T.C.
YARGITAY TARİH
72.Hukuk Dairesi 02/06/2019
Hâkim755
ESAS NU : 2018/6757
KARAR NU : 2019/2131
Y A R G I T A Y İL A MI
İNCELENEN KARARIN
MAHKEMESİ : Ankara 4.İcra Hukuk Mahkemesi
TARİHİ : 20/04/2018
NUMARASI :2018/7979-2015/938
DAVACI :Hami Mandıralı
DAVALI :Evin Erkilet
DAVA TÜRÜ : Şikayet
Yukarıda tarih ve numarası yazılı mahkeme kararının möüddeti içinde temyizen
tetkiki davacı vekili tarafından istenmesi üzerine bu işle ilgili dosya mahallinden daireye
gönderilmişolmakla okundu ve gereği görüşülüp düşünüldü;
Tarafların iddia savunmalarına dayandıklarıbelgelere temyiz olunan kararda yazılı
gerekçelere göre yerinde bulunmayan temyiz sebeplerinin reddiyle usul ve kanuna uygun
mahkeme kararının IIK.nun 366. ve IIUMK.nun 438. maddeleri uyarınca ONANMASINA
14,00 TL onama harcı alındığundan başka harç alınmasına yer olmadığına 12,06,2019
gününde oybirliği ile karar verildi .
Başkan Üye Üye Üye Üye
M:SEVDA Y.BİTMEZ A.SIFIRALTI G.ANKA F.RAGÜCÜ
Mühür
18 Şubat 2012 Cumartesi
onama ilamı örneği
Etiketler:
hükmün onanması,
kanun yolu,
onama,
yargıtay onama ilamı
anlaşmalı boşanma dilekçe örneği
.......................NÖBETÇİ ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ HAKİMLİĞİNE
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALI :
DELİLLER : boşanma konusunda protokol, aile nüfus kaydı, her türlü delil
DAVA KONUSU : anlaşmalı boşanma talep ve davası
AÇIKLAMA:
1 - müvekkilimiz ve eşi .../.../... tarihinden beri evli bulunmaktadır. Bu evlilikten .../.../... doğumlu ..... isimli müşterek çocukları bulunmaktadır.
2 - ancak eşler evlendikleri günden beri uyum sağlayamamış nihayetinde müşterek hayatları çekilmez hale gelmiştir. bu nedenle evlilik birliğini devam ettirmeleri mümkün görünememektedir.
3 - davalı eş dahi boşanmayı kabul etmektedir . halihazırda .../.../... tarihli bir protokol yapılarak boşanmanın mali sonuçları ve çocuğun velayet durumu hakkında anlaşmaya varılmıştır .
4- protokol dilekçemize ekli bulunmaktadır. bu itibar ile medeni kanunumuzun ilgili maddesi uyarınca tarafların anlaşmalı boşanmalarını talep etmek zarureti hasıl olmuştur.
SONUÇ VE TALEP:
davalı eşte boşanmayı kabul ettiğinden .../.../... tarihli ekte mevcut protokolde göz önünde bulundurularak tarafların boşanmalarına yargılama giderleri ve ücreti vekaletin karşı tarafa tahmiline karar verilmesini bilvekale talep ve dava ederiz .
tarih .../.../...
DAVACI VEKİLİ:
Av. .........
EKLER:
1 - Nüfus kaydı
2 - Protokol
3 - (2) tebligat zarfı ve pulu
http://ankarahukuk.wordpress.com/category/dilekce-ornekleri/page/3/
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALI :
DELİLLER : boşanma konusunda protokol, aile nüfus kaydı, her türlü delil
DAVA KONUSU : anlaşmalı boşanma talep ve davası
AÇIKLAMA:
1 - müvekkilimiz ve eşi .../.../... tarihinden beri evli bulunmaktadır. Bu evlilikten .../.../... doğumlu ..... isimli müşterek çocukları bulunmaktadır.
2 - ancak eşler evlendikleri günden beri uyum sağlayamamış nihayetinde müşterek hayatları çekilmez hale gelmiştir. bu nedenle evlilik birliğini devam ettirmeleri mümkün görünememektedir.
3 - davalı eş dahi boşanmayı kabul etmektedir . halihazırda .../.../... tarihli bir protokol yapılarak boşanmanın mali sonuçları ve çocuğun velayet durumu hakkında anlaşmaya varılmıştır .
4- protokol dilekçemize ekli bulunmaktadır. bu itibar ile medeni kanunumuzun ilgili maddesi uyarınca tarafların anlaşmalı boşanmalarını talep etmek zarureti hasıl olmuştur.
SONUÇ VE TALEP:
davalı eşte boşanmayı kabul ettiğinden .../.../... tarihli ekte mevcut protokolde göz önünde bulundurularak tarafların boşanmalarına yargılama giderleri ve ücreti vekaletin karşı tarafa tahmiline karar verilmesini bilvekale talep ve dava ederiz .
tarih .../.../...
DAVACI VEKİLİ:
Av. .........
EKLER:
1 - Nüfus kaydı
2 - Protokol
3 - (2) tebligat zarfı ve pulu
http://ankarahukuk.wordpress.com/category/dilekce-ornekleri/page/3/
hacze karşı istihkak davası
Dosya No : ………………. Esas
…. İCRA MÜDÜRLÜĞÜ’ NE
İstihkak iddiasında bulunan :
Vekili :
Konu : ……………….tarihli hacze karşı istihkak iddiamıza ilişkindir.
AÇIKLAMALAR : 1- …/…/…….. tarihinde bir icra takibinden dolayı, müvekkil şirketin adresinde haciz yapılmıştır. Yapılan bu hacze istihkak iddiasında bulunuyoruz. Şöyle ki ; Müvekkil şirket …………………………………………………………….. adresinde ticari faaliyet gösteren tüzel kişiliğe sahip bir sermaye şirketidir. Bu konuda Vergi levhası sureti ekte arz edilmiştir. Ayrıca müvekkil şirkete ait Ticaret Sicil gazetesinin de sureti eklidir.
2- Müvekkil şirketin dosyanın tarafları ile hiçbir ilişkisi bulunmamaktadır. İşyerinde bulunan haczedilen mallar da dahil olmak üzere tüm menkul mallar müvekkil şirketin mallarıdır. Bu mallar ile ilgili fatura da dahil olmak üzere resmi kayıtlarımız muntazaman tutulmuştur.
İstihkak iddiamızın kabulu ile buna göre işlem yapılmasını bilvekale saygıyla arz ve talep ederim. ……………………
…. İCRA MÜDÜRLÜĞÜ’ NE
İstihkak iddiasında bulunan :
Vekili :
Konu : ……………….tarihli hacze karşı istihkak iddiamıza ilişkindir.
AÇIKLAMALAR : 1- …/…/…….. tarihinde bir icra takibinden dolayı, müvekkil şirketin adresinde haciz yapılmıştır. Yapılan bu hacze istihkak iddiasında bulunuyoruz. Şöyle ki ; Müvekkil şirket …………………………………………………………….. adresinde ticari faaliyet gösteren tüzel kişiliğe sahip bir sermaye şirketidir. Bu konuda Vergi levhası sureti ekte arz edilmiştir. Ayrıca müvekkil şirkete ait Ticaret Sicil gazetesinin de sureti eklidir.
2- Müvekkil şirketin dosyanın tarafları ile hiçbir ilişkisi bulunmamaktadır. İşyerinde bulunan haczedilen mallar da dahil olmak üzere tüm menkul mallar müvekkil şirketin mallarıdır. Bu mallar ile ilgili fatura da dahil olmak üzere resmi kayıtlarımız muntazaman tutulmuştur.
İstihkak iddiamızın kabulu ile buna göre işlem yapılmasını bilvekale saygıyla arz ve talep ederim. ……………………
veraset ilamı
……………….. SULH HUKUK MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİĞİ’NE
DAVACI :
DAVALI :
ÇEKİŞMESİZ YARGI İŞİ / TALEP KONUSU : Veraset ilamı.
AÇIKLAMA :
1- Babam ………………. , ……/……/…… tarihinde vefat etmiştir. Geriye kanuni mirasçı olarak annem (murisin eşi)…………………….., çocukları olarak kardeşim ……………..ve ben……………….. kalmışlardır.
2- Murisin başkaca kanuni ve mansup mirasçıları bulunmamaktadır.
3- muris …………………………in mirasçılarını gösterir Veraset ilamının tarafımıza verilmesini talep etme zarureti hasıl olmuştur.
SONUÇ : Yukarıda arz edildiği gibi, Muris …….………..nın mirasçılarını gösterir Veraset Belgesinin tarafımıza verilmesini saygıyla arz ve talep ederim. ……………..
NUFUS BİLGİLERİ :
İli :
İlçesi : Davacı
Mahallesi :
Cilt :
DAVACI :
DAVALI :
ÇEKİŞMESİZ YARGI İŞİ / TALEP KONUSU : Veraset ilamı.
AÇIKLAMA :
1- Babam ………………. , ……/……/…… tarihinde vefat etmiştir. Geriye kanuni mirasçı olarak annem (murisin eşi)…………………….., çocukları olarak kardeşim ……………..ve ben……………….. kalmışlardır.
2- Murisin başkaca kanuni ve mansup mirasçıları bulunmamaktadır.
3- muris …………………………in mirasçılarını gösterir Veraset ilamının tarafımıza verilmesini talep etme zarureti hasıl olmuştur.
SONUÇ : Yukarıda arz edildiği gibi, Muris …….………..nın mirasçılarını gösterir Veraset Belgesinin tarafımıza verilmesini saygıyla arz ve talep ederim. ……………..
