01.07.2002 tarihli İmar Yasasının 42/1 maddesine ilişkin olarak 5.000.000.000-TL para cezasının tahsil edilmesine ve yıkım masraflarının % 25 fazlasıyla tahsiline dair kararı.
KARAR TARİHİ :01.07.2002
TEBLİĞ TARİHİ :15.07.2002
KONUSU :Yukarıda tarih ve sayısı gösterilen idari ceza kararının duruşmalı inceleme ile
itirazen incelenerek kaldırılması talebimiz hakkındadır.
İ Z A H V E İ S T E K :
………Belediyesi Encümeni tarafından ekte sureti sunulan karar ile hakkımda; Ömer-Osman Yurdakul'a ait, imar planının 29 L 2 C paftasında yer alan yapıda ruhsat alınmadan 4. kat ve teras katı çıkıldığı gerekçesiyle 5.000.000.000-TL para cezası ve yıkım masraflarının % 25 fazlasıyla tahsili kararı verilmiştir.Verilen kararı mesnetsiz ve haksız bulduğumdan 3194 sayılı İmar Yasasının 42. maddesi uyarınca yasal süresi içinde itiraz etmek zaruretim hasıl olmuştur. Zira;
1)3194 sayılı İmar Yasasının 42. maddesi uyarınca ruhsat alınmadan veya ruhsat veya eklerine veya imar mevzuatına aykırı olarak yapılan yapılar için verilecek cezanın alt haddi 600.000.000-TL'dır. Bu durumda alt hadden uzaklaşılarak adeta teşdiden para cezası tesis edilmiştir. Oysa idare kendisine tanınan alt ve üst sınırları belirlenmiş alanda taktir yetkisini kullanırken tabanın üzerinde karar vermesi durumunda bu kararın nedenini belirtmesi gerekir.Aynı doğrultuda Danıştay 6.D.19.12.1973 gün,E.1973/2270,K.1973/5052 sayılı kararında “500 liradan 5000 liraya kadar para cezasının verilebileceği belirtilmiş olup dava konusu belediye encümeni kararında ise gerekçe gösterilmeden cezanın azami miktarının tatbik edilmesinde isabet görülmemiştir” denilmektedir.Verilen ceza bu yönüyle fahiştir ve hukuken himaye edilme niteliğine haiz bulunmamaktadır.
2)İptali istenilen encümen kararında da açıkça belirtildiği üzere sözü edilen arsanın belediye görevlilerince mühürlenerek inşaatın durdurulduğu tarihte Tapu Sicilinde malik olan kişiler ……….. isimli şahıslardır. İnşaatın mühürlendiği tarihte tapu sicilinde malik olan kişilere ceza verileceği yerde inşaatın tatil edildiği 6.6.2002 tarihinden sonra 1.7.2002 tarihinde burayı tapuda alan şahsıma imar mevzuatına aykırılık sebebiyle para cezası verilmesi usul ve yasaya açık aykırılık teşkil etmektedir. İmar mevzuatına aykırılık gerekçesiyle 3194 sayılı yasanın 42. maddesinde tanımlanan “Yapı sahibi” olarak şahsım nitelendirilmek suretiyle hakkımda ceza tesis edilmesinde isabet bulunmamaktadır. Belediye ile tapu maliki arasındaki imar yasasından kaynaklanan uyuşmazlığın tarafı olmadığım ve bu uyuşmazlıktan sonra taşınmazı iktisab ettiğim gözetildiğinde yapılan hukuk dışı uygulama daha iyi anlaşılmaktadır.Ekte sunulan yapı durdurma zaptında dahi yapı sahibi olarak …………….. gösterilmiş olduğu halde sonradan yapı sahibi olarak şahsımın kabul edilmesi ve para cezası ile tecziyesi usul ve yasaya aykırıdır.