NUFUS BİLGİLERİ :
İli :
İlçesi : Davacı
Mahallesi :
Cilt :
delil listesinin arzı
…. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ
SAYIN HAKİMLİĞİ’ NE
DOSYA NO………………:
DAVALI …………………. :
VEKİLİ……………………..:
DAVACI…………………...:
VEKİLİ……………………..:
T.KONUSU……………….: Davalının delil listesinin arzıdır.
DELİLLERİMİZ :
1- ………………….
2-………………….
3-………………….
Saygıyla arz olunur. ……………..
tarih:
Davalı Vekili
SAYIN HAKİMLİĞİ’ NE
DOSYA NO………………:
DAVALI …………………. :
VEKİLİ……………………..:
DAVACI…………………...:
VEKİLİ……………………..:
T.KONUSU……………….: Davalının delil listesinin arzıdır.
DELİLLERİMİZ :
1- ………………….
2-………………….
3-………………….
Saygıyla arz olunur. ……………..
tarih:
Davalı Vekili
Etiketler:
delil arzı,
delillerin sunulması,
öninceleme duruşması
kredi kartı aidatı iade başvuru dilekçesi
……………………………BANKASI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE
Bankanızın ……………………tarihinden beri ……………………………… nolu kredi kartı kullanıcısıyım. Bankanız tarafından hiçbir hizmet karşılığı olmaksızın, kredi kartı aidat bedeli olarak …… TL hesap dökümüme yansıtılmakta ve şahsımdan tahsil edilmektedir.
4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Sözleşmedeki Haksız Şartlar” başlıklı 6. maddesine ve 5464 Sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanunun 24. maddesine göre bankanızın almış olduğu bu kart ücreti, herhangi bir hizmet karşılığı olmadığından ve de söz konusu sözleşme şartı önceden hazırlanmış, özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle içeriğine etki edilemeyip; müzakere edilemediğinden haksız bir şarttır.Ayrıca 5464 sayılı yasanın 44. maddesinde yapılan atfa binaen, uyuşmazlıkların Tüketici Hakem Heyeti`nde ve/veya Tüketici Mahkemesi`nde çözümleneceği hüküm altına alınmıştır,denilmektedir.
Konu ile ilgili emsal karar:
· Kocaeli Tüketici Mahkemesi’nin 04/10/2006 tarih ve 2006/368 Karar nolu kararı
· Bu konudaki Kocaeli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti`nin haksız alınan ücretin iadesi yönündeki kararı onaylaması emsal teşkil etmektedir.
Her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. Bu sebeple haksız bir şart içeren sözleşmeler geçersizdir.
Yukarıda açıklanan nedenlerle hakkaniyet ve mevcut yasal düzenlemeler çerçevesinde bankanız tarafından şahsıma ait hesaptan kesilerek tahsil edilen ……. TL kart bedelinin ve daha önce yine aynı nedenle kesilmiş olan geçmiş dönemlere ait kart bedellerinin, diğer haklarım saklı kalmak kaydı ile, en geç 7(yedi) gün içerisinde tarafıma iade edilmesini; bundan sonra da bahse konu kart ücretinin alınmamasını, aksi takdirde hakkınızda Tüketici Hakem Heyeti`ne iade için müracaatta bulunulması ve her türlü yasal yollara başvuracağımı ihtaren bildiririm.
Tarih :
Ad-Soyad :
İmza :
Adres :
E-mail :
Tel :
Ek :Kredi Kart aidat kesintisini gösterir hesap ekstresi
Bankanızın ……………………tarihinden beri ……………………………… nolu kredi kartı kullanıcısıyım. Bankanız tarafından hiçbir hizmet karşılığı olmaksızın, kredi kartı aidat bedeli olarak …… TL hesap dökümüme yansıtılmakta ve şahsımdan tahsil edilmektedir.
4822 Sayılı Kanun ile Değişik 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un “Sözleşmedeki Haksız Şartlar” başlıklı 6. maddesine ve 5464 Sayılı Banka ve Kredi Kartları Kanunun 24. maddesine göre bankanızın almış olduğu bu kart ücreti, herhangi bir hizmet karşılığı olmadığından ve de söz konusu sözleşme şartı önceden hazırlanmış, özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle içeriğine etki edilemeyip; müzakere edilemediğinden haksız bir şarttır.Ayrıca 5464 sayılı yasanın 44. maddesinde yapılan atfa binaen, uyuşmazlıkların Tüketici Hakem Heyeti`nde ve/veya Tüketici Mahkemesi`nde çözümleneceği hüküm altına alınmıştır,denilmektedir.
Konu ile ilgili emsal karar:
· Kocaeli Tüketici Mahkemesi’nin 04/10/2006 tarih ve 2006/368 Karar nolu kararı
· Bu konudaki Kocaeli Tüketici Sorunları Hakem Heyeti`nin haksız alınan ücretin iadesi yönündeki kararı onaylaması emsal teşkil etmektedir.
Her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. Bu sebeple haksız bir şart içeren sözleşmeler geçersizdir.
Yukarıda açıklanan nedenlerle hakkaniyet ve mevcut yasal düzenlemeler çerçevesinde bankanız tarafından şahsıma ait hesaptan kesilerek tahsil edilen ……. TL kart bedelinin ve daha önce yine aynı nedenle kesilmiş olan geçmiş dönemlere ait kart bedellerinin, diğer haklarım saklı kalmak kaydı ile, en geç 7(yedi) gün içerisinde tarafıma iade edilmesini; bundan sonra da bahse konu kart ücretinin alınmamasını, aksi takdirde hakkınızda Tüketici Hakem Heyeti`ne iade için müracaatta bulunulması ve her türlü yasal yollara başvuracağımı ihtaren bildiririm.
Tarih :
Ad-Soyad :
İmza :
Adres :
E-mail :
Tel :
Ek :Kredi Kart aidat kesintisini gösterir hesap ekstresi
Etiketler:
banka kartı aidat iadesi,
kart bedeli iade,
kredi kartı bedeli
adli sicil dilekçesi
. . . . . . . . . . . . . . . . . . CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI’NA
Resmi kuruma ibraz edilmek üzere sabıka kaydımın çıkartılarak tarafıma verilmesi için gereğini emir ve müsaadelerinize
arzederim.
Saygılarımla,
Başvuru Tarihi : . ./. ./. . . .
Adı Soyadı
İmza
T.C. Kimlik No : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Soyadı : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Adı : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Baba Adı : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ana Adı : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Doğum Yeri / Doğum Tarihi : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Nüfusa Kayıtlı Olduğu Yer : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
İl : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
İlçe : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Mahalle / Köy : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Cilt No : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Aile Sıra No : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Sıra No : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Adres : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
İş Tel. : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Ev Tel. : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
GSM : . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Etiketler:
adli sicil belgesi,
savcılıktan sicil,
sicil belgesi,
temiz kağıdı
dilekçe ve bilgi edinme hakkının kullanılmasına dair genelge
Bireylerin kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında idari makamlara başvuruda bulunmaları ve kendileri veya faaliyet alanlarıyla ilgili konularda bilgi edinme haklarını kullanmaları, eşitlik tarafsızlık ve açıklık ilkeleri temelinde demokratik ve şeffaf bir yönetimin gereğidir. İdare-birey ilişkisinde hukukun üstünlüğünü, demokratikleşmeyi ve saydamlığı sağlayabilmek için, idari faaliyetlerin yürütülmesi sırasında bireysel hak ve özgürlüklere duyarlı davranılması hukuk devletinin en temel niteliğidir.
Hükümetimiz, devlet ile toplum arasındaki bağların daha güçlü hale getirilmesini ve halkın talep ve beklentilerine azami düzeyde cevap verilmesini esas alan bir politika benimsemiştir. Acil Eylem Planı’nda da yer alan, “Kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde vatandaş odaklı yaklaşımların benimseneceği” ilkesi, bu politikamızın temelini oluşturmaktadır.
Bu çerçevede, 3.10.2001 tarihli ve 4709 sayılı Kanunla, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının “Temel hak ve hürriyetlerin korunması” başlıklı 40’ıncı maddesine eklenen ikinci fıkrayla, Devletin, işlemlerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve sürelerini belirtmek zorunda olduğu, keza “Dilekçe hakkı” başlıklı 74’üncü maddesinde yapılan değişiklikle de, dilekçe sahiplerine başvuru sonuçlarının yazılı olarak bildirilmesi hükme bağlanmıştır.
Anayasamızda yapılan bu değişikliklere uygulama kabiliyeti kazandırmak üzere, 01.11.1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun 02.01.2003 tarihli ve 4778 sayılı Kanunla değiştirilen 7’nci maddesinde, yapılmakta olan işlemin safahatı veya sonucu hakkında, yetkili makamlarca dilekçe sahiplerine en geç otuz gün içinde gerekçeli olarak cevap verileceği ve sonucun ayrıca bildirileceği hükmüne yer verilmiştir. Ayrıca, 24.4.2004 tarihinde yürürlüğe girecek olan 9.10.2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ile de kişilerin bilgi edinme hakkını kullanmalarına ilişkin esas ve usuller düzenlenmiştir. Her iki düzenleme de, Avrupa Birliği Müktesebatının Üstlenilmesine İlişkin Ulusal Programda yer alan insan hakları alanında yasal ve idarî düzenlemelerin yapılması ve uygulamaların iyileştirilmesi taahhütleri açısından büyük önem ve öncelik taşımaktadır.
Ancak, söz konusu Anayasa ve Kanun hükümlerinin uygulanmasında gerekli hassasiyetin gösterilmediği, dilekçeyle yapılan başvurulara idarî makamlar tarafından bazen cevap verilmediği veya yasal süresinden sonra cevap verildiği, dolayısıyla dilekçe hakkının etkin şekilde kullanımının gerçekleşmediği yolunda şikayetler bulunmaktadır.
Bu bağlamda, bilgi edinme hakkı ile dilekçe hakkının mevzuatımızda yer alan esas ve usullere uygun olarak etkin kullanılmasını teminen, bakanlıkların merkez ve taşra teşkilatları, valilik, kaymakamlık ve mahalli idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşları, hizmet alanlarında aşağıda yazılı kurallara uymakla yükümlüdürler.
1 - Dilekçe hakkı, sorulara cevap almak suretiyle bilgi edinmeyi, şikayette bulunmak suretiyle denetlemeyi, dilek ve öneride bulunmak suretiyle de demokratik katılımı sağlayan siyasal haklardandır. Bu itibarla,
a) Türk vatandaşları ile Türkiye’de ikamet eden yabancılar (karşılıklılık esası gözetilmek ve dilekçelerinin Türkçe yazılması kaydıyla) kendileri veya kamuyla ilgili dilek ve şikayetleri hakkında, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne ve yetkili idari makamlara yazı ile başvurma hakkına sahiptirler. Dilekçe hakkının kullanımı çerçevesinde idareye yapılan her türlü başvuru aşağıda belirtilen usule uygun olarak cevaplandırılacaktır:
- Bireylerin ve tüzel kişilerin başvuru dilekçelerini alan idari makamlar, dilekçelerin alındığı tarih, kayıt numarası ve konusunu gösteren alındı belgesini düzenleyip, bu alındı belgelerini, herhangi bir ücret talep etmeden, başvuru sahiplerine vereceklerdir.
- Ad, soyad ve adres bulunmayan, imza taşımayan, belli bir konuyu içermeyen, ya da yargı mercilerinin görevine giren konularla ilgili dilekçeler cevaplandırılmayacaktır. Ancak, bu unsurları ihtiva etmemekle birlikte, başvurulara olayla ilgili inandırıcı mahiyette bilgi ve belgeler eklenmiş veya somut nitelikte bilgi, bulgu ya da olaylara dayanılıyor ise, bu hususlar ihbar kabul edilerek idarece işlem yapılabilir.
- Başka bir idari makamın görev alanında kalan başvurular, ilgili idarî makama iletilecek ve başvuru sahibine de bilgi verilecektir.
- Bireylerin ve tüzel kişilerin, kendileriyle veya kamuyla ilgili, dilekçeyle usulüne uygun bir şekilde yaptıkları başvuruların idarece geciktirilmeksizin en kısa sürede cevaplandırılması yasal bir zorunluluktur. Yetkili idarî makam tarafından, bu şekilde yapılan başvurularla ilgili olarak, yapılmakta olan işlemin safahatı veya sonucu hakkında dilekçe sahiplerine en geç otuz gün içerisinde gerekçeli olarak cevap verilecektir. İşlem devam ediyorsa, sonucu hakkında ayrıca bilgi verilecektir.
- Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne gönderilen dilekçelerin dilekçe komisyonu ile İnsan Hakları İnceleme Komisyonu’nda incelenerek 60 gün içinde karara bağlanacağı göz önüne alınarak,
TBMM Dilekçe Komisyonu tarafından gönderilen dilekçelerin de ilgili kamu kurum ve
kuruluşlarınca en geç otuz gün içerisinde cevaplandırılmasına dikkat edilecektir.
b) Mevcut idari işlemlerden idari başvuru yolu açık bulunanların değiştirilmesi, kaldırılması
veya geri alınmasıyla ilgili başvurular üzerine, İdari Yargılama Usulü Kanununun (İYUK) ilgili
idari makama başvuru ve cevap süresini düzenleyen 11’inci maddesi hükmü dikkate alınarak
aşağıdaki işlemler yapılacaktır.
- Başvuru dilekçesi, idari işlemleri değiştirmeye, kaldırmaya veya geri almaya yetkili olan idari
makama en kısa sürede ulaştırılacaktır.
- Yetkili idari makam, başvuru dilekçesinin idareye verilmesini müteakip en kısa sürede gerekli
inceleme ve araştırmayı yapmak suretiyle işlemin yerindeliği yanında bütün unsurları
bakımından hukukiliğini de değerlendirerek cevap verecektir.
- İdari işlemin değiştirilmesi, kaldırılması veya geri alınmasının mümkün olmaması halinde,
başvuru sahibine verilecek cevapta, bu idari işleme karşı başvurulabilecek kanun yolları ile
başvuru süreleri de gösterilecektir.
2 - Bilgi edinme hakkının kullanılmasına ilişkin esas ve usuller, 24.4.2004 tarihinde yürürlüğe
girecek olan 4982 sayılı “Bilgi Edinme Hakkı Kanunu”nda düzenlenmiş bulunmaktadır. Bu
itibarla,
a) Kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, faaliyetlerine
ilişkin mezkur Kanun kapsamında bulunan bilgi başvurularını süratli bir şekilde sonuçlandırarak
Kanunda belirtilen istisnalar dışında her türlü bilgi ve belgeyi başvuru sahiplerine vereceklerdir.
b) Kurum ve kuruluşlar, başvuru üzerine, istenilen bilgi ve belgeye erişimi on beş iş günü
içinde sağlayacaklardır. İstenilen bilgi ve belgenin; başvurulan kurum ve kuruluş içindeki başka
bir birimden sağlanması, başka bir kurum veya kuruluşun görüşünün alınmasını gerektirmesi
ya da başvuru içeriğinin birden fazla kurum ve kuruluşu ilgilendirmesi hallerinde bilgi ve
belgeye erişim otuz iş günü içinde sağlanır. Ancak bu sürenin uzaması durumunda, gerekçe
başvuru sahibine yazılı olarak on beş iş günlük sürenin bitiminden önce bildirilecektir.
c) Kişinin çalışma hayatını ve mesleki onurunu etkileyecek olanlar hariç, yargı denetimi dışında
kalan idarî işlemler, devlet sırları, ülkenin ekonomik çıkarlarına, istihbarata, idarî veya adlî
soruşturmaya, özel hayata dair bilgiler, haberleşmenin gizliliğini ihlal edecek bilgi ve belgeler,
ticari sırlar ile Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamındaki hususlar bilgi edinme hakkının
istisnasını oluşturur. Keza, tavsiye ve mütalaa talepleri ile yayımlanmış veya kamuya açıklanmış bilgi veya belgeler de bilgi edinme başvurularına konu edilmeyecektir.
d) Bilgi Edinme Hakkı Kanununun uygulanmasında ihmali, kusuru veya kastı bulunan memurlar ile diğer kamu görevlileri hakkında işledikleri fiillerle ilgili olarak, genel hükümler çerçevesinde ceza kovuşturmasını gerektiren haller saklı kalmak kaydıyla, tabi oldukları mevzuatta yer alan disiplin cezaları uygulanacaktır.
Ayrıca; dilek ve şikayetlerini, kamu kurum ve kuruluşlarına gelerek sözlü olarak ileten başvuru sahipleri, hoşgörü ve güler yüzle karşılanarak kendilerine yardımcı olunacaktır. Başvuru sahiplerinin talepleri anında incelenerek, sorunlarının mümkün olduğu oranda mahallinde çözümlenmesine özen gösterilecektir.
Bu çerçevede, konuya ilişkin Anayasal ve yasal kurallar ile yukarıda belirtilen usul ve esaslar hakkında tüm personel bilgilendirilecek, personele yönelik eğitim programlarında konuya ayrıntılı olarak yer verilmesi sağlanacak, bilgi edinme ve dilekçe haklarının kullanımı kapsamındaki başvurulara ilişkin uygulamalar mevzuat dahilinde denetlenecek ve denetimler sonucu belirtilen kurallara uymadıkları saptanan kamu görevlileri hakkında genel hükümlere göre disiplin ve ceza işlemleri uygulanacaktır.
3071 sayılı “Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun”un uygulanması çerçevesinde yayınlanmış bulunan halkla ilişkiler konulu 22.1.1993 tarihli ve (1993/2) sayılı Genelgenin 2’nci maddesinde “iki ay” olarak belirtilen dilekçenin cevaplandırılmasına ilişkin süre, mevzuatta yapılan değişikliğe istinaden “30 gün” şeklinde değiştirilmiş, vatandaş başvuruları konulu 29.12.1994 tarihli ve 20369 sayılı yazı yürürlükten kaldırılmıştır.
Bu itibarla; “Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun” ile “Bilgi Edinme Hakkı Kanunu” hükümlerinin gerekleri, bütün kamu kurum ve kuruluşları tarafından yukarıda belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda yerine getirilecektir.
Bu genelge yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Hükümetimiz, devlet ile toplum arasındaki bağların daha güçlü hale getirilmesini ve halkın talep ve beklentilerine azami düzeyde cevap verilmesini esas alan bir politika benimsemiştir. Acil Eylem Planı’nda da yer alan, “Kamu hizmetlerinin yerine getirilmesinde vatandaş odaklı yaklaşımların benimseneceği” ilkesi, bu politikamızın temelini oluşturmaktadır.
Bu çerçevede, 3.10.2001 tarihli ve 4709 sayılı Kanunla, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının “Temel hak ve hürriyetlerin korunması” başlıklı 40’ıncı maddesine eklenen ikinci fıkrayla, Devletin, işlemlerinde, ilgili kişilerin hangi kanun yolları ve mercilere başvuracağını ve sürelerini belirtmek zorunda olduğu, keza “Dilekçe hakkı” başlıklı 74’üncü maddesinde yapılan değişiklikle de, dilekçe sahiplerine başvuru sonuçlarının yazılı olarak bildirilmesi hükme bağlanmıştır.