3)3194 sayılı İmar Yasasının 42. maddesinde maddede düzenlenen aykırılık hallerinde yapı sahibi ile müteahhide aynı cezanın verileceği,fenni mesul'e ise yapı sahibine verilen cezanın 1/5 inin verileceği öngörülmüştür. Bu durumda yapı sahibi sıfatıyla şahsıma 5.000.000.000-TL ceza verilmesine karşın müteahhide sırf 1.000.000.000-TL ceza verilmesi İmar mevzuatını bilmeyen ve subjektif saiklerle hareket eden belediyece fenni mesul ile müteahhit arasındaki farkın dahi bilinmediğini göstermiştir.
4)Hakkında 1.000.000.000-TL idari para cezası verilen meçhul müteahhitin açık kimliği Encümen kararı içeriğinden anlaşılamamaktadır.Bu haliyle verilen kararın müteahhit bakımından infaz kabiliyeti olmadığı gibi var olduğu iddia edilen müteahhitin de itiraz hakkını kullanması belirtilen sebeple fiilen engellenmiştir. Kaldı ki sözü edilen yapının müteahhiti de bulunmamaktadır.
5)Encümen kararında yıkımla ilgili de düzenleme yapılmış olup yıkım ilgililerce bir hafta içinde yapılmadığı taktirde belediyece yapılacak yıkım masrafının % 25 fazlasıyla ilgililerden tahsil edileceği de belirtilmektedir. % 25 oranında fazlasıyla tahsiline dair karar da ayrıca ceza mahiyetinde bulunmaktadır. Oysa 3194 sayılı İmar Kanununun 32. maddesinde mevzuata aykırılık hallerinde yıkım yapıldığında ilgililerden sırf yıkım masraflarının alınacağı amir olarak düzenlenmiştir. Anılan yasanın 40. maddesinden esinlenerek kanunun açık ve amir hükmünün tahrif edici ve genişletici ,mesnetsiz yorumlarla subjektif anlayışla farklı şekilde uygulanmaya çalışılmasında da isabet bulunmaktadır. Belirtilen gerekçe ile yıkım masrafının % 25 fazlasıyla tahsiline dair hüküm de idari ceza mahiyetinde bulunduğundan bu ibarenin de iptalini talep etmekteyim.
Sonuç olarak yukarıda arz ve izah ettiğim sebepler ve re'sen nazara alınacak sebepler karşısında hakkımda verilen idari ceza kararının itirazen duruşmalı olarak incelenerek iptaline karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim. 16.07.2002
EKİ:İdari ceza kararı sureti İdari Ceza kararına itiraz eden
Yapı Durdurma zaptı sureti …………………..
idari para cezasına itiraz
.....................SAYIN HAKİMLİĞİ'NE
ANKARA
İTİRAZ EDEN :.......
VEKİLLERİ :.......
KATŞI TARAF : SOSYAL SİGORTALAR KURUMU
KONU : İDARİ PARA CEZASINA İTİRAZ
AÇIKLAMALAR :
1-Müvekkilimiz ......... Turizm Tic. A.Ş. ne 1996 yılı Ekim ayına ait ek aylık pirim bildirgesinin yasal süresi içerisinde verilmemesinden dolayı asgari ücretin iki katı tutarında ....... idari para cezası kesilmiştir.
2-Sosyal Sigortalar Kurumu ....... Sigorta Müdürlüğünün ........... Sayı, ../../.... tarihli yazısının müvekkilimize tebliği üzerine ../../..... tarihinde müvekkilimiz idari para cezasının kaldırılması için talepte bulunmuştur.
3-Müvekkilimiz Şirketin bu talebi üzerine Kurum ../../.... tarih ve 50 nolu kararı ile idari para cezasının takibinin devam olunmasına ve işveren itirazının reddine oybirliği ile karar vermiştir.
4-Bu karar kurumun ../../.... tarih ve ..... sayılı yazısı ile müvekkilimize ../../.... tarihinde tebliğ edilmiştir. Bu kararın tebliği üzerine müvekkilim şirket yasal süresi içerisinde idari para cezasının kaldırılması için Kocaeli Vergi Mahkemesine başvurmuştur. ..... Vergi Mahkemesi ../../.... tarih, ../.... E. ve ../..... K. Sayılı ilamı ile davanın görev yönünden reddine karar vermiştir. Bunun üzerine görevli Mahkemeye başvuruyoruz.
İTİRAZLARIMIZ ;
1-İdari para cezası 1996 yılı Ekim ayı bildirgesini ../../.... tarihinde verilmesinden dolayı kesildiğini bildirmektedir. Oysaki 96 yılı Ekim ayı bildirgesi yasal süresi içerisinde kuruma verilmiştir. Ancak 96 yılı Ekim ayı bildirgesinde hesap hataları bulunduğu şirket muhasebesi tarafından fark edilmiş ve ek bildirge verilmiş, yanlışlık düzeltilmiş ve dört aylık prim bildirgesi tasdik edilmiştir. Kurumun ../../.... tarih ve ..... sayılı yazısında Ekim ayı bildirgesinin geç yatırılmasından dolayı idari para cezası kesildiği belirtilmekte ise de itiraz üzerine verilen ../../.... tarih ve .. sayılı kararda 1996/Ekim ayı ek aylık sigorta prim bildirgesinin geç olarak tevdi olunması sebebiyle itirazın reddine karar vermiştir.
2-İdarenin bu işlemi yanlış ve hatalıdır. 96 yılı Ekim ayı bildirgesi müvekkilim şirket tarafından yasal süresi içerisinde verilmiştir. Süresi içerisinde verilen bildirgenin tahakkuk ve ödeme makbuzlarının düzeltilmesinin yapılması tarafımızdan istendiğinde komisyon ödenmesine karar vererek parayı ödememizi istemiştir. Bu işlemde yanlış ve hatalıdır.
3-Sosyal Sigortalar Kurumu yaptığı işlemlerden dolayı müvekkilimize gereksiz ve yersiz idari para cezası keserek cezalandırmaktadır. Oysaki 16//74 sayılı ek genelgenin 1/a maddesinde " takdim-tehir, küsürat tutarı gibi art niyet uyandırmayan hesap hatalarının düzeltilmesi amacıyla verilen ek prim belgeleri için yasal süresinin gecikmiş olup olmadığına bakılmaksızın idari para cezası uygulanmayacaktır" denmektedir.
4-Bundan da anlaşılacağı üzere kesilen idari para cezası haksız dır. Ekim 96 ayına ait bildirgedeki yanlışlık SSK. nun ikazı ile değil bizzat kendimizin talebi ile düzeltilmiştir.
KANITLAR :
1-..... Sicil Sayılı Dosya
2-S.S.K. nun ../../....*...... Sayılı Yazısı
3-S.S.K. nun ../../....*...... Sayılı Yazısı
4-../../.... Tarih ve .. nolu karar
5-... Vergi Mahkemesinin ../....E. ve ../....K. İlamı
6-Kuruma İtiraz Dilekçemiz
7-………VS……
İSTEM SONUCU :
Arz edilen nedenlerle itirazımızın kabulü ile idari para cezasının kaldırılmasına karar verilmesini talep ederiz.
İTİRAZ EDEN VEKİLİ
Av.......
idari davada müdahale / müdahil olma
İDARE MAHKEMESİ SAYIN BAŞKANLIĞI'NA
DOSYA NO :
MÜDAHALE TALEBİNDE
BULUNAN :
VEKİLİ :
DAVACI :
DAVALI : Bayındırlık ve İskan Bakanlığı -
KONU : ….. ……. ilçesi ……. ada, …parsele ilişkin olarak verilen …../…/… tarih ve ……. sayılı yapı ruhsatının iptaline ilişkin açılmış bulunan davada Davalı ….Belediye Başkanlığı yanında müdahil olarak davaya kabulümüze karar verilmesi talebinden ibarettir.