Anayasamızda yapılan bu değişikliklere uygulama kabiliyeti kazandırmak üzere, 01.11.1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanunun 02.01.2003 tarihli ve 4778 sayılı Kanunla değiştirilen 7’nci maddesinde, yapılmakta olan işlemin safahatı veya sonucu hakkında, yetkili makamlarca dilekçe sahiplerine en geç otuz gün içinde gerekçeli olarak cevap verileceği ve sonucun ayrıca bildirileceği hükmüne yer verilmiştir. Ayrıca, 24.4.2004 tarihinde yürürlüğe girecek olan 9.10.2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ile de kişilerin bilgi edinme hakkını kullanmalarına ilişkin esas ve usuller düzenlenmiştir. Her iki düzenleme de, Avrupa Birliği Müktesebatının Üstlenilmesine İlişkin Ulusal Programda yer alan insan hakları alanında yasal ve idarî düzenlemelerin yapılması ve uygulamaların iyileştirilmesi taahhütleri açısından büyük önem ve öncelik taşımaktadır.
Ancak, söz konusu Anayasa ve Kanun hükümlerinin uygulanmasında gerekli hassasiyetin gösterilmediği, dilekçeyle yapılan başvurulara idarî makamlar tarafından bazen cevap verilmediği veya yasal süresinden sonra cevap verildiği, dolayısıyla dilekçe hakkının etkin şekilde kullanımının gerçekleşmediği yolunda şikayetler bulunmaktadır.
Bu bağlamda, bilgi edinme hakkı ile dilekçe hakkının mevzuatımızda yer alan esas ve usullere uygun olarak etkin kullanılmasını teminen, bakanlıkların merkez ve taşra teşkilatları, valilik, kaymakamlık ve mahalli idareler ile diğer kamu kurum ve kuruluşları, hizmet alanlarında aşağıda yazılı kurallara uymakla yükümlüdürler.
1 - Dilekçe hakkı, sorulara cevap almak suretiyle bilgi edinmeyi, şikayette bulunmak suretiyle denetlemeyi, dilek ve öneride bulunmak suretiyle de demokratik katılımı sağlayan siyasal haklardandır. Bu itibarla,
a) Türk vatandaşları ile Türkiye’de ikamet eden yabancılar (karşılıklılık esası gözetilmek ve dilekçelerinin Türkçe yazılması kaydıyla) kendileri veya kamuyla ilgili dilek ve şikayetleri hakkında, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne ve yetkili idari makamlara yazı ile başvurma hakkına sahiptirler. Dilekçe hakkının kullanımı çerçevesinde idareye yapılan her türlü başvuru aşağıda belirtilen usule uygun olarak cevaplandırılacaktır:
- Bireylerin ve tüzel kişilerin başvuru dilekçelerini alan idari makamlar, dilekçelerin alındığı tarih, kayıt numarası ve konusunu gösteren alındı belgesini düzenleyip, bu alındı belgelerini, herhangi bir ücret talep etmeden, başvuru sahiplerine vereceklerdir.
- Ad, soyad ve adres bulunmayan, imza taşımayan, belli bir konuyu içermeyen, ya da yargı mercilerinin görevine giren konularla ilgili dilekçeler cevaplandırılmayacaktır. Ancak, bu unsurları ihtiva etmemekle birlikte, başvurulara olayla ilgili inandırıcı mahiyette bilgi ve belgeler eklenmiş veya somut nitelikte bilgi, bulgu ya da olaylara dayanılıyor ise, bu hususlar ihbar kabul edilerek idarece işlem yapılabilir.
- Başka bir idari makamın görev alanında kalan başvurular, ilgili idarî makama iletilecek ve başvuru sahibine de bilgi verilecektir.
- Bireylerin ve tüzel kişilerin, kendileriyle veya kamuyla ilgili, dilekçeyle usulüne uygun bir şekilde yaptıkları başvuruların idarece geciktirilmeksizin en kısa sürede cevaplandırılması yasal bir zorunluluktur. Yetkili idarî makam tarafından, bu şekilde yapılan başvurularla ilgili olarak, yapılmakta olan işlemin safahatı veya sonucu hakkında dilekçe sahiplerine en geç otuz gün içerisinde gerekçeli olarak cevap verilecektir. İşlem devam ediyorsa, sonucu hakkında ayrıca bilgi verilecektir.
- Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne gönderilen dilekçelerin dilekçe komisyonu ile İnsan Hakları İnceleme Komisyonu’nda incelenerek 60 gün içinde karara bağlanacağı göz önüne alınarak,
TBMM Dilekçe Komisyonu tarafından gönderilen dilekçelerin de ilgili kamu kurum ve
kuruluşlarınca en geç otuz gün içerisinde cevaplandırılmasına dikkat edilecektir.
b) Mevcut idari işlemlerden idari başvuru yolu açık bulunanların değiştirilmesi, kaldırılması
veya geri alınmasıyla ilgili başvurular üzerine, İdari Yargılama Usulü Kanununun (İYUK) ilgili
idari makama başvuru ve cevap süresini düzenleyen 11’inci maddesi hükmü dikkate alınarak
aşağıdaki işlemler yapılacaktır.
- Başvuru dilekçesi, idari işlemleri değiştirmeye, kaldırmaya veya geri almaya yetkili olan idari
makama en kısa sürede ulaştırılacaktır.
- Yetkili idari makam, başvuru dilekçesinin idareye verilmesini müteakip en kısa sürede gerekli
inceleme ve araştırmayı yapmak suretiyle işlemin yerindeliği yanında bütün unsurları
bakımından hukukiliğini de değerlendirerek cevap verecektir.
- İdari işlemin değiştirilmesi, kaldırılması veya geri alınmasının mümkün olmaması halinde,
başvuru sahibine verilecek cevapta, bu idari işleme karşı başvurulabilecek kanun yolları ile
başvuru süreleri de gösterilecektir.
2 - Bilgi edinme hakkının kullanılmasına ilişkin esas ve usuller, 24.4.2004 tarihinde yürürlüğe
girecek olan 4982 sayılı “Bilgi Edinme Hakkı Kanunu”nda düzenlenmiş bulunmaktadır. Bu
itibarla,
a) Kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, faaliyetlerine
ilişkin mezkur Kanun kapsamında bulunan bilgi başvurularını süratli bir şekilde sonuçlandırarak
Kanunda belirtilen istisnalar dışında her türlü bilgi ve belgeyi başvuru sahiplerine vereceklerdir.
b) Kurum ve kuruluşlar, başvuru üzerine, istenilen bilgi ve belgeye erişimi on beş iş günü
içinde sağlayacaklardır. İstenilen bilgi ve belgenin; başvurulan kurum ve kuruluş içindeki başka
bir birimden sağlanması, başka bir kurum veya kuruluşun görüşünün alınmasını gerektirmesi
ya da başvuru içeriğinin birden fazla kurum ve kuruluşu ilgilendirmesi hallerinde bilgi ve
belgeye erişim otuz iş günü içinde sağlanır. Ancak bu sürenin uzaması durumunda, gerekçe
başvuru sahibine yazılı olarak on beş iş günlük sürenin bitiminden önce bildirilecektir.
c) Kişinin çalışma hayatını ve mesleki onurunu etkileyecek olanlar hariç, yargı denetimi dışında
kalan idarî işlemler, devlet sırları, ülkenin ekonomik çıkarlarına, istihbarata, idarî veya adlî
soruşturmaya, özel hayata dair bilgiler, haberleşmenin gizliliğini ihlal edecek bilgi ve belgeler,
ticari sırlar ile Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamındaki hususlar bilgi edinme hakkının
istisnasını oluşturur. Keza, tavsiye ve mütalaa talepleri ile yayımlanmış veya kamuya açıklanmış bilgi veya belgeler de bilgi edinme başvurularına konu edilmeyecektir.
d) Bilgi Edinme Hakkı Kanununun uygulanmasında ihmali, kusuru veya kastı bulunan memurlar ile diğer kamu görevlileri hakkında işledikleri fiillerle ilgili olarak, genel hükümler çerçevesinde ceza kovuşturmasını gerektiren haller saklı kalmak kaydıyla, tabi oldukları mevzuatta yer alan disiplin cezaları uygulanacaktır.
Ayrıca; dilek ve şikayetlerini, kamu kurum ve kuruluşlarına gelerek sözlü olarak ileten başvuru sahipleri, hoşgörü ve güler yüzle karşılanarak kendilerine yardımcı olunacaktır. Başvuru sahiplerinin talepleri anında incelenerek, sorunlarının mümkün olduğu oranda mahallinde çözümlenmesine özen gösterilecektir.
Bu çerçevede, konuya ilişkin Anayasal ve yasal kurallar ile yukarıda belirtilen usul ve esaslar hakkında tüm personel bilgilendirilecek, personele yönelik eğitim programlarında konuya ayrıntılı olarak yer verilmesi sağlanacak, bilgi edinme ve dilekçe haklarının kullanımı kapsamındaki başvurulara ilişkin uygulamalar mevzuat dahilinde denetlenecek ve denetimler sonucu belirtilen kurallara uymadıkları saptanan kamu görevlileri hakkında genel hükümlere göre disiplin ve ceza işlemleri uygulanacaktır.
3071 sayılı “Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun”un uygulanması çerçevesinde yayınlanmış bulunan halkla ilişkiler konulu 22.1.1993 tarihli ve (1993/2) sayılı Genelgenin 2’nci maddesinde “iki ay” olarak belirtilen dilekçenin cevaplandırılmasına ilişkin süre, mevzuatta yapılan değişikliğe istinaden “30 gün” şeklinde değiştirilmiş, vatandaş başvuruları konulu 29.12.1994 tarihli ve 20369 sayılı yazı yürürlükten kaldırılmıştır.
Bu itibarla; “Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun” ile “Bilgi Edinme Hakkı Kanunu” hükümlerinin gerekleri, bütün kamu kurum ve kuruluşları tarafından yukarıda belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda yerine getirilecektir.
Bu genelge yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
kazai rüşt talebi
ANKARA ASLİYE HUKUK HAKİMLİĞİNE
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALI :
DAVA KONUSU : ERGİN KILINMAYA İZİN TALEBİ.