CEVAPLARIMIZ :
1. Davacılar tarafından açılan dava, ….. İlçesi, .. ada, …. parsele ilişkin olarak verilen …./…./….. tarih ve … sayılı yapı ruhsatının iptaline ilişkindir. Bu davada ayrıca Davalı idarenin ilk savunması alınıncaya kadar da söz konusu yapı ruhsatının iptali işleminin yürütülmesinin durdurulmasına karar verilmiştir.
2. Dava neticesinde inşaat ruhsatının iptali müvekkilim ………….'i doğrudan etkileyecektir. Zira yargılama sonucunda olabilecek bir ruhsat iptali nedeniyle müteahhit olan müvekkilimin bu güne kadar yaptığı ve bundan sonra yapmayı düşündüğü ekonomik yatırımları açısından maddi ve manevi büyük bir mağduriyeti söz konusu olabilecektir.
3. Müdahale talebimizin kabulünden sonra davaya karşı cevap ve beyanlarımızı arz etmek istediğimizden müdahale talebimizin, yürütmeyi durdurma ile ilgili inceleme ve kararından önce verilmesi bizim açımızdan zorunlu bulunmaktadır.
4. Bu itibarla, mahkemenizde devam etmekte olan söz konusu davaya davalı yanında müdahil olarak katılıp davayı takip edebilmemiz için iş bu talepte bulunma zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : İdari Yargılama Usul Kanunu ve ilgili sair mevzuat.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda açıklanan nedenlerle, mahkemenizde görülmekte olan ……E. sayılı davanın sonucu müvekkilimi ilgilendirdiğinden İdari Yargılama Usul Kanunu m. 31. ve devamı maddeleri gereğince mahkemenizdeki söz konusu davada, Davalı …… Belediyesi Başkanlığı yanında ve ancak davaya cevap ve beyanda bulunmak istediğimizden Yürütmeyi Durdurma ile ilgili inceleme ve karar verilmeden önce dosya üzerinden davaya müdahil olarak katılmamıza karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
……/……/……
Davacı Vekili
iptal ve tam yargı davaları ( idari dava )
… İDARE MAHKEMESİ SAYIN BAŞKANLIĞI'NA
(YÜRÜTMEYİ DURDURMA TALEBİ VARDIR)
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALI : Türkiye Şeker Fabrikaları Anonim Şirketi Genel Müdürlüğü -
KONU : Müvekkilimin ………… Şeker Fabrikası'nda Baş Mühendis olarak görev yapmakta iken, Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürlüğü Makine İmalat Daire Başkanlığı'na Başmühendis olarak tayinine ilişkin işlemin iptaline, tüm özlük haklarının iadesine ve anılan işlemden dolayı uğradığı maddi zararlarının davalı idareden kanuni faizi ile birlikte tahsiline, Yürütmenin Durdurulması ile birlikte karar verilmesi talebinden ibarettir.
TEBLİĞ TARİHİ :
DAVA TARİHİ :
TEMYİZ SEBEPLERİ :
1. Müvekkilim ……………, …../…./….. tarihinden beri teknik eleman olarak Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş.'nde çeşitli birimlerde çalışmış, 1993 yılında da başmühendis olarak bu kadroya atanmıştır. Son olarak da …………… Şeker Fabrikası'nda Baş Mühendis olarak çalışmakta iken de ……/…../…… tarihli Genel Müdürlük yazılarıyla ………….'ya Makine İmalat Daire Başkanlığı'na Başmühendis olarak tayin edilmiştir.
2. Söz konusu tayin işlemi, aşağıda da ayrıntılı olarak belirttiğimiz üzere usul ve kanunlara aykırıdır.
3. Her şeyden önce müvekkilimin ………….'dan ……………..'ya atanması konusunda herhangi bir talebi bulunmamaktadır. İdare, kendi, verdiği kararıyla müvekkilimi, uzun süredir görev yaptığı bir yerden alarak başka bir yere atamakla onun mağduriyete uğramasına sebep olmuştur.