AÇIKLAMALAR : 1)Müvekkilim,16 yaşını doldurmuştur.
2)Müvekkilim babası vefat ettiğinden onun bıraktığı işyerini çalıştırmaktadır. Ancak henüz 18 yaşını doldurmamış olduğundan medeni haklarını kullanamamakta bu nedenle de zorluk çekmektedir.
3)Yaptığını anlayacak ve makul surette hareket edecek akli dengeye sahip olan müvekkilimin annesinin de ergin kılınmasına rızası vardır.
HUKUKİ DAYANAK : MK.,sair deliller.
DELİLLER : 1- Nüfus kaydı
............................................
2- Doktor raporu
3) Tanık,sair deliller.
NETİCE-İ TALEP : Yukarıda açıklanan nedenlerle Müvekkilimin ergin (reşit) kılınmasına karar verilmesini, Yargılama masrafları ile vekalet ücretinin karşı taraftan tahmilini bilvekale saygı ile arz ederim.
Davacı vekili
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALI :
DAVA KONUSU : ERGİN KILINMAYA İZİN TALEBİ.
AÇIKLAMALAR : 1)Müvekkilim,16 yaşını doldurmuştur.
2)Müvekkilim babası vefat ettiğinden onun bıraktığı işyerini çalıştırmaktadır. Ancak henüz 18 yaşını doldurmamış olduğundan medeni haklarını kullanamamakta bu nedenle de zorluk çekmektedir.
3)Yaptığını anlayacak ve makul surette hareket edecek akli dengeye sahip olan müvekkilimin annesinin de ergin kılınmasına rızası vardır.
HUKUKİ DAYANAK : MK.,sair deliller.
DELİLLER : 1- Nüfus kaydı
............................................
2- Doktor raporu
3) Tanık,sair deliller.
NETİCE-İ TALEP : Yukarıda açıklanan nedenlerle Müvekkilimin ergin (reşit) kılınmasına karar verilmesini, Yargılama masrafları ile vekalet ücretinin karşı taraftan tahmilini bilvekale saygı ile arz ederim.
Davacı vekili
Etiketler:
ergin kılınma talebi,
kazai rüşt,
mahkeme kararıyla erginlik
kazai rüşt davasına dair dilekçe
………….…. ASLİYE HUKUK HAKİMLİĞİ'NE
DAVACI :
DAVACI VEKİLİ :
DAVALI : Hasımsız
DAVA KONUSU : kazai rüştüne kararı verilmesi talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. Müvekkilim …………… un .. yaşındaki oğlu …………, …./……. eğitim öğretim yılında ………………… Lisesini bitirerek mezun olmuştur.
2. ……………………………., okulunda burslu olarak okuduğu için mezun olduktan sonra Sağlık Bakanlığı tarafından ………………. İli …………………… ilçesine sağlık teknisyeni olarak ataması yapılmış ve .. günlük süre içerisinde ilgili yerde göreve başlaması istenmiştir.
3. Ancak ……………………. şu anda ………..yaşını doldurmuş değildir. …./…./………. doğumlu olup, halen ……yaşının içindedir. Bu nedenle de göreve başlaması ve maaşını alması mümkün değildir.
4. Diğer taraftan ……………………. Sağlık Bakanlığından almış olduğu burs karşılığı mecburi hizmetle yükümlü olarak okumuş, okul bitiminde çekilen kura ile ………… İli ………………….. ilçesinde sağlık teknisyeni olarak göreve başlamak zorundadır. Aksi takdirde ilgili bakanlıkça Müstafi addedilecek ve mecburi hizmetini yerine getiremediğinden dolayı Devlete tazminat ödemek zorunda kalacaktır.
5. Bu itibarla, Müvekkilim ……………………. un oğlu …………………..un kazai rüştüne karar verilmesi için iş bu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : Medeni Kanunun, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu ve ilgili sair mevzuat.
SUBUT DELİLLER : Nüfus kayıtları, tanık beyanları ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda saydığımız nedenlerle; davamızın kabulü ile, Medeni Kanunun 12. maddesi hükmüne göre Müvekkilim …………… un oğlu …………………. un kazai rüştüne karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
……/……/…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Nüfus kayıtları örneği
3.) Tanık listesi.
DAVACI :
DAVACI VEKİLİ :
DAVALI : Hasımsız
DAVA KONUSU : kazai rüştüne kararı verilmesi talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. Müvekkilim …………… un .. yaşındaki oğlu …………, …./……. eğitim öğretim yılında ………………… Lisesini bitirerek mezun olmuştur.
2. ……………………………., okulunda burslu olarak okuduğu için mezun olduktan sonra Sağlık Bakanlığı tarafından ………………. İli …………………… ilçesine sağlık teknisyeni olarak ataması yapılmış ve .. günlük süre içerisinde ilgili yerde göreve başlaması istenmiştir.
3. Ancak ……………………. şu anda ………..yaşını doldurmuş değildir. …./…./………. doğumlu olup, halen ……yaşının içindedir. Bu nedenle de göreve başlaması ve maaşını alması mümkün değildir.
4. Diğer taraftan ……………………. Sağlık Bakanlığından almış olduğu burs karşılığı mecburi hizmetle yükümlü olarak okumuş, okul bitiminde çekilen kura ile ………… İli ………………….. ilçesinde sağlık teknisyeni olarak göreve başlamak zorundadır. Aksi takdirde ilgili bakanlıkça Müstafi addedilecek ve mecburi hizmetini yerine getiremediğinden dolayı Devlete tazminat ödemek zorunda kalacaktır.
5. Bu itibarla, Müvekkilim ……………………. un oğlu …………………..un kazai rüştüne karar verilmesi için iş bu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : Medeni Kanunun, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu ve ilgili sair mevzuat.
SUBUT DELİLLER : Nüfus kayıtları, tanık beyanları ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda saydığımız nedenlerle; davamızın kabulü ile, Medeni Kanunun 12. maddesi hükmüne göre Müvekkilim …………… un oğlu …………………. un kazai rüştüne karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
……/……/…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Nüfus kayıtları örneği
3.) Tanık listesi.
Etiketler:
kazai rüşt,
mahkeme kararıyla erginlik
kat mülkiyetinde ortak alana tecavüzün meni
……………….... SULH HUKUK MAHKEMESİ HAKİMLİĞİNE,
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALI :
KONUSU : Davalının merdivene koymuş olduğu ayakkabılığın kaldırılması talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. Müvekkilim ………………… ili, ………………. ilçesi ……… mahallesi ………………. sokak …….. ada, ……………. parsel sayılı taşınmaz üzerinde apartmanın .. nolu dairesinin malikidir.
2. Davalı müvekkilimin oturduğu yan dairede oturmaktadır. Merdivenin başına koymuş olduğu ayakkabılık müvekkilimin evine girip çıkmasına engel teşkil etmektedir. Defalarca kendisini uyarmasına rağmen ayakkabılığı merdivenden kaldırmamıştır.
3. Bu nedenle işbu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : KMK. ve yasal tüm mevzuat
SUBUT DELİLLER : Tapu kaydı, yönetim planı, bilirkişi raporu, keşif ve yasal her türlü delil.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda arz edilen nedenlerle, davamızın kabulü ile davalının müdahalesinin men'ine ve yargılama masraflarıyla ücreti vekaletin davalıdan alınmasına karar verilmesini arz ve talep ederiz
……/……/200…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Tapu kaydı örneği.
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALI :
KONUSU : Davalının merdivene koymuş olduğu ayakkabılığın kaldırılması talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. Müvekkilim ………………… ili, ………………. ilçesi ……… mahallesi ………………. sokak …….. ada, ……………. parsel sayılı taşınmaz üzerinde apartmanın .. nolu dairesinin malikidir.
2. Davalı müvekkilimin oturduğu yan dairede oturmaktadır. Merdivenin başına koymuş olduğu ayakkabılık müvekkilimin evine girip çıkmasına engel teşkil etmektedir. Defalarca kendisini uyarmasına rağmen ayakkabılığı merdivenden kaldırmamıştır.
3. Bu nedenle işbu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : KMK. ve yasal tüm mevzuat
SUBUT DELİLLER : Tapu kaydı, yönetim planı, bilirkişi raporu, keşif ve yasal her türlü delil.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda arz edilen nedenlerle, davamızın kabulü ile davalının müdahalesinin men'ine ve yargılama masraflarıyla ücreti vekaletin davalıdan alınmasına karar verilmesini arz ve talep ederiz
……/……/200…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Tapu kaydı örneği.
kayyım atanması talebi
…………… …. SULH HUKUK HAKİMLİĞİ'NE
DAVACI :
DAVACI VEKİLİ :
DAVALI : Hasımsız
DAVA KONUSU : Medeni Kanun m. 427 hükümleri gereğince Kayyım atanmasına karar verilmesi talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. Müvekkilim …………………….'in kardeşi …………………… ile ………………….., …/…./……tarihinde evlenmişlerdir. Evliliklerinden biri .diğeri yaşında olmak üzere ………… ve……….. adlarında iki çocuğu dünyaya gelmiştir. Evlilik birliği, son zamanlarda tarafların kusurlu davranışları neticesinde çekilmez hale geldiğinden açılan boşanma davası sonucunda ………….. … Asliye Hukuk Hakimliğinin ……./…esas ve ………../… karar sayılı ilamı ile boşanmalarına karar verilmiş ve çocukların velayeti de yaşlarının küçük olması nedeniyle anneleri …………………..'e verilmişti. …………………. ise çocuklara yaklaşık .. ay gibi kısa bir süre bakmış ve daha sonra çocukları da amcası olan müvekkilimin evine bırakıp Antalya'ya kaçmıştır.