4. Müvekkilimin Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş'ne ait fabrikalarda çalışmaya başladığı tarih olan 12.08.1984 tarihinden tayinin çıktığı …./…../……… tarihine kadar sürekli görev tahsisli lojmanlarda kalmıştır. Yeni tayin edildiği ………………..'da ise, Genel Müdürlük Kadrosunda Müdür Yardımcıları da dahil daha aşağıdaki görevliler için lojman tahsisi yapılmamaktadır. Bu durum müvekkilimin günümüz ekonomik şartlarında eskisine göre en az ……………. (………) - …………… (……………….) TL.- ev kirası vererek büyük ölçüde mağduriyetine sebep olacaktır.i Müvekkilimin ailesi şu anda davalı Kuruma ait …………..'da ki lojmanlarda ikamet etmektedir. Her an çıkarılma tehlikesi altındadırlar. Bu konuda mağduriyetlerinin olmaması için bu hususta yürütmenin durdurulmasına karar verilmesini talep etmekteyiz.
5. Yine müvekkilim, Başmühendis sıfatıyla görev yaptığı ……… Şeker fabrikasında ikinci derecede imza yetkisine sahip iken bu yetkisi yeni tayinle ortadan kalkacaktır. Yeni görev yerinde ikinci derecede imza yetkisi müdür yardımcılarına ait bulunmaktadır. Dolayısıyla yapılan tayin işlemi sonucunda müvekkilimin sahip olduğu yetkilerde azalma ortaya çıkmaktadır.
6. Müvekkilimin eşi ev hanımıdır, herhangi bir işte çalışmamaktadır. Çocuklarından ……………., ……. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde, …………, ………….. Kolejinde, ……………. ise …………….. Lisesinde okumaktadır. Gerçekleşen tayin sonucunda müvekkilimin aile bütünlüğü ve huzuru bozulacak, çocuklarda öğrenimlerinin bitmesine kısa bir süre kala büyük zorluklarla karşılaşacaklar, psikolojik durumları da bu olaydan olumsuz yönde etkilenecektir.
7. Diğer taraftan müvekkilimin oğlu ……………., ………………. yıllık ……………….. (………………….) TL.- ücret öderken …………'da bulunan özel kolejlerin birinde en az ……………… (……………) TL.- ödemek zorunda kalacaktır. Aradaki söz konusu bu büyük fark müvekkilimin maddi açıdan da zor durumda kalmasına neden olacaktır.
8. Müvekkilimin ………….'da iken almakta olduğu ………………………. TL.- ve tazminatlarla birlikte aylık ………….. TL.- gibi bir gelir kaynağından yeni görev yeri olan Ankara'da mahrum kalacaktır.
9. Müvekkilim herhangi bir sebep yokken …………'dan ………….'ya tayinin yapılmasını anlamak mümkün değildir. Müvekkilim bu güne kadar yaptığı bütün çalışmalarda başarılı olmuştur. Herhangi bir başarısızlığından söz etmek mümkün değildir. Herhangi bir idare veya cezai soruşturmadan da geçmemiştir. İdarenin taktir hakkını kullanırken objektif hareket etmesi, çalışanlarının aile bütünlüğünü koruması gerekir. İdare yaptığı söz konusu tayinle müvekkilimin özlük haklarında azalmalar olmasına neden olmuş, yetkilerinde de kısıtlamalar meydana gelmesine yol açmıştır.
10. İdarenin söz konusu işlemi, yetki, şekil, sebep, konu ve amaç yönlerinden hukuka aykırıdır. Bu nedenle dava konusu olan söz konusu idari işlemin öncelikle yürütülmesinin durdurularak iptaline karar verilmesi için iş bu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : İdari Yargılama Usul Kanunu, ve diğer sair mevzuat.
SUBUT DELİLLER : Müvekkilimin tayinine ilişkin belgeler, Çocuklara ait öğrenim belgeleri, ………….. Kolejine ait öğretim giderini gösterir belge, ………………da ki kolejlerin taban öğretim giderlerini gösteren belgeler, Müvekkilimle ilgili davalı idaredeki şahsi dosyalar, Müvekkilimin şahsi sicil dosyası, Maaş bordrosu ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıdan sayılan nedenlerle, Davamızın kabulü ile,
1.) Söz konusu idari işlemin Yürütülmesinin durdurulmasına,
2.) Müvekkilim, ……… Şeker Fabrikasında Başmühendis olarak görev yapmakta iken Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş. Genel Müdürlüğü Makine İmalat Daire Başkanlığı'na Başmühendis olarak tayinine ilişkin işlemin iptaline,
3.) Tüm Özlük haklarının iadesine,
4.) Söz konusu idari işlem nedeniyle müvekkilimin uğradığı maddi zararların davalı idareden kanuni faizi ile birlikte davalı idareden tahsiline,
5.) Yargılama ücreti ile ücreti vekaletin davalı idare üzerinde bırakılmasına, Karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
……/……/……..
Davacı Vekili
……
idari dava temyiz dilekçesi
DANIŞTAY İLGİLİ DAVA DAİRESİ SAYIN BAŞKANLIĞI'NA
SUNULMAK ÜZERE
… İDARE MAHKEMESİ SAYIN BAŞKANLIĞI'NA
DOSYA NO : .
TEMYİZ EDEN (DAVACI) :
VEKİLİ :
DAVALI : İçişleri Bakanlığı-
KONU : ………İdare Mahkemesinin …./…/…… tarih, ……/…Esas ve …/…Karar sayılı kararının BOZULMASI talebi ile temyiz sebeplerinin sunulmasından ibarettir.
TEBLİĞ TARİHİ :
TEMYİZ TARİHİ :
TEMYİZ SEBEPLERİ :
1. 25 Aralık 1985 tarih ve 3249 sayılı Memurlar İle Diğer Kamu Görevlilerinin Bazı Disiplin Cezalarının Affı Hakkında Kanun'un 1, 2 ve 3. maddelerine göre "..... bu kanunun yürürlüğe girmesinden önce işlenmiş filler sebebiyle kurumla sürekli olarak ilişik kesilmesi sonucunu doğuran disiplin cezaları ve yer değiştirme cezaları hariç olmak üzere, kanun, tüzük ve yönetmelik gereği verilen disiplin cezaları bütün sonuçlarıyla affedilmiştir. Disiplin cezaları affedilenlerin sicil dosyalarındaki bu disiplin cezalarına dair kayıtlar, ilgililerin müracaatı aranmaksızın hükümsüz kalır ve dosyalarından çıkarılır" hükmü mevcuttur.
2. Diğer taraftan 18 Haziran 1992 tarih ve 3817 sayılı Memurlar İle Diğer Kamu Görevlilerinin Bazı Disiplin Cezalarının Affı Hakkında Kanun'un 1. maddesine göre, "devlete karşı işlenmiş suçlarla yüz kızartıcı suçlar sebebiyle kurumla sürekli ilişkisinin kesilmesi sonucunu doğuran cezalar, yer değiştirme ve meslekten çıkarma cezasını gerektiren suçlar hariç olmak üzere kanun, tüzük ve yönetmelikler gereği verilen disiplin cezaları bütün sonuçlarıyla affedilmiştir. Disiplin cezaları affedilenlerin sicil dosyalarındaki bu disiplin cezalarına dair kayıtlar, ilgililerin müracaatı aranmaksızın hükümsüz kalır ve dosyalarından çıkarılır" hükmü mevcuttur.
3. Yukarıda belirtilen her iki kanunda da açıkça, verilen disiplin cezalarının ilgililerin isteği dahi aranmaksızın sicillerinden çıkarılacağı belirtilmektedir. Ancak, idarenin savunmalarından anlaşıldığı gibi, idare, kanunun emrini yerine getirmemiş, müvekkilimi tekrar görevine atamama sebebi olarak iki günlük maaş kesme gibi bir cezaya dayanmıştır. Hem de sicilinden kanunun emri gereği çıkarılması gereken bir cezaya dayanmıştır. Bu durum, idarenin keyfi olarak hareket ettiğini göstermektedir. Eğer kanunlar uygulanmayacaksa, çıkarılmalarında da herhangi bir menfaatin olmayacağı açıktır. Madem ki bir kanun yürürlüğe girmiştir, hükümlerinin uygulanması bakımından da idarenin gerekli dikkat ve titizliği göstermesi gerekir.