2. Boşanma davasından sonra müvekkilimin kardeşi ……………… geçirmiş olduğu trafik kazasında hayatını kaybetmiş, Anne …………………. ise, …………. da tanışmış olduğu bir turistle yurt dışına gitmiş ve kendisinden uzun zamandır da haber alınamamıştır. Daha sonradan alının bir habere göre ………, ……………. karışmış olduğu bir uyuşturucu kaçakçılığı suçundan dolayı … yıl hapis cezasına çarptırıldığı anlaşılmıştır.
3. Bu nedenlerle …………. …Sulh Hukuk Hakimliğinin ../…/… tarih, ……./… esas ve ………./… karar sayılı ilamı ile müvekkilim …………………….. küçüklere vasi olarak atanmıştır. Ancak, vasi olan Müvekkilim ………………., geçirmiş olduğu bir trafik kazası nedeniyle tedavi görmek amacıyla yaklaşık iki yıllığına yurt dışına gidecektir.
4. Küçüklerin kanuni temsilcisi olan Müvekkilim ………………………..'in söz konusu temsilcilik görevini yerine getirmesine engel bir durum ortaya çıktığından küçüklere kayyım tayin edilmesi amacıyla iş bu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : Medeni Kanunun m. 427 md. ve ilgili diğer maddeleri, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu ve ilgili sair mevzuat.
SUBUT DELİLLER :…………… …Sulh Hukuk Hakimliğinin …./……/…… tarih, …../… esas ve ……../… karar sayılı ilamı, nüfus kayıtları, tanık beyanları ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda saydığımız nedenlerle; davamızın kabulü ile, küçük ………. ve ……………..nin vasi olarak kanuni temsilcileri olan müvekkilim ……………………… bu görevini yerine getirmesinde engel ortaya çıktığından küçüklere kayyım tayinine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
……/……/200…
Davacı Vekili
………………..
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Nüfus kayıtları örneği
3.) …………..…Sulh Hukuk Hakimliğinin …/…./…. tarih, …./.. esas ve ……./… karar sayılı ilamı.
DAVACI :
DAVACI VEKİLİ :
DAVALI : Hasımsız
DAVA KONUSU : Medeni Kanun m. 427 hükümleri gereğince Kayyım atanmasına karar verilmesi talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. Müvekkilim …………………….'in kardeşi …………………… ile ………………….., …/…./……tarihinde evlenmişlerdir. Evliliklerinden biri .diğeri yaşında olmak üzere ………… ve……….. adlarında iki çocuğu dünyaya gelmiştir. Evlilik birliği, son zamanlarda tarafların kusurlu davranışları neticesinde çekilmez hale geldiğinden açılan boşanma davası sonucunda ………….. … Asliye Hukuk Hakimliğinin ……./…esas ve ………../… karar sayılı ilamı ile boşanmalarına karar verilmiş ve çocukların velayeti de yaşlarının küçük olması nedeniyle anneleri …………………..'e verilmişti. …………………. ise çocuklara yaklaşık .. ay gibi kısa bir süre bakmış ve daha sonra çocukları da amcası olan müvekkilimin evine bırakıp Antalya'ya kaçmıştır.
2. Boşanma davasından sonra müvekkilimin kardeşi ……………… geçirmiş olduğu trafik kazasında hayatını kaybetmiş, Anne …………………. ise, …………. da tanışmış olduğu bir turistle yurt dışına gitmiş ve kendisinden uzun zamandır da haber alınamamıştır. Daha sonradan alının bir habere göre ………, ……………. karışmış olduğu bir uyuşturucu kaçakçılığı suçundan dolayı … yıl hapis cezasına çarptırıldığı anlaşılmıştır.
3. Bu nedenlerle …………. …Sulh Hukuk Hakimliğinin ../…/… tarih, ……./… esas ve ………./… karar sayılı ilamı ile müvekkilim …………………….. küçüklere vasi olarak atanmıştır. Ancak, vasi olan Müvekkilim ………………., geçirmiş olduğu bir trafik kazası nedeniyle tedavi görmek amacıyla yaklaşık iki yıllığına yurt dışına gidecektir.
4. Küçüklerin kanuni temsilcisi olan Müvekkilim ………………………..'in söz konusu temsilcilik görevini yerine getirmesine engel bir durum ortaya çıktığından küçüklere kayyım tayin edilmesi amacıyla iş bu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : Medeni Kanunun m. 427 md. ve ilgili diğer maddeleri, Hukuk Usulü Muhakemeleri Kanunu ve ilgili sair mevzuat.
SUBUT DELİLLER :…………… …Sulh Hukuk Hakimliğinin …./……/…… tarih, …../… esas ve ……../… karar sayılı ilamı, nüfus kayıtları, tanık beyanları ve gerektiğinde her türlü hukuki deliller.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda saydığımız nedenlerle; davamızın kabulü ile, küçük ………. ve ……………..nin vasi olarak kanuni temsilcileri olan müvekkilim ……………………… bu görevini yerine getirmesinde engel ortaya çıktığından küçüklere kayyım tayinine karar verilmesini saygılarımla arz ve talep ederim.
……/……/200…
Davacı Vekili
………………..
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Nüfus kayıtları örneği
3.) …………..…Sulh Hukuk Hakimliğinin …/…./…. tarih, …./.. esas ve ……./… karar sayılı ilamı.
kayyım tayini
ANKARA SULH HUKUK MAHKEMESİ
SAYIN HAKİMLİĞİNE
DAVACI :
VEKİLİ : Av
DAVALI Hasımsız
K O N U Kayyım atanması talebidir
OLAYLAR : Vekil edenin çocuğu .Tic.Ltd.Şti.nin % paylarına sahip ortağıdır.
Vekil edenin çocuğu............... olup müvekkilimin velayeti altındadır.
Vekil edenin çocuğu ile ortak oldukları
şirketteki işlerinin idaresi ve hukuki işlemlerin yapılabilmesi için bir kayyıma ihtiyaç bulunmaktadır.
arz ve ifade edilen nedenlerle vekalet edilenin çocuklarının şirketteki işlerinin idare ve ifası sebebi ile kayyım olarak atanması için mahkemenize müracaat zorunluluğu hasıl olmuştur.
HUKUKİ NEDENLER : MK.,HMK., İlgili mevzuat.
DELİLLER : Nüfus kaydı ve her türlü yasal delil.
TALEP: Yukarıda arzedilen nedenlerle; vekil edenin çocuğunun ortak olduğu şirketteki hisselerinin idaresi ve her türlü idare ve hukuki işlemlerin ifası nedeniyle vekil edenin kayyım olarak atanmasına karar verilmesini bilvekale arz ve talep ederim.
.../.../...
Davacı Vekili
Av.
Etiketler:
kayyım atanması talebi,
kayyım talebi,
küçüğe kayyım atanması
kat irtifakında arsa payının zorunlu devri
………………... SULH HUKUK MAHKEMESİ HAKİMLİĞİNE,
DAVACILAR :
VEKİLİ :
DAVALI :
KONUSU : Arsa payının zorunlu devri ve arsa pay oranında tescili talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. ………… ili, ……………….. ilçesi ………….. mahallesi ……… sokak ……. ada, ………… parsel sayılı taşınmaz üzerinde malikler bir inşaatın yapılmasına karar vermişlerdir.
2. Davalı ………………….. da söz konusu taşınmazda pay sahibidir. İnşaatın yapılması için davalıya borçlarını yerine getirmesi için ……………….. Noterliği'nden …/…./…… tarih ve …… yevmiye nolu ihtar çekilmiştir. İhtarın kendisine tebliği üzerinden iki ay geçmesine rağmen borçlarını yerine getirmemiştir.
3. Davalının bu tutumu yüzünden inşaatın yasal süre içinde yapılması imkanı kalmamıştır.
4. Bu nedenle işbu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : KMK., MK. ve yasal tüm mevzuat
SUBUT DELİLLER : Tapu kaydı, ……………….. Noterliği'nin ../…/….. tarih ve …………… yevmiye nolu ihtarı, bilirkişi raporu, keşif, irtifak hakkı sözleşmesi ve yasal her türlü delil.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda arz edilen nedenlerle, davalı üzerindeki irtifak hakkının ait olduğu arsa payının tapusunun iptaline, müvekkillerimin payları oranında adlarına bedeli davalıya ödenmek kaydıyla tesciline ve yargılama giderleriyle ücreti vekaletin davalı taraftan alınmasına karar verilmesini arz ve talep ederiz.
……/……/....…
Davacılar Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Tapu kaydı örneği,
3.) Ankara ....... Noterliği'nin .../.../... tarih ve ......... yevmiye nolu ihtarı örneği,
4.) İrtifak hakkı sözleşmesi örneği.
DAVACILAR :
VEKİLİ :
DAVALI :
KONUSU : Arsa payının zorunlu devri ve arsa pay oranında tescili talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. ………… ili, ……………….. ilçesi ………….. mahallesi ……… sokak ……. ada, ………… parsel sayılı taşınmaz üzerinde malikler bir inşaatın yapılmasına karar vermişlerdir.
2. Davalı ………………….. da söz konusu taşınmazda pay sahibidir. İnşaatın yapılması için davalıya borçlarını yerine getirmesi için ……………….. Noterliği'nden …/…./…… tarih ve …… yevmiye nolu ihtar çekilmiştir. İhtarın kendisine tebliği üzerinden iki ay geçmesine rağmen borçlarını yerine getirmemiştir.
3. Davalının bu tutumu yüzünden inşaatın yasal süre içinde yapılması imkanı kalmamıştır.
4. Bu nedenle işbu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : KMK., MK. ve yasal tüm mevzuat
SUBUT DELİLLER : Tapu kaydı, ……………….. Noterliği'nin ../…/….. tarih ve …………… yevmiye nolu ihtarı, bilirkişi raporu, keşif, irtifak hakkı sözleşmesi ve yasal her türlü delil.
SONUÇ ve TALEP : Yukarıda arz edilen nedenlerle, davalı üzerindeki irtifak hakkının ait olduğu arsa payının tapusunun iptaline, müvekkillerimin payları oranında adlarına bedeli davalıya ödenmek kaydıyla tesciline ve yargılama giderleriyle ücreti vekaletin davalı taraftan alınmasına karar verilmesini arz ve talep ederiz.
……/……/....…
Davacılar Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Tapu kaydı örneği,
3.) Ankara ....... Noterliği'nin .../.../... tarih ve ......... yevmiye nolu ihtarı örneği,
4.) İrtifak hakkı sözleşmesi örneği.
kat malikleri kurul kararının iptali
……………..... SULH HUKUK MAHKEMESİ HAKİMLİĞİNE,
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALILAR :
KONUSU : Kat malikleri kurulu kararının iptali talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. Müvekkilim, …………… İli, …………… İlçesi, ………….Mahallesi, …………………….. Sokakta ……… ada ve ……….. parsel nolu apartmanın maliklerinden biridir.
2. Kat malikleri kurulu, …../…./…… gün ve ……../…… sayılı kararıyla ayartmanın bahçesine bir havuz yaptırma kararı almıştır. Zaten küçük olan bahçeye bir havuz yapılması apartmanın bahçesiz kalması anlamına gelecektir.
3. Bu nedenle yönetim kurulu kararının iptali için işbu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : KMK.m.33 ve yasal tüm mevzuat.
SUBUT DELİLLER : Yönetim planı, tapu kayıtları, bilirkişi raporu, keşif, ……/…../…….. gün ve ………/…… sayılı kat malikleri kurulu kararı ve yasal her türlü delil
SONUÇ ve TALEP : Gerekli incelemeler yapılarak ………/…/……. gün ve ……../…… sayılı kat malikleri kurulu kararının iptaline ve yeniden karar alınması hususunda davalıların uyarılmasına karar verilmesini arz ve talep ederiz.
……/……/20…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Yönetim planı,
3.) Tapu kaydı örneği,
4.) ../…../…….. gün ve ……/….. sayılı kat malikleri kurulu kararı,
5.) Yapı projesi.
DAVACI :
VEKİLİ :
DAVALILAR :
KONUSU : Kat malikleri kurulu kararının iptali talebinden ibarettir.
OLAYLAR :
1. Müvekkilim, …………… İli, …………… İlçesi, ………….Mahallesi, …………………….. Sokakta ……… ada ve ……….. parsel nolu apartmanın maliklerinden biridir.
2. Kat malikleri kurulu, …../…./…… gün ve ……../…… sayılı kararıyla ayartmanın bahçesine bir havuz yaptırma kararı almıştır. Zaten küçük olan bahçeye bir havuz yapılması apartmanın bahçesiz kalması anlamına gelecektir.
3. Bu nedenle yönetim kurulu kararının iptali için işbu davanın açılması zorunluluğu doğmuştur.
HUKUKİ SEBEPLER : KMK.m.33 ve yasal tüm mevzuat.
SUBUT DELİLLER : Yönetim planı, tapu kayıtları, bilirkişi raporu, keşif, ……/…../…….. gün ve ………/…… sayılı kat malikleri kurulu kararı ve yasal her türlü delil
SONUÇ ve TALEP : Gerekli incelemeler yapılarak ………/…/……. gün ve ……../…… sayılı kat malikleri kurulu kararının iptaline ve yeniden karar alınması hususunda davalıların uyarılmasına karar verilmesini arz ve talep ederiz.
……/……/20…
Davacı Vekili
EK:
1.) Onanmış vekaletname örneği,
2.) Yönetim planı,
3.) Tapu kaydı örneği,
4.) ../…../…….. gün ve ……/….. sayılı kat malikleri kurulu kararı,
5.) Yapı projesi.
kasada belge saklanması talebi
……………. ASLİYE HUKUK MAHKEMESİ
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ'NE
Mahkememize ait …………… Esas sayılı dosyaya konulmak üzere davalı …………… tarafından verilmiş bulunan …/…/…….. tarihli ve davacı; ……………….. tarafından imzalanıp düzenlenmiş ………………………) borç senedi Mahkememiz kasası bulunmadığından Mahkemeniz kasasında muhafaza edilmek suretiyle ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini rica ederim.
……/……/………
Hakim
NOT : …………………..) borç senedi ekte sunulmuştur.
YAZI İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ'NE
Mahkememize ait …………… Esas sayılı dosyaya konulmak üzere davalı …………… tarafından verilmiş bulunan …/…/…….. tarihli ve davacı; ……………….. tarafından imzalanıp düzenlenmiş ………………………) borç senedi Mahkememiz kasası bulunmadığından Mahkemeniz kasasında muhafaza edilmek suretiyle ilişikte gönderilmiştir.
Gereğini rica ederim.
……/……/………
Hakim
NOT : …………………..) borç senedi ekte sunulmuştur.
şikayetten vazgeçme
(.....) ASLİYE CEZA MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİĞİ'NE
…………….
DOSYA ESAS NO. : ………
MÜŞTEKİ : .
VEKİLİ : .
.
SANIK : .
SUÇ : Karşılıksız çek keşide etmek
T.KONUSU : Şikayetimizden vazgeçtiğimizi bildiriyoruz.
AÇIKLAMALAR :
1 Sanık Mahkemenizin ………… Esas, ……….. sayılı kararı ile hapis cezasına mahkum olmuştur.
2 Sanık, borcunu şikayetten sonra vekil edene ödemesi nedeni ile daha önceki şikayetimizden feragat ediyorum. Belirtilen nedenle sanık hakkındaki cezanın düşürülmesini diliyorum.
SONUÇ : Belirtilen nedenlerden ötürü şikayetimizden ve özel hukuktan doğan şahsi haklarımdan, vekil eden adına saygı ile vazgeçiyorum.
…./…./…….
Müşteki: …
Vekili: Av. .
EK:
A (Vekaletname fotokopisi)
…………….
DOSYA ESAS NO. : ………
MÜŞTEKİ : .
VEKİLİ : .
.
SANIK : .
SUÇ : Karşılıksız çek keşide etmek
T.KONUSU : Şikayetimizden vazgeçtiğimizi bildiriyoruz.
AÇIKLAMALAR :
1 Sanık Mahkemenizin ………… Esas, ……….. sayılı kararı ile hapis cezasına mahkum olmuştur.
2 Sanık, borcunu şikayetten sonra vekil edene ödemesi nedeni ile daha önceki şikayetimizden feragat ediyorum. Belirtilen nedenle sanık hakkındaki cezanın düşürülmesini diliyorum.
SONUÇ : Belirtilen nedenlerden ötürü şikayetimizden ve özel hukuktan doğan şahsi haklarımdan, vekil eden adına saygı ile vazgeçiyorum.
…./…./…….
Müşteki: …
Vekili: Av. .
EK:
A (Vekaletname fotokopisi)
Etiketler:
suç şikayeti,
şikayetten feragat,
şikayetten vazgeçme
tahliye talebi
………… ASLİYE CEZA MAHKEMESİ'NE GÖNDERİLMEK ÜZERE
NÖBETÇİ ASLİYE CEZA MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİĞİ'NE
………………
DOSYA ESAS NO. : .
TUTUKLULUĞUN
DEVAMINA İTİRAZ EDEN
(SANIK) : …………….-Halen …………K.Ceza ve Tutukevinde tutuklu.
VEKİLİ : Av. …………….
…….
DAVACI : Kamu Hukuku
MÜŞTEKİ : ……………. ……………. Şb.
VEKİLİ : Av. .
.
MÜSNET SUÇ : Karşılıksız çek vermek
MÜSNET SUÇ TARİHİ : …/…./…..
TUTUK.TARİHİ : …/…/…….
T. KONUSU : ………… Asliye Ceza Mahkemesi'nin …../……/……. tarihindeki "Tutukluluğun devamına" ilişkin kararın kaldırılmasını (CMUK.298/II.f. ) istiyor, nedenlerini sunuyoruz.
AÇIKLAMALAR :
1 Vekil edenin karşılıksız çek keşide etmek suçundan yargılanmaktadır. …./…../…… günlü oturumda "...sanığın belli adres ikameti olmadığı suç niteliğine göre CMUK.nun 104 ve müteakip maddeleri uyarınca gıyaben tutuklanmasına..." karar verilmiştir.
2 Dosyada, müştekinin şikayet dilekçesinde dahi şikayet edilen olarak müvekkilim gözükmemektedir. Dosyada bulunan imza sirkülerden de görüleceği gibi çeklerdeki imzalar vekil edene ait değildir.Diğer yetkili Serdar'a aittir.
3 İmza sirküleri …… yılında verilmiştir. Bu adresi bir yıldan uzun bir zaman önce tahliye etmişlerdir. Bu adres ikametgah değil o tarihteki iş adresidir. Sanığın "belli bir adresi ve ikametgahı" bulunmaktadır.Ancak dosyada bu yönde bir araştırma dahi yapılmamış, şikayet dilekçesindeki adresle yetinilmiştir. Oysa, Vekil edenin adresi:
……………………………..
4 Kaldı ki; CMUK.nun 104.ncü maddesi ile tutuklandığı için sanığın savunması dahi alınamamaktadır. Bu gibi durumlarda CMUK.nun 223.ncü maddesine göre tutuklama çıkarılırsa mağduriyete neden veren durumlar ortadan kaldırılır. Bu madde dahi sanığa tebligat yapılması halinde uygulanmalıdır. Oysa vekil edenin ne hazırlık ne de son soruşturma safhasında yargılamadan bilgisi yoktur.