4. Ayrıca, müvekkilimin ayrıldığı sınıfta boş kadro bulunmaktadır. Ve müvekkilim bu sınıfın gerekli olan niteliklerini de taşımaktadır. Ailevi sebeplerden dolayı görevinden ayrılan müvekkilimin aynı memuriyet görevine alınmayışı, sübjektif bir tutum örneğidir.
5. İdare yapmış olduğu her türlü eylem ve davranışlarında, sahip olduğu taktir hakkını objektif ölçütlere uygun olarak kullanmalıdır. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 92 ve 97. maddelerinin incelenmesinden de anlaşılabileceği üzere görevlerinden çekilmiş bulunan devlet memurları, yeniden aynı göreve atanabilirler. Söz konusu Kanunun 92. maddesinde boş kadro olmak ve bu sınıfın niteliklerini taşımak kaydıyla ATANABİLECEKLERİNİ hükme bağlamıştır. Buradaki taktir yetkisinin objektif olarak kanuna, hukuka, hizmet gereklerine ve kamu yararına uygun olarak kullanılması gerekir. Davalı idare burada taktir yetkisini, kamu yararı ve hizmet gereklerine uygun olamayan bir biçimde kullanmış bulunmaktadır.
6. Bu itibarla, idarenin söz konusu işleminin, hukuka ve idare hukukunun temel esaslarına aykırı olmasından dolayı iş bu temyiz dilekçesinin sunulması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : İdari Yargılama Usul Kanunu, Danıştay Kanunu ve diğer sair mevzuat.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıdan sayılan nedenlerle…………İdare Mahkemesinin usul ve kanuna aykırı …../…./….. tarih, .…Esas ve ./…Karar sayılı kararının BOZULMASI'na, ve yargılama giderleri ile ücreti vekaletin davalı idare üzerinde bırakılmasına karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
……/……/….
Davacı Vekili
..
idarenin zımni reddinin iptali davası
……….. İDARE MAHKEMESİ SAYIN BAŞKANLIĞI'NA
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALI : Belediye Başkanlığı
………Büyükşehir Belediye Başkanlığı / .
DAVA KONUSU : Davalı idarenin, zımnen ret işleminin İptali'ne, tasarruf kesintisi ve nema alacağının müvekkilin emeklilik tarihinden itibaren işleyecek faizi ile birlikte, ödeme tarihindeki nema oranı üzerinden hesap edilerek davalı idareden tahsiline karar verilmesi talebinden ibarettir.
MÜRACAAT TARİHİ :
ZIMNEN RET TARİHİ :
DAVA TARİHİ :
OLAYLAR :
1. Müvekkil, davalı kurumda zabıta memuru olarak görev yapmakta iken …/…./….. tarihinden itibaren emekliye ayrılmıştır.
2. Emekliye ayrılırken …./…./…… tarih ve 3417 sayılı Çalışanların Tasarrufa Teşvik Edilmesi ve Bu Tasarrufların Değerlendirilmesine Dair Kanun gereğince kesilen tasarrufların nemaları ile birlikte ödenmesi gerekirken …/…/….. tarihi ila …/…/……. tarihleri arasındaki kesintiler ve nemaları müvekkile ödenmemiş, eksik hesaplama yapılarak sadece diğer yıllarınki ödenmiştir.
3. Müvekkil …/…/…… tarih ve ……….. sayılı dilekçesiyle davalı kuruma müracaat ederek, ./…./…..-…/…./…… tarihleri arasında yapılan tasarrufu teşvik kesintilerinin nemaları ile birlikte tarafına ödenmesini talep etmişse de davalı kurum 60 günlük süre içinde bir cevap vermemiştir. Yani davalı idare tarafından zımnen talep reddedilmiştir.