5 Sevk maddesi ve başlangıçtan bugüne kadar tutuklanmamış olmasına rağmen delillerde bir değişiklik olmaması tutuklamayı yasal dayanaktan yoksun bırakmaktadır. Kaldı ki; duruşmada da vekil eden aleyhine yeni bir delil de ortaya çıkmamıştır.Adresin bulunamaması 104.ncü maddenin ile tutuklama gerekçesi olamaz. Kaldı ki müsnet suç takibi şikayete bağlıdır. Tutuklandığı süre de gözönüne alındığında mağduriyeti her gün artmaktadır.
6 Belirtilen nedenlerle öncelikle vekil edenin tutukluluk durumunun yeniden gözden geçirilerek tahliyesine karar verilmesini, bu talebimiz kabul edilmediği takdirde dosyanın bir üst Mahkemeye gönderilmesini istiyoruz.
SONUÇ VE TALEP : Belirtilen nedenlerle, vekil edenin hakkında verilen tutuklama kararının kaldırılmasına, bu talebimiz kabul edilmediği takdirde dosyanın …………….. Nöbetçi Ağır Ceza Mahkemesi'ne gönderilerek "tutukluluğun devamına" ilişkin kararın kaldırılmasına ve tahliyesine karar verilmesini, vekil eden adına saygı ile talep ediyorum.
…/……/…….
Sanık, …………. Vekili :
Av. .
EK:
A (Vekaletname sureti)
NÖBETÇİ ASLİYE CEZA MAHKEMESİ SAYIN HAKİMLİĞİ'NE
………………
DOSYA ESAS NO. : .
TUTUKLULUĞUN
DEVAMINA İTİRAZ EDEN
(SANIK) : …………….-Halen …………K.Ceza ve Tutukevinde tutuklu.
VEKİLİ : Av. …………….
…….
DAVACI : Kamu Hukuku
MÜŞTEKİ : ……………. ……………. Şb.
VEKİLİ : Av. .
.
MÜSNET SUÇ : Karşılıksız çek vermek
MÜSNET SUÇ TARİHİ : …/…./…..
TUTUK.TARİHİ : …/…/…….
T. KONUSU : ………… Asliye Ceza Mahkemesi'nin …../……/……. tarihindeki "Tutukluluğun devamına" ilişkin kararın kaldırılmasını (CMUK.298/II.f. ) istiyor, nedenlerini sunuyoruz.
AÇIKLAMALAR :
1 Vekil edenin karşılıksız çek keşide etmek suçundan yargılanmaktadır. …./…../…… günlü oturumda "...sanığın belli adres ikameti olmadığı suç niteliğine göre CMUK.nun 104 ve müteakip maddeleri uyarınca gıyaben tutuklanmasına..." karar verilmiştir.
2 Dosyada, müştekinin şikayet dilekçesinde dahi şikayet edilen olarak müvekkilim gözükmemektedir. Dosyada bulunan imza sirkülerden de görüleceği gibi çeklerdeki imzalar vekil edene ait değildir.Diğer yetkili Serdar'a aittir.
3 İmza sirküleri …… yılında verilmiştir. Bu adresi bir yıldan uzun bir zaman önce tahliye etmişlerdir. Bu adres ikametgah değil o tarihteki iş adresidir. Sanığın "belli bir adresi ve ikametgahı" bulunmaktadır.Ancak dosyada bu yönde bir araştırma dahi yapılmamış, şikayet dilekçesindeki adresle yetinilmiştir. Oysa, Vekil edenin adresi:
……………………………..
4 Kaldı ki; CMUK.nun 104.ncü maddesi ile tutuklandığı için sanığın savunması dahi alınamamaktadır. Bu gibi durumlarda CMUK.nun 223.ncü maddesine göre tutuklama çıkarılırsa mağduriyete neden veren durumlar ortadan kaldırılır. Bu madde dahi sanığa tebligat yapılması halinde uygulanmalıdır. Oysa vekil edenin ne hazırlık ne de son soruşturma safhasında yargılamadan bilgisi yoktur.
5 Sevk maddesi ve başlangıçtan bugüne kadar tutuklanmamış olmasına rağmen delillerde bir değişiklik olmaması tutuklamayı yasal dayanaktan yoksun bırakmaktadır. Kaldı ki; duruşmada da vekil eden aleyhine yeni bir delil de ortaya çıkmamıştır.Adresin bulunamaması 104.ncü maddenin ile tutuklama gerekçesi olamaz. Kaldı ki müsnet suç takibi şikayete bağlıdır. Tutuklandığı süre de gözönüne alındığında mağduriyeti her gün artmaktadır.
6 Belirtilen nedenlerle öncelikle vekil edenin tutukluluk durumunun yeniden gözden geçirilerek tahliyesine karar verilmesini, bu talebimiz kabul edilmediği takdirde dosyanın bir üst Mahkemeye gönderilmesini istiyoruz.
SONUÇ VE TALEP : Belirtilen nedenlerle, vekil edenin hakkında verilen tutuklama kararının kaldırılmasına, bu talebimiz kabul edilmediği takdirde dosyanın …………….. Nöbetçi Ağır Ceza Mahkemesi'ne gönderilerek "tutukluluğun devamına" ilişkin kararın kaldırılmasına ve tahliyesine karar verilmesini, vekil eden adına saygı ile talep ediyorum.
…/……/…….
Sanık, …………. Vekili :
Av. .
EK:
A (Vekaletname sureti)
Etiketler:
karşılıksız çek davası,
tahliye talebi
şikayet dilekçesi
………………. CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI'NA,
YAKINICI : .
VEKİLİ : .
.
SANIK : .
SUÇ : Karşılıksız çek keşide etmek.
SUÇ TARİHİ : …/…./……
OLAYLAR :
1 Vekil edene olan borcu karşılığında, ………..da …/…./…… tarihinde ………. tarafından keşide edilen ……………..-TL.lik çek ibraz süresi içerisinde Muhatap Banka ……………………... ………….. Şubesi'ne ibraz edilmiş ve çek'in karşılığının olmadığı …./…../………. tarihinde çekin arkasına şerh edilmiştir.
2 Belirtilen nedenlerle sanık ………..l'den yakınmaktayız ve cezalandırılmasını istiyoruz.
SONUÇ : Yukarıda açıklanan nedenlerden ötürü, karşılıksız çek keşide eden sanıkın cezalandırılmasını vekil eden adına saygı ile talep ediyorum. ……/…../……
Yakınıcı Vekili:
Av. ……..
EK:
A Vekaletname sureti
B Çek'in fotokopisi
YAKINICI : .
VEKİLİ : .
.
SANIK : .
SUÇ : Karşılıksız çek keşide etmek.
SUÇ TARİHİ : …/…./……
OLAYLAR :
1 Vekil edene olan borcu karşılığında, ………..da …/…./…… tarihinde ………. tarafından keşide edilen ……………..-TL.lik çek ibraz süresi içerisinde Muhatap Banka ……………………... ………….. Şubesi'ne ibraz edilmiş ve çek'in karşılığının olmadığı …./…../………. tarihinde çekin arkasına şerh edilmiştir.
2 Belirtilen nedenlerle sanık ………..l'den yakınmaktayız ve cezalandırılmasını istiyoruz.
SONUÇ : Yukarıda açıklanan nedenlerden ötürü, karşılıksız çek keşide eden sanıkın cezalandırılmasını vekil eden adına saygı ile talep ediyorum. ……/…../……
Yakınıcı Vekili:
Av. ……..
EK:
A Vekaletname sureti
B Çek'in fotokopisi
Etiketler:
karşılıksız çek şikayeti,
suç şikayeti,
şikayet dilekçesi,
şikayet örneği
karşılıksız çek sebebiyle şikayet
CUMHURİYET BAŞSAVCILIĞI'NA
DAVACI :
VEKİLİ :
SANIK :
SUÇ : KARŞILIKSIZ ÇEK DÜZENLEMEK.
AÇIKLAMASI :
1- Sanık aşağıda belirtilen çeki keşide etmiştir:
...........
...........
2- Çek süresinde ibraz edilmiş fakat karşılığı çıkmamıştır. Böylece sanık karşılıksız çek düzenlemek suçunu işlemiştir
3- Sanığın eylemine uyan yasa maddeleri uyarınca cezalandırılmasını sağlamak amacıyla Savcılığınıza başvurmak zorunda kaldık.
YASAL NEDENLER : 3167 S.Y. 16. maddesi ve ilgili yasa maddeleri.
DELİLLERİMİZ : Çek aslı, sair deliller.
SONUÇ : Yukarıda kısaca açıklanan nedenlerle sanığın eylemine uyan 3167 Sayılı Yasanın 16. maddesi uyarınca cezalandırılması için gerekli kovuşturmanın yapılarak, sanık hakkında kamu davasının açılmasını müvekkilim adına saygıyla arz ve talep ederim.
Şikayetçi Vekili
DAVACI :
VEKİLİ :
SANIK :
SUÇ : KARŞILIKSIZ ÇEK DÜZENLEMEK.
AÇIKLAMASI :
1- Sanık aşağıda belirtilen çeki keşide etmiştir:
...........
...........
2- Çek süresinde ibraz edilmiş fakat karşılığı çıkmamıştır. Böylece sanık karşılıksız çek düzenlemek suçunu işlemiştir
3- Sanığın eylemine uyan yasa maddeleri uyarınca cezalandırılmasını sağlamak amacıyla Savcılığınıza başvurmak zorunda kaldık.
YASAL NEDENLER : 3167 S.Y. 16. maddesi ve ilgili yasa maddeleri.
DELİLLERİMİZ : Çek aslı, sair deliller.
SONUÇ : Yukarıda kısaca açıklanan nedenlerle sanığın eylemine uyan 3167 Sayılı Yasanın 16. maddesi uyarınca cezalandırılması için gerekli kovuşturmanın yapılarak, sanık hakkında kamu davasının açılmasını müvekkilim adına saygıyla arz ve talep ederim.
Şikayetçi Vekili
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)