4. Bu ret işlemi açıkça usul ve kanuna aykırıdır. Şöyle ki;
5. 3417 sayılı Kanun'un 6/1. maddesi aynen: "Emeklilik ... halinde biriken tasarruf kesintileri Devlet ve işveren katkıları, ... ilgililere veya kanuni mirasçılarına neması ile birlikte ödenir." şeklindedir.
6. 3417 sayılı Kanun'un 5. maddesi ve diğer ilgili maddelerinden de açıkça anlaşıldığı gibi memurlardan kesilen tasarrufların en karlı şekilde değerlendirilmesi için idare gerekeni yapmak zorundadır. Yani kesilen tasarrufları en yüksek faizle nemalandırmak ve çalışanların menfaatini düşünmek zorundadır. Nitekim, davalı idare diğer kesintiler açısından gerekeni yapmış, ancak, …/…../…..-…../…./…… tarihleri arasında yapılan tasarrufu teşvik kesintilerini müvekkilin maaşından kesmiş, fakat ilgili hesaba yatırmamıştır.
7. Davalı kurumun yaptığı kesintileri ilgili hesaba yatırmaması, başka amaçlarla kullanması yasaya açıkça aykırıdır. Kanunun lafzı ve ruhu karşısında, tamamen idarenin işleyişi ve görevleri ile ilgili bir husus olan, müvekkilin hiç bir şekilde ihmaline dayanmayan bir gerekçe göstererek, kesilen tasarrufların ve nemalarının ödenmemesi idarenin yasaları hiçe sayan keyfi bir uygulamasıdır.
8. Yetki, şekil, sebep, konu ve maksat unsurları yönünden açıkça usul ve yasaya aykırı olan, dava konusu işlemin iptali ile ödenmeyen tasarruf kesintilerinin nemaları ile birlikte davalı idareden tahsiline karar verilmesi için sayın başkanlığınıza müracaat zarureti hasıl olmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : İdari Yargılama Usulü Kanunu, 3417 sayılı Kanun ve ilgili sair mevzuat.
SUBUT DELİLLER : Emekli Sandığı Genel Müdürlüğünün …../…./….. tarih ve ……..-…. sayılı yazısı, Tasarruf Kesintileri İşyeri Nema Ödeme Formu, 3417 sayılı Kanun'a göre Yapılan Tasarruf Kesintisi Şahıs İcmal Bordrosu, Müvekkilin ../…/…… tarih ve ……………..sayılı müracaat dilekçesi, Ödenmeyenleri gösteren, Şahıs İcmal Bordrosu, Davalı kurum kayıtları, emekli sandığı kayıtları, bilirkişi incelemesi ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda arz ve izah edilen nedenlerle ve re'sen rastlanacak sair sebeplerle;
1.) Davalı idarenin, açıkça hukuka, usul ve kanuna aykırı olan zımnen ret işleminin İptali'ne;
2.) ./…../……-…/…../……… tarihleri arasında yapılan tasarruf kesintisi ve nema alacağının müvekkilin emeklilik tarihi olan …./…./… tarihinden itibaren işleyecek faizi ile birlikte, ödeme tarihindeki nema oranı üzerinden hesap edilerek davalı idareden tahsil edilerek davacıya ödenmesine;
3.) Masraf ve ücreti vekaletin davalı idareye tahmiline karar verilmesini saygılarımızla dileriz
……/……/……
Davacı Vekili
EK:
1.) Emekli Sandığı Genel Müdürlüğünün …./…../…… tarih ve ……….. sayılı yazısı
2.) Tasarruf Kesintileri İşyeri Nema Ödeme Formu,
3.) 3417 sayılı Kanun'a göre Yapılan Tasarruf Kesintisi Şahıs İcmal Bordrosu,
4.) Müvekkilin …/…/…… tarih ve ………..-12-ITR sayılı müracaat dilekçesi,
5.) Ödenmeyenleri gösteren Şahıs İcmal Bordrosu
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